Toon posts:

Promis Ultra133 TX2 + NEC ND3500 = buffer underrun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Ik heb een MSI K8N neo2 bord en daar zitten 2 ide aansluitingen op.
Nu heb ik 3 ide schijven en nog een dvd-speler en een dvd brander. Nu gaat dat dus niet allemaal passen op het bord en ik heb dus ook een Promise ultra 133 tx2 kaartje er bij gekocht.
Nu wil ik eigenlijk de hdd's gewoon op het moederbord aansluiten en de dvd's op die promise ivm de kabels door me kast en ik denk dat die promise ook nog wel minder presteerd als de onboard controler maar dat weet ik niet zeker.
Alles doet het ook gewoon alleen wat dus niet goed werkt is het branden. Een dvd op 8x duurt er dik 20 min over doordat de buffer steeds leeg loopt. Dit probleem heb ik dus niet als de branden op de onboard ide controler hangt.
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat die nec 3500 gewoon goed werkt op die promise ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De oorzaak van Buffer underruns kun je in de FAQ van dit subforum vinden onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed".

Overigens, 3rd party controllers zijn in de eerste instantie niet bedoeld voor ATAPI apparaten. Ik zou het beestje dus gewoon aan onboard IDE hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal met je eens BalusC dat vaak atapi apparaten niet werken op een los controler kaartje maar, die promise zou het juist wel moeten doen.

In het boekje staat het volgende:

The Ultra133 TX2's two IDE connectors each support a master / slave combination of IDE devices including Ultra ATA, EIDE, IDE, Fast ATA and APAPI.

Je zou toch zeggen dat het wel zou moeten kunnen ?

Verwijderd

kijk eens of brander op dma staat of op pio

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Het gaat inderdaad niet werken met een Promise ide kaartje...
Om de een of andere vage reden werken cd/dvd spelers alleen in PIO mode op die kaarten. :(

Wat wel werkt is een kaartje met de SIL080 chip of een kaartje met de ITE8211/8212 chip.
Ik heb de ITE kaart zelf getest, zelfs een dvd op 8 x speed branden gaat prima, met nauwelijks processorbelasting. :)

(om precies te zijn : een ITE 8212 Raid kaartje, bios erafgehaald en de IDE/ATAPI bios in m`n Asus bord erbij gemod)

Je kan er zelfs prima van booten. :Y)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat die in de bios van die promise tijdens het starten wel gewoon hem in udma2 mode zet.
En mijn plextor PX116A staat zelfs in udma mode 4

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Klopt, de bios van de promise kaart geeft het wel goed aan, maar de drivers trekken zich hier niks van aan.

sowieso zijn de drivers van deze kaarten niet echt ok(zet maar eens een 3com 905C-TX netwerkkaart in je pc en "geniet" van het gekraak over je speakers als je een beetje met je harddisk bezig bent..)

Beste oplossing is om gewoon je schijven op de promise kaarten te zetten en je cd/dvd drives op je onboard ide aansluiten.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1