Autoradio CD-Changer lijn modden naar Line-In

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn auto is voorzien van een kenwood radio met kasette & kenwood cd-changer. Goede klank, functies en zo iets gaan ze "in't stad" nooit stelen :-)

Nu zou ik graag een ipod aan dit toestel hangen, maar er is geel line-in :-(

Is het mogenlijk van een line in aan te bouwen? Ik heb via via gehoord dat een CD-Changer kabel eigenlijk ook een soort van line in is (maar dan met extra besturings kabeltjes).

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is een carkit voor diverse radio's om een ipod aan te sluiten. Kijk hier voor meer info. Deze oplossing kan ook gebruik maken van de sturingssignalen die normaal naar een wisselaar gaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De kabel van "radio <-> wisselaar" is vaak niets meer dan een (eigen type) connector die stuursignalen en geluid verstuurd.
Mijn vorige wisselaar had zels een kabel waar de radio zijde 1 connector was en aan de wisselaar een stuurconnector en een rode en witte tulp.
Moet dus wel mogelijk zijn om ietsz mee te freuebelen ;)

Een andere oplossing (wellicht goedkoper en makkelijker) is zo'n iPod FM zender kopen ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Of zo'n "casettebandje" met draadje eraan, die kan zo in je iPod en dan in de casettespeler in je auto. Werken prima kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Zoiets dus: http://hardwarecentral.de...SEN_CD_MP3_MD_to_Cassette

[ Voor 18% gewijzigd door TheLemon op 29-12-2004 17:37 ]