200GB in externe USB2 behuizing wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
LS,

Kon hierover weinig vinden waar ik wat aan had via de zoekfunctie.

Het een Externe USB2.0 behuizing waarin ik een Maxtor Diamond Max 10 200Gb in heb geplaatst.
Alle twee nieuw van Alternate.

Na het aansluiten gaf mn systeem aan dat er een highspeed device was aangesloten op een USb 1.1 poort en dat dit snelheid scheelt.
Tja dat wist ik wel.

Maar nergens in Windows wordt de disk herkend als zodanig of uberhaupt zichtbaar weergegeven. (EN IK WIL ZO GRAAG GAAN PARTITIONEREN EN FORMATEREN).
Diskmanagement niet, verkenner, my computer.
Ook in Partition Magis 7.0 niet (zowel onder windows als via de boordisk.

Nu geloof ik best dat de disk op 1 van de vrije ide aansluitingen op het mobo geprikt kan worden doch ik wil hem gewoon in die externe behuizing gebruiken en dat moet toch kunnen?

Op de CD die bij het externe kastje zat, staan drivers maar die zijn niet voor WinXP en de CD draaien heeft geen zin.
Op de site van Maxtor heb ik niets kunnen vinden dat mij verder zou kunnen helpen.

Hopelijk weten jullie iets, ik zou zeer erkentelijk wezen.

Gr. S.

PS ik heb vandaag een PCi USB2.0 kaartje (Sitecom) gehaald voor de zekerheid maar die kan enkel geistalleerd worden als SP1 of hoger op de pc staat en dat heb ik niet. Zou dit problemen geven? (Dan wacht ik nog even met installeren en de PC openmaken, want ik heb wel SP2 op CD besteld dus kan er binnekort over beschikken) Of weet iemand een site waar ik SP1 kan DL-en ik kan het niet vinden)

Zo pff, excuses het zijn wel veel vragen geworden.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Silent7 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 04:33:

PS ik heb vandaag een PCi USB2.0 kaartje (Sitecom) gehaald voor de zekerheid maar die kan enkel geistalleerd worden als SP1 of hoger op de pc staat en dat heb ik niet. Zou dit problemen geven? (Dan wacht ik nog even met installeren en de PC openmaken, want ik heb wel SP2 op CD besteld dus kan er binnekort over beschikken) Of weet iemand een site waar ik SP1 kan DL-en ik kan het niet vinden)

Zo pff, excuses het zijn wel veel vragen geworden.
dus zo te zien is je usb kaart nog niet geinstaleerd! je kan beter dan gewoon via de microsoft site sp2 downloaden want daar zit sp1 al in en dan de drivers voor je kaart instaleren want als je dat niet hebt gedaan kan de computer niet met die kaart werken en herkent die de hd dus duidelijk ook niet! :+

offtopic:
daanno is net terug van uitgaan en is jarig!! 18jr alweer!! :+

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 29-12-2004 04:49 ]

• Silent7
Gefeliciteerd met je verjaardag.
SP2 installeerd ie niet, lukt niet vandaar die CD bestellen (iets met codes en securety enzo)

En weet je iets van die harddisk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de driver vanaf het cdtje al geprobeerd te installeren? Wat is als je in apparaatbeheer kijkt de status van het apparaat? Staan er apparaten met een geel vraagtekentje of met een uitroepteken door het icoon, indicerend dat het apparaat niet correct functioneert?

Service pack 1 is prima te downloaden. [google=windows xp service pack 1 download] geeft als eerste hit de site van MS :) Ook SP2 kan je gewoon downloaden (volledig ongeveer 270 MB).

Wat zijn specifieke foutmeldingen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Silent7
Sorry vergeten te vermelden, bij devices staat ie er wel Geel uitroepteken en USB Mass Storage Device.

Driver updaten werkt niet.
Van de CD dus ook niet, dan geeft ie aan dat hij de driver niet gaat installen omdat het besturingssysteem reeds onderstuning bied aan het apparaat.

Wel na het downloaden van SP2 wilde hij wel beginnen met het installen maar zodra ie begon gaf ie aan dat het niet kon omdat mijn windows niet helemaal geschikt is wegens een invalid product key. He dat doet hij nu met SP1. Dus het installeren hiervan zit er niet in?

hmm.

Gr. S.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
een geel uitroepteken geeft aan dat er een verbindingsprobleem is

dus OF je hd zit niet lekker in de casing (heb je er 2 usb stekkers bij en aangesloten?) OF je driver is gaar..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Silent7 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 06:42:
Wel na het downloaden van SP2 wilde hij wel beginnen met het installen maar zodra ie begon gaf ie aan dat het niet kon omdat mijn windows niet helemaal geschikt is wegens een invalid product key. He dat doet hij nu met SP1. Dus het installeren hiervan zit er niet in?
Dan heb je dus een illegale versie van Windows. Koop dit eerst even, en installeer dan SP2. Grote kans dat dit dan wel werkt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 418O2
  • Nu online
usb en mass-storage wordt toch ook wel ondersteund zonder een SP?

vanaf 98SE toch al?

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je de hd's eerst MOET partitioneren/formatteren alvorens ze in een externe doos te stoppen. Let er ook op dat de hd's als master staan.
Verder kan het kloppen dat USB 2.0 pas word ondersteund door je moederbord als je SP2 hebt geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 07:19 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 23:12

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Voor zover je het weten wilt ... ik heb dus pssies hetzelfde gedaan als jij, echter had ik zelfs de 250 Gig uitvoering. :) USB2 behuizing van Sweex, hartstikke leuk allemaal. :z

Blijkt ie op mijn eigen systeem (met SP2 btw) slechts 14,5 MB/s te halen ... een kort rekensommetje leert dat het volblazen van de schijf (met name ruw filmmateriaal, 4,2 Gig p/bestand) dat ik daar bijna 5 UUR mee bezig ben!!! :'(
Wat nou USB2 doet 480 kB/s ?! De chip zeker :(

Daarna heb ik de schijf maar eens in mijn eigen PC gehangen en blijkt ie van zichzelf minimaal 45 MB/s te doen en maximaal zowaar 65 MB/s :o En ook de burst speeds was flink, ik meen 80 MB/s !!!

Dit heeft mij doen besluiten een oudere, langzamere (maar nog steeds veel sneller dan USB2) Diamond Max 9 van 120 Gig er in te doen en de 250 Gig doet nu op volle snelheid ze werk in mijn peeceetje O+ daarmee zit er nu een whopping 610 Gig in me systeempje 8-)

just some food for thought ;)

Suc6! d:)b
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 07:00:
Mijn ervaring is dat je de hd's eerst moet partitioneren en formatteren alvorens ze in een externe doos te stoppen. Let er ook op dat de hd's als master staan.
Verder kan het kloppen dat USB 2.0 pas word ondersteund door je moederbord als je SP2 hebt geinstalleerd.
Tattaaaaaa!! :Y) Dat wilde ik ook nog zeggen ... eerst formateren :P

[/spuit11]

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-12-2004 07:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Silent7
sanfranjake schreef op woensdag 29 december 2004 @ 06:52:
[...]

Dan heb je dus een illegale versie van Windows. Koop dit eerst even, en installeer dan SP2. Grote kans dat dit dan wel werkt :)
sssst :) (ik koop well weer eens een update als Longhorn op de markt is.)

Die USB2.0 kaart kan ook wel even wachten, ik wil gewoon een externe disk hebben om fbelangrijke files op te slaan, ook van twee labtops en die hebben wel usb2.0.
(Zeg zou ik één van die legale XP versies die ik ds wel heb niet op mn normale pc kunen zetten?

Oke dan gaat ie uit het externe kastje en eerst even de kast in voor een format en partitioneren.

Weet je wat ik maak gewoon van deze drive die lekker stil is mijn normale disk en knal mn wd 80JB in die externe kast.

Bedankt voor de reacties.

Gr. S.

• 418O2
  • Nu online
imo ook een beter optie :P. 200gig extern is m.i. een beetje overdone.

(groeten hoeft niet)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
Ik had het probleem ook met dan alleen een WD schijf:

Oplossing: Jumper op de harddisk van CS naar Master zetten.

Hoppa, alles klaar....

Het stond ergens in de handleiding van de external bay, maar die had ik natuurlijk niet gelezen 8)7

Snelheid is bij mij ook dik in orde, viel me niet tegen voor usb 2.0 persoonlijk.
418O2 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 07:44:
... 200gig extern is m.i. een beetje overdone.
Vond ik niet, want mijn vaste disk is ook 200 Gig, en nu kan ik een offline volledige kopie trekken, (wekelijks, middels een soort differential kopie) en heb ik mooi alles op de backup, en nog meeneembaar ook.

[ Voor 51% gewijzigd door Mistraller op 29-12-2004 07:51 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• 418O2
  • Nu online
Naja waarom ga je backuppen op een externe disk? Weinig betrouwbaar lijkt me.

en wil je meer snelheid, dan is firewire toch een betere keus?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ga es kijken in Systeembeheer, Opslagbeheer (of zoiets, heb hier geen WinXp voor mijn neus op moment). In dat onderdeel krijg je alle fysieke schijven en partities te zien die Windows herkend heeft, of ze nu geformatteerd zijn of niet. Ik denk niet dat ongeformatteerde schijven in Windows Verkenner verschijnen.

edit:
Mja, sorry, dr over gelezen, beetje vlug geweest... Je kan hem sowieso beter zoals hierboven gezegd eerst aan je onboard ide-controller hangen en dan formatteren, usb-hdd's formatteren dat doet PM niet

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 29-12-2004 08:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• 418O2
  • Nu online
Borromini schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:09:
Ga es kijken in Systeembeheer, Opslagbeheer (of zoiets, heb hier geen WinXp voor mijn neus op moment). In dat onderdeel krijg je alle fysieke schijven en partities te zien die Windows herkend heeft, of ze nu geformatteerd zijn of niet. Ik denk niet dat ongeformatteerde schijven in Windows Verkenner verschijnen.
uit de OP
Maar nergens in Windows wordt de disk herkend als zodanig of uberhaupt zichtbaar weergegeven. (EN IK WIL ZO GRAAG GAAN PARTITIONEREN EN FORMATEREN).
Diskmanagement niet, verkenner, my computer.
jij bedoelt diskmanagement (zo heet dat in de engelse windows, ja het is echt woar! )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal de HDD gewoon uit de externe behuizing, sluit deze op je PC aan, dan kun je proberen deze te partitioneren en formatteren. Daarna kun je kijken of de HDD dan überhaupt wordt herkend :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 29-12-2004 08:47 ]

Verwijderd

FireWire is de betere keuze, lekker snel en werkt (bijna) altijd. Maar als je al een externe USB-doos hebt word dat een beetje moeilijk.
Maar zoals al eerder aangegeven eerst ff checken of je drive het wel doet in je pc. Dan meteen ff formateren. ;)

Verwijderd

Heb er een van Mycom, 200 gieg in een extern doosje, aanbieding....
Nergens zo goedkoop, 158 euro, er is ook nog een goedkopere 160 GB versie.
Onder xp met sp2 EN USB.1.1 (laptop) werd ie hier meteen herkend. Je moet eerst de schakeliaar wel op uit laten staan, dan de Cardreader eerst aanzetten, dan wordt de interne USB hub en controller eerst geinstalleerd en dan pas de schakelaar van de harde schijf aan zetten. In die volgorde staat het ook in de handleiding ..... je weet wel dat dit wat je meteen opzij legt... ;)
Idem on 98 (hier met USB2.0 op een 2.4 GHZ pc), maar dan moet jezelfs eerst nog de driver installleren VOOR dat je uberhaupt iets aanzet... Daarna de Cardreader en daarna pas weer de schijf.
Op USB-2 haalde ik wel meer dan die 14 MB/s, het was 45 nog niet indruk wekkend. Mijn plan is om de 200 in de pc te zetten en de 80 GB in het doosje..
Bakup is vnl voor fotos's, dus met 80 GB moet ik vooruit kunnen.. op die 200 GB draaien minimaal 2 systemen, dan is het wel handig wat meer ruitme te hebben incl data opslag.

• Silent7
de box en disk besteld bij alternate voor incl verzendkosten 147.50 maar dan zit er dus geen cardreader bij.
een handleiding trouwens ook niet echt. een papiertje met wat plaatjes hoe de hd te bevestigen.
en een heel klein papiertje met daarop de tekst dat er bij win 9x ed een driver geinstalleerd moet worden en dat dit bij winXP niet nodig is.

mijn mobo heeft geen firewire.
Tsja al wat ouder KT133A.Ooit state of the art :)
AMD XP2000+@2200+ ooit erg snel LOL
Het wordt nu inderdaad weer eens tijd voor een nieuw beestje.
(ik houd wel van wat technologien overslaan dan merk je het verschil zo lekker)

Gr. S.

Verwijderd

het duurde wel even voordat schijfbeheer onder XP alles gevonden had via USB 1.1.
Daarna ging het prima.
Kijk de volgende keer eens via de pricewatch wat er al zo is op dit gebied. 'k Zag hem zelf in een folder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 11:22 ]

• Mistraller
418O2 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 07:52:
Naja waarom ga je backuppen op een externe disk? Weinig betrouwbaar lijkt me.

en wil je meer snelheid, dan is firewire toch een betere keus?
firewire is 400 Mbit, usb2.0 480, dus theoretisch is firewire zelfs trager.
In de praktijk is een firewire external duurder, en ik kan hem niet aan alle pc's hangen.
Backuppen naar dit ding is IMO betrouwbaarder dan bv naar tape, en vele malen goedkoper.
Daarnaast heb je het voordeel dat alle data altijd beschikbaar te maken is, want desnoods hang je hem weer aan de ide en kan je alle data benaderen. Ik backup ook filegewijs, dus geen grote BKF file voor mij.
En bij diefstal van de pc of een brakke voeding oid, heb ik nog een backup.

Maar goed, volgens mij is dit nogal offtopic, want daar hadden we het niet over...

---------------

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

MisTraller schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:25:
[...]

firewire is 400 Mbit, usb2.0 480, dus theoretisch is firewire zelfs trager.
In de praktijk is een firewire external duurder, en ik kan hem niet aan alle pc's hangen.
Backuppen naar dit ding is IMO betrouwbaarder dan bv naar tape, en vele malen goedkoper.
Daarnaast heb je het voordeel dat alle data altijd beschikbaar te maken is, want desnoods hang je hem weer aan de ide en kan je alle data benaderen. Ik backup ook filegewijs, dus geen grote BKF file voor mij.
En bij diefstal van de pc of een brakke voeding oid, heb ik nog een backup.

Maar goed, volgens mij is dit nogal offtopic, want daar hadden we het niet over...
Firewire 400 is sneller als USB480...

tuurlijk KAN usb 2.0 true speed sneller maar door "bandwidth sharing" en "reservations" mag je blij zijn met 200Megabit!

Firewire 400 is een puur kanaal... dus die is gewoon 400Mbit!

Firewire is sneller, omdat het maar 1 stream heeft! USB480 is leuke maar... meer dan leuk niet! Usb is gemaakt om meerdere Devices aan te kunnen... firewire..is puur een kanaal!

Zal mijn externe HD testen op snelheid!

Gebruik makend van een Burst Tool heb ik 1,3 Gig gekopieerd..en 13Mbyte is de maximale snelheid die ik had. Tja... IDE > USB ..... USB > IDE het is en blijft een vertaal slag!

En ja voordat ik de hd in de casing heb gedaan moest ik het partitioneren. Ik zou zeggen een externe had is niet als een normale HD..maar meer als een soort Flash Schijf!

[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 29-12-2004 13:46 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:32:
[...]

En ja voordat ik de hd in de casing heb gedaan moest ik het partitioneren. Ik zou zeggen een externe had is niet als een normale HD..maar meer als een soort Flash Schijf!
die van Mycom kon ik via USB paritioneren, errug handig, wat heb ik aan een externe disk als hem eerst in moet bouwen (toevallig ruil ik hem, maar voor een leek bepaald niet standaard...).
PS: max zie ik nu met het overzetten van een ghost 49 MB, niet echt toppie via USB-2 (P4PE mobo van Asus)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 14:44 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

swampy schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:32:
[...]

Firewire 400 is sneller als USB480...

tuurlijk KAN usb 2.0 true speed sneller maar door "bandwidth sharing" en "reservations" mag je blij zijn met 200Megabit!
Precies!!! Daar "verkeek" ik mij dus ook op. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden toen ik hem kocht en dit bleek dus ook zo te zijn. Ik dacht dus even heel naïef 480mbit = 60MB/s .. en theoretisch dus een ideale oplossing. Helaas blijkt de praktijk weer anders. Kennelijk is mijn USB 2.0 op mijn mobo ook nog niet helemaal je-van-het want zelfs 25 MB/s haal ik niet. MOet me tevreden stellen met 14,5MB/s! :'(

Nahjah, zoals ik al zei heb ik het "opgelost" door die schitterende Diamond Max 10 in me eigen PC te hangen waar ie wel tot zijn recht komt! O+
Firewire 400 is een puur kanaal... dus die is gewoon 400Mbit!

Firewire is sneller, omdat het maar 1 stream heeft! USB480 is leuke maar... meer dan leuk niet! Usb is gemaakt om meerdere Devices aan te kunnen... firewire..is puur een kanaal!
Danku! Die info had ik tot dusver nog niet kunnen vinden, maar mijn vermoeden wordt hiermee bevestigd.
Zal mijn externe HD testen op snelheid!
Firewire? :9~

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Mistraller
Zojuist getest; een file van 1,2 Gig duurt 50 seconden, wat neerkomt op zo'n 25mb/sec oftewel 200mbit. Voor backup doeleinden is dat dus ruim voldoende, want backup kost zowieso toch veel resources, dus dat laat je lopen als je je pc niet gebruikt. Firewire is sneller, tuurlijk, ik zei ook: theoretisch.

ben nog steeds benieuwd of de jumper niet fout stond/staat overigens...

---------------

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lolz nee USB..wel 13-14 Mb per seconde dus dat is iets van..200Mbit ofzo.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met de officiële Asus driver heb ik de USB2 schijf van 14,5MB/s naar een whopping 15,5MB/s weten op te krikken :9~ 8)7

Maakt trouwens wel uit waarmee je test .. deze test was met HDtune. SiSoft Sandra is veel optimistischer met 18 MB/s buffered r/w en 17 MB/s sequential r/w.

Feit blijft dat je die 480kb/s met een flinke korrel zout nemen moet :Z
Denk wel dat het verkoopt btw .. USB2.0 is sneller dan Firewire |:(

• Mistraller
ing._Buttje schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:21:
...

Feit blijft dat je die 480kb/s met een flinke korrel zout nemen moet :Z
Denk wel dat het verkoopt btw .. USB2.0 is sneller dan Firewire |:(
Maar als je veel files overpompt, dus geen dikke file maar heel veel kleintjes, hoeveel zou er van de 400 mbit nog overblijven aan echte overdracht? Want ik heb het gevoel dat er dan hele andere bottlenecks gaan spelen. 50 mb/sec zal volgens mij met firewire ook niet gehaald worden. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar cijfers. Voor geïnteresseerden; ik gebruik SecondCopy2000 om differential copy's te maken.

---------------

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ikzelf ben ook heel erg benieuwd naar resultaten van een HD i.c.m. Firewire (IEEE 1934) maar heb daarvan nergens gegevens en testresultaten kunnen vinden :? Steeds weer bleek dat men voor de USB2.0 uitvoering gekozen had :X

Wat jij stelt, veel kleine files, moet volgens mij ook geen probleem zijn .. maar dat is wel te testen met HDtune .. zal wel es ff kijken wat die zegt, d.w.z. average access tijden :)

• Silent7
MisTraller schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:40:
Zojuist getest; een file van 1,2 Gig duurt 50 seconden, wat neerkomt op zo'n 25mb/sec oftewel 200mbit. Voor backup doeleinden is dat dus ruim voldoende, want backup kost zowieso toch veel resources, dus dat laat je lopen als je je pc niet gebruikt. Firewire is sneller, tuurlijk, ik zei ook: theoretisch.

ben nog steeds benieuwd of de jumper niet fout stond/staat overigens...
juist je back-upet (mmm dit leest wel erg veeemd :)) als je niet bezig bent dus snelheid is niet het allerbelangrijkst.
De jumper staat op master dan heb ik gezien voor ik m erin deed.

Op dit moment nog niets mee gedaan, komt volgend jaar wel en dan inderdaad switch dus 200Gb in de pc en 80 ernaast haha heb ik gelijk alles (plm 55gb) op de exerne disk, scheelt weer een hoop tijd. Ga heb maar gewoon via usb1.1 doen als die usb2.0 kaart niet werkt (maar ook dat komt volgend jaar wel.)
Moet sowieso nog wat kabels netjes wegwerken in de kast en ik wil nog wat tempsensoren aansluiten.

Zeg wat is de berekening om van 25Mb/S naar 200mbit te komen? (dan weet ik gelijk hoeveel echte Gb's er op die 200Gb disk staan.

Gr.S..

• Mistraller
25MegaByte x 8 = 200MegaBit.....tis niet zo moeilijk als het lijkt 8)

---------------

• Silent7
Zo alles werkt op die usb controller na dan.

Heerlijk hoor mooie WinXP install met nLite en een Xandros Linux install, voelt atijd fijn om weer lekker schoon aan de slag te kunnen.
Gr, S.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:46
ing._Buttje schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:09:
Ikzelf ben ook heel erg benieuwd naar resultaten van een HD i.c.m. Firewire (IEEE 1934) maar heb daarvan nergens gegevens en testresultaten kunnen vinden :? Steeds weer bleek dat men voor de USB2.0 uitvoering gekozen had :X

Wat jij stelt, veel kleine files, moet volgens mij ook geen probleem zijn .. maar dat is wel te testen met HDtune .. zal wel es ff kijken wat die zegt, d.w.z. average access tijden :)
Ik haal zelf 42MB/s met mijn lacie big disk extreme drive op fw400 op fw800 haal ik zon 70MB/s :) Volgens atto ;)

Usb is voor harddisken echt grote troep in mijn ogen veel te cpu afhankelijk enzo

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

omg .. dat scheelt écht veeeeeeel !! :9~ _o_

thank you so much for sharing this with us!! d:)b

edit: hier zitten dus zowaar 2 harde schijven in, in Raid 0 ?! c00L :)
Wel groot en zwaar dan zeker !? :D

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2005 15:18 ]

• lowfi
yup hij is natuurlijk wat groter als de andere externe harddisken. Maar hij is voor een laptop en ik neem em verder ook nooit mee eigenlijk.... Dus ik vind het niet zon probleem komt nog eens bij dat ik een grote harddisk wou (500gb) en die heb je nog niet in single drive....

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Maar als er nu es 2x Diamond Max 10 schijven in zouden zitten, met een datarate van 45 tot 65 MB/s dan zie ik de toegevoegde waarde van een RAID 0 niet zo. :?

Slechts met Firewire 800 kom je dan aan de grens. Met 400 trekken 2 losse schijven het gemakkelijk en loop je de helft risico dat er wat met je data gebeurt! Alleen moet je OS dat ding dan ook als 2 schijven detecteren, tenzij hij gebruik maakt van disk spanning .. eerst schijf 1 volschrijven en dan schijf 2. Ze zien als 1 schijf. Maar dan loop je vrijwel weer evenveel risico als bij RAID 0 :?

[/ luid-op denkt]

• lowfi
denk niet dat een enkele schijf dat trekt.... big disk extreme is ook eigenlijk meer voor videobewerken en andere zaken die veel data trekken.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

heb nu mijn HD's gebencht, en de resultaten zijn via de link in mijn signature bereikbaar. De derde benchmark zijn van een simpele USB2.0 externe harde schijf.... iets van 24 Mb per seconde max...

Pagina: 1