Foutmelding na hex-edit: wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Mijn moeder is helemaal gek van een oud dos-spelletje: Rotaktix. Nu is dit spelletje nergens meer te vinden, op google zoeken levert vnl. cheats, dode downloadlinks en inhoud van shareware cd-roms op. Zoeken op Data Wave Software, het bedrijf dat Rotaktix op de markt bracht, levert al helemaal niets bruikbaars op. Helaas kun je in de shareware versie niet verder komen dan level twee, daarna is het game-over. Dan maar een cheat, dacht ik. Nu kom ik overal dezelfde informatie tegen:

Hex cheat:
Enable all levels
rotaktix.exe
00003BF7: 7E EB

:? WTF is een hexcheat dacht ik nog...

Na wat lezen dacht ik het te begrijpen, en met hexworkshop heb ik het volgende veranderd:

code:
1
2
3
00003BF0: FFF2 AEF7 D11E 8CC0 8ED8 C47E 06F3 A41F

00003BF0: FFF2 AEF7 D11E 8C7E EBD8 C47E 06F3 A41F

Nu komt er dus een foutmelding als ik rotaktix.exe opstart:
code:
1
2
De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen.
CS:070e IP:2df6 OP:8c 7e eb d8 c4 Kies sluiten om de toepassing af te sluiten

Ik heb nog meer geprobeerd, 8CC0 vervangen door 7EEB, 8ED8 vervangen door 7EEB, maar dat werkt ook niet.

Wat doe ik fout?

Ik heb trouwens al een werkende versie van Rotaktix gedownload waar wel verder te spelen is na level 2, dus ik heb dit eigenlijk niet meer nodig. Ik wil het alleen heel graag weten, ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe dit nu in elkaar zit :)

Ik weet dat ik hiermee op het randje van de GoT-regels balanceer. Zelf ben ik toch al niet zo'n liefhebber van cracks/warez/en dergelijke, maar in dit geval kan ik geen enkele andere optie bedenken. Ik kan echt niets beters verzinnen om aan dit spelletje uit 1993 te komen dan het kraken van de shareware versie.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Je moet 00003BF7 veranderen, en de eerste is 00003BF0. Je moet dus het allerlaatste getal in je rij veranderen in die nieuwe waarde.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Grijze Vos schreef op woensdag 29 december 2004 @ 03:17:
Je moet 00003BF7 veranderen, en de eerste is 00003BF0. Je moet dus het allerlaatste getal in je rij veranderen in die nieuwe waarde.
Nee, 2 karakters = 1 byte, dus hij heeft 't goed gedaan. Misschien werkte die crack bij een andere versie...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Bergen schreef op woensdag 29 december 2004 @ 03:43:
[...]
Nee, 2 karakters = 1 byte, dus hij heeft 't goed gedaan. Misschien werkte die crack bij een andere versie...
Ohja, my bad. Ik denk dat jouw verklaring een van de logischte is.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Je hex editor staat op 16 bit woorden ingesteld. Deze 16-bit woorden zijn little endian, wat betekent dat de minst significante byte (de laagste 8 bit) op het laagste adres staat. Het makkelijkst is dit te zien door hex-edit in te stellen om bytes weer te geven en dan te editen.
Wil je het in deze view doen dan moet je 8CC0 vervangen door 7EC0 en 8ED8 door 8EEB.
Resultaat:
code:
1
 00003BF0: FFF2 AEF7 D11E 7EC0 8EEB C47E 06F3 A41F

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:43

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ook al wordt een spel niet meer geleverd, dan geeft je dit nog niet het recht om dan maar op illegale wijze toegang te krijgen tot een spel.

We gaan hier dan ook geen hulp geven bij het kraken van software :)

Ergo: dicht

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 29-12-2004 09:15 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.