VPN met windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Beste tweakers,

Dit is wat ik graag wil:
Ik wil graag op mijn netwerk kunnen vanaf thuis.(bereiken van een aantal servers en clients voor bestanden)
dit moet gebeuren via internet (VPN)
liefst veilig (encrypted) IPsec??

Ik draai windows 2003 server op de zaak met Kerio Winroute firewall (als firewall en om te
routeren). Ik maak geen gebruik van DHCP Domein controller en DNS server.
Verder draai ik nog een aantal andere zaken op die server zoals http, mySQL mailserver.
met andere woorden het is niet de bedoeling dat er dingen emt die server gaan gebeuren die ervoor

kunnen zorgen dat 1 van die services niet meer werkt.
Ik heb al een aantal pogingen gedaan m.b.v. deze howto:
[rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml]

resultaat:
zogauw als ik de wizzard voltooid heb valt mn internet weg.en is het enkel mogelijk heel beperkt

van internet gebruik te maken. beetje http server enzo.
Het liefst zet ik een andere bak neer als VPN server als dat mogelijk is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen budget, maar aan pc's geen gebrek hier.

Is somebody not editing what I'm saying here???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn zat mogelijkheden. De built-in VPN mogelijkheid en Routing en Remote Access. Je zou geen problemen moeten krijgen met de internetverbinding. Denk dat je even goed in de logs moet kijken wat er fout gaat :) Houdt de server wel verbinding met andere computers? Als je pingt bijvoorbeeld, krijg je dan een response?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Dit topic voldoet geenszins aan de richtlijnen in Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette). Je geeft namelijk totaal geen informatie over wat er precies mis zit, wat je instellingen zijn, wat diagnostische acties je vertellen etc.

Ga eerst maar eens zelf wat uitvogelen over wat precies het probleem is qua netwerkinstellingen e.d.

Dit topic is gesloten.