[printer] epson... (of toch canon of hp?)

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik heb momenteel een hp deskjet 695c. ER is een cartridge op, en ik moet hem nodig schoonmaken / repareren. nu heb ik geen flauw idee wat dat kost (tijd, moeite, geld) maar ik zag wel een epson c46 in de folder van de hema staan. nu print ik slechts af en toe, dus uitgedroogde koppen heb ik niks aan. uitgedroogde koppen had mijn 640 van epson wel dus ik ben beetje terug houdend met epson.als epson nu andere printkoppen heeft dan vaste printkoppen die telkens vervangen moeten worden, hoef ik geen epson.

gezien mijn situatie... is het dan slim om een epson c46 aan te schaffen? en welk alternatief heb ik? de epson kost 49 euro nu. als ik mijn deskjet makkelijk kan repareren zodat hij het weer goed doet, dan wil ik dat wel doen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je misschien ook nog even willen vertellen wat er defect is aan je printer? Het is erg moeilijk om in te schatten hoe arbeidsintensief danwel kostbaar een reparatie zou zijn. Printer schoonhouden kan imo uiteraard geen kwaad :)

Er zijn vele andere printers op de markt. Alternatieven zat voor de epson. Kijk bijvoorbeeld eens in de Tweakers.net Pricewatch voor een actueel overzicht :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Uit gedroogde koppen is makkelijk te verhelpen. Kwestie van eens per maand toch een printje maken (in zwart, rood, geel, blauw), al zijn het maar 4 lettertjes, dan spoelt hij gewoon even door.

Zelf repareren wil met die oude printertjes nog wel eens lukken. Zoals sanfranjake al aangeeft, wat is er precies mis?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• DeRooney
tijdens het printen maakt de printer een enorm lawaai. Alsof hij telkens ergens achter blijft haken en dan toch losschiet.. heb het toen bij de vobis gevraagd en die kerel had het over een wit plastic dingetje aan de binnen van de printer wat schoon gemaakt moest worden ofzo.
m'n koppen weet ik niet of die schoon gemaakt moeten worden. Ik weet wel dat de print kwaliteit heel slecht was toen ik voor het laatst printte. Ik print slechts af en toe en meestal in concept mode. (snelheid, lagere kwaliteit )
verder is voor mij de prijs van de cartridges ook wel belangrijk.

• DeRooney
Iemand die mij kan vertellen of dat klusje veel moeite kost? en welke printer beter past bij mijn situatie? (slechts af en toe printen)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Wit plastic dingetje? Heb je geen duidelijker omschrijving wat hij bedoelde? Het blijven haken en losschieten klinkt mij als en probleem met (de aandrijving van) de cartridgewagen. Probeer daar eens wat schoon te maken en te kijken of alles soepel loopt.

Wat betreft een nieuwe printer: elke goedkope canon/epson/hp is prima.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Dat witte plastic dingetje is, als ik mijn Deskjet 694-dagen goed weet te herinneren, de aandrijfband van de cartridgewagen. Die moet je kunnen zien als je de kap van de printer optilt, en het wil inderdaad nog wel eens helpen om die schoon en weer glad te maken, gewoon met een doekje, of een stukje keukenrol oid. Als je printer je verder gewoon bevalt, kun je er dan nog wel even mee vooruit :).

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
En deze ?

http://h10025.www1.hp.com...duct=58155&dlc=en&lang=en

Die witte strip is de milky white strip. Je kan die zuiver maken.
Hieronder enkele foto's waar zo'n strip te zien is bij andere modellen. De rode lijn die op de foto te zien is ;)

http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpd50625

• DeRooney
ja ik denk inderdaad dat ze dat witte dingetje bedoelen als die genoemd is. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan bereiken. MAar maakt het qua printer niet uit wat voor printkop systeem de printer heeft als je hem slechts af en toe / sporadisch gebruikt?

verder is het voor mij ook wle handig om te weten welke cartridges duurder zijn...

in ieder geval bedankt alvast voor jullie hulp. hoop dat het gaat lukken zo

[ Voor 11% gewijzigd door DeRooney op 03-01-2005 20:51 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
arjoderoon schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:50:
ja ik denk inderdaad dat ze dat witte dingetje bedoelen als die genoemd is. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan bereiken. MAar maakt het qua printer niet uit wat voor printkop systeem de printer heeft als je hem slechts af en toe / sporadisch gebruikt?

verder is het voor mij ook wle handig om te weten welke cartridges duurder zijn...

in ieder geval bedankt alvast voor jullie hulp. hoop dat het gaat lukken zo
In een test van Computer Totaal van 4 goedkope inkjet printer, kwam de HP er als goedkoopst in gebruik en beste getest uit

HP Deskjet 3845, Canon iP1500, Epson C46 en Lexmark Z615
89 € 69 € 69 € 59 €

Cartridge zwart
19,99 € 11,43 € 19,25 € 19,99 €

Cartridge kleur
23,99 € 20,97 € 26,98 € 21,49 €

Inktprijs per pagina
0,217 0,231 € 0,234 € 0,251 €

Afdrukkwaliteit
8,5 8,4 6,5 6,1

• DeRooney
om even terug te komen op dat witte dingetje: ik heb er het een en ander afgepoetst aan vuiligheid en hem in de goede positie geschoven, maar hij schiet net zo hard weer terug in de verkeerde positie tijdens het printen. Klopt het dat je die zo heen en weer kan schuiven?
Pagina: 1