Ik ben op zoek naar meer informatie hoe ik een taal kan ondersteunen in ASP.NET, net zoals C#, VB.NET e.d. wordt ondersteunt in ASP.NET wil ik graag ook een taal die gebruik graag ook ondersteund hebben in ASP.NET. Maar dan vooral op het scripting gedeelte maar details over CodeBehind is ook erg interessant. Als iemand hier enig tips of ideeen over heeft, dan hoor ik dat graag!
Denk dat je hierover op www.asp.net heel erg veel informatie kan vinden. Wat heb je zelf allemaal al gezocht en gevonden?
Voor het script gedeelte zal het net wat anders liggen aangezien dat nog door de compiler gehaald moet worden. Maar volgens mij kan iedere taal die naar MSIL compileert gewoon voor de CodeBehind gebruikt worden. Er wordt tenslotte gewoon een assembly geladen die de implementatie bevat. In je aspx geef je dan aan welk type je Page implementeerd.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja, snap ik dat CodeBehind. Maar ben er zojuist achtergekomen dat je in een web.config een compiler kan opgeven door:
Oftewel als je graag scripting integratie wilt met ASP.NET moet je dus die regel toe voegen aan je web.config, maar vervolgens moet er wel een CodeDomProvider beschikbaar zijn vooor de communicatie tussen de compiler en ASP.NET. Zodat ASP.NET de script kan compileren na een geldige assembly ofzo
Dat is dus vergelijkbaar met de benodigde CodeDomProvider die nodig is voor de integratie in Microsoft Visual Studio.NET 2003.
Meer informatie over CodeDomProvider
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <configuration> <system.web> <compilation defaultLanguage="Chrome" debug="true"> <compilers> <compiler language="Chrome" extension=".chrome" type="RemObjects.Chrome.CodeDom.ChromeCodeProvider,RemObjects.Chrome.CodeDom, Version=1.0.0.111, Culture=neutral, PublicKeyToken=3df3cad1b7aa5098" /> </compilers> </compilation> </system.web> </configuration> |
Oftewel als je graag scripting integratie wilt met ASP.NET moet je dus die regel toe voegen aan je web.config, maar vervolgens moet er wel een CodeDomProvider beschikbaar zijn vooor de communicatie tussen de compiler en ASP.NET. Zodat ASP.NET de script kan compileren na een geldige assembly ofzo
Dat is dus vergelijkbaar met de benodigde CodeDomProvider die nodig is voor de integratie in Microsoft Visual Studio.NET 2003.
Meer informatie over CodeDomProvider
[ Voor 52% gewijzigd door alienfruit op 29-12-2004 15:41 . Reden: antwoord gevonden ]