het is al 100 maal voorbij gekomen maar na wa searchen zijn de meeste topics niet recenter dan 2002. Ik zou in de slaapkamer ook toegang willen hebben tot mijn mp3's en als het eventueel kan ook divx. Omdat het gaat om onze slaapkamer is volgens mij een gewone pc geen optie, omdat die namelijk te veel lawaai maakt, dus dacht ik meer in de richting van een occasie laptop die we dan tussen ons in op bed zetten (voor divx dan) en gewoon naast bed voor mp3. Nu is mijn vraag, wat zijn vandaag de dag de minimum specs om deftig mp3 en/of divx af te spelen, want intussen hebben we divxen van veel hogere kwaliteit, en ik heb toch een groot deel van mijn mp3 collectie in 320 Kbps staan. Alle media bevind zich op een server die elders staat, dus moet niet lokaal op hd of dergelijke staan. in de slaapkamer is er ook een UTP aansluiting naast bed (zijn we vooruitdenkend of niet
) maar ook wordt er gebruik gemaakt van een wireless router, dus dit is ook een optie. moesten jullie toch ideën hebben met vaste pc componenten, dan heb ik nog verschillende PII's en 1 PIII 500 staan op zolder, maar ik betwijfel of deze echt geruisloos te krijgen zijn (en waar zetten we dan die monitor natuurlijk)
samengevat: wat zijn de specs om iedere huidige mp3 vlot tekunnen afspelen over LAN en wat zijn de specs om iedere recente divx (degelijke kwaliteit, AC3) te kunnen afspelen over lan.
Alvast bedankt
EDIT: er staat ook een televisie in de slaapkamer, maar deze staat te ver om een tv-out oplossing te gebruiken.
samengevat: wat zijn de specs om iedere huidige mp3 vlot tekunnen afspelen over LAN en wat zijn de specs om iedere recente divx (degelijke kwaliteit, AC3) te kunnen afspelen over lan.
Alvast bedankt
EDIT: er staat ook een televisie in de slaapkamer, maar deze staat te ver om een tv-out oplossing te gebruiken.