Grabit threads problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik gebruik al een tijdje Grabit 1.5.1. (eerst de Experimental versie gehad). Ik gebruik de test server van @home (testnews.home.nl) en de standaard server van @home (news.tilbu1.nb.home.nl).

Een week geleden kreeg ik voor het eerst de volgende error melding:
Unable to connect to testnews.home.nl. Error while selecting group: 502. Maximaal 3 verbindingen per gebruiker of de server heeft het erg druk. Ik weet dat ik bij @home met maximaal 3 threads verbinden. Echter ik heb maar 1 thread openstaan. Vink ik een 2de thread aan dan verschijnt bovenstaande error melding en uiteraard als ik een derde aanvink verschijnt de melding ook.

Deze melding komt ook wanneer ik news.tilbu1.nb.home.nl gebruik ipv testnews.home.nl. Dus ik kan me niet voorstellen dat de server het te "druk" heeft. Gezien de melding denk ik dat het niet aan Grabit ligt, maar aan @home. (het eerste gedeelte van de melding is in het Engels Error while selecting group: 502 en het tweede gedeelte is in het Nederlands Maximaal 3 verbindingen per gebruiker of de server heeft het erg druk.

Iemand enig ideewaar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat de verbinding niet gereset wordt op de @home server zodra ik Grabit afsluit?

Wat heb ik zelf al geprobeerd?

Deinstallatie Grabit en opnieuw geinstalleerd
Gezocht op GOT maar niet kunnen vinden wat mijn probleem aangaat
Gezocht op Google met verschillende termen

Overige info

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Iemand enig ideewaar dit aan kan liggen? Kan het zijn dat de verbinding niet gereset wordt op de @home server zodra ik Grabit afsluit?
Je slaat de spijker op zijn kop. Dit heb ik ook wel eens als grabit niet wil afsluiten en je gewoon op de harde manier het proces killed. Als ik dan gelijk opnieuw wil downloaden gaat het niet, maar ik laat hem gewoon aanstaan en na een kwartiertje pakt hij hem weer :). Ik maak overigens gebruik van nova.planet.nl waar ook maar maximaal 3 threads zijn toegestaan.

Verwijderd

hmmm ik krijg een dejavu....

ik heb demon en toen ik daar zat was het ook 3 draadjes max. echter hebben ze dat wegens problemen veranderd en mocht je nog maar 2 draadjes. veelal kon ik toen helemaal niet connecten of maar met 1 of 2 draadjes....

ik vrees als ik het zo lees dat het bij jullie ook zo zal gaan >:)

en grabit tja.... het is gratis enzo maar newsleecher en of newsbin pro is zooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeel relaxter _/-\o_

Verwijderd

en grabit tja.... het is gratis enzo maar newsleecher en of newsbin pro is zooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeel relaxte
Daar is over te discussieren maar niet hier. Das offtopic ;), maar ik heb ze alle3 en ik vind grabit tog wel 1 van be betere.

• NRGetic
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:52:
[...]
Daar is over te discussieren maar niet hier. Das offtopic ;), maar ik heb ze alle3 en ik vind grabit tog wel 1 van be betere.
Da's idd niet de bedoeling. ;)
Maar goed...het probleem ligt er nog steeds en er is nog geen oplossing gevonden. En het is ook niet met zekerheid gezegd dat het ook daadwerkelijk aan de @home server ligt.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:26:
[...]
Je slaat de spijker op zijn kop. Dit heb ik ook wel eens als grabit niet wil afsluiten en je gewoon op de harde manier het proces killed. Als ik dan gelijk opnieuw wil downloaden gaat het niet, maar ik laat hem gewoon aanstaan en na een kwartiertje pakt hij hem weer :). Ik maak overigens gebruik van nova.planet.nl waar ook maar maximaal 3 threads zijn toegestaan.
Bij jou gebeurde het als je Grabit niet op de 'normale' manier afsloot. Bij mij gebeurt het als ik Grabit 'normaal' afsluit.

Iemand anders een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door NRGetic op 29-12-2004 08:40 ]

• NRGetic
Niemand???

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Nope, heb er hier ook last van, maakt niet uit op welke van mijn 3 pc's ik het probeer of op welke tijd.

(paar weken terug had ik er alleen overdag last van....)

;(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Staat er naast Grabit nog wat anders te downloaden oid?

Ik heb nl. met Newsleecher denk ik het zelfde probleem. Vaak wordt er een connectie doorgebroken, meestal omdat er dan geen response van de server krijgt. Kan zijn dat ik op dat moment met Emule nog het e.e.a. dik aan het downen ben en misschien geeft ie daarom wel eens een time out.

Verwijderd

Ik heb hier inderdaad ook last van met grabit, het probleem hier volgens mij een niet opgeloste bug. Grabit heeft wel eens de vervelende eigenschap dat het de connecties niet helemaal afsluit wanneer hij een thread klaar heeft. Hierdoor blijft de verbinding tijdelijk openstaan en dus een connectie met de server. Hierdoor krijg je de melding dat je teveel connecties maakt wanneer diezelfde of een andere thread weer probeerde te connecten en dus die ander nog niet goed is afgesloten. Dit is inderdaad opgelost wanneer je even een paar minuten wacht. Dan gaat het bij mij normaal weer verder.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Er kan weleens wat miscommunicatie zitten tussen de software die je gebruikt en de server. Als de software een connectie laat verlopen oid om opnieuw te verbinden na een bepaalde tijd, maar niet goed heeft doorgegeven dat de connectie ook daadwerkelijk verbroken is, dan kan de newsserver idd nog denken dat je verbonden bent, ongeacht of dan het programma nog draait of niet.

Wat al wordt aangehaald is dat het enige wat dan helpt, gewoon geduld hebben is. Even wachten (10 minuten ofzo) en dan opnieuw het programma starten of je verbindingen maken als het programma nog open staat. Tegen die tijd heeft ook de server een bepaalde time-out waarde bereikt en heeft dan de connecties ook gedropped.

Ik merkte wel dat met name grabit en newsleecher hier nog weleens last van hebben. Ze springen er niet zo netjes mee om wat dat betreft. Je doet er weinig aan buiten eventjes te wachten voordat je opnieuw verbind.

Verwijderd

nou, dat lijkt me vrij simpel, je hebt bij een ftp server toch ook wel eens dat je niet gelijk kan terug connecten als je jou connectie niet netjes hebt afgemeld bij de server (om wat voor reden dan ook)..

gun het ff wat tijd en het probleem lost zich vanzelf op, de connectie zal out-timen (of hoe zeg je dat in een leuke werkwoord vorm :S ) en je hebt alle treadjes weer tot je beschikking...

verder dat die news.tilbu........... server wel eens down is daar heb ik ook wel eens last van, maarja daar heb je @home voor, in groningen ben ik al blij als ik tussen 6 en 9 savonds uberhaupt een connectie heb........

Verwijderd

Ik heb enige tijd hetzelfde probleem ondervonden bij Eweka, en daarover ook (via E-Mail) contact gehad, als ik GraBit moest sluiten en direct weer wilde starten met downloaden, dan kon ik 2 threads starten, tien minuten later een derde en na nog eens 5 minuten eindelijk de vierde. Ik heb Eweka de suggestie gedaan om de idle-time van een thread op maximaal 60 of zelfs 30 seconden te zetten.
Nu weet ik natuurlijk niet zeker of ze iets hebben gewijzigd, maar sinds anderhalve week onderveer kan ik na redelijk korte tijd al weer 4 threads starten, dus ik heb wel een vermoeden dat (een deel van) dit probleem bij de (nieuws)provider ligt. Uiteraard is het zeer wel mogelijk dat het andere deel van het probleem een Feature in GraBit is, wat nog moet worden opgelost.

m.vr.gr.
CBlade

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Tis eigenlijk een beetje een combinatie. Enerzijds communiceert je software niet goed en anderzijds reageert de server behoorlijk sloom op connecties die niets staan te doen.

• NRGetic
Oke bedankt voor de reacties!

Wanneer ik een download start, kan ik dus op dit moment maar 1 thread gebruiken. Ik laat de download een uur lopen en probeer daarna een thread erbij aan te vinken. De error melding blijft dan komen. Een tijdje wachten, wat in bovengenoemde berichten is voorgesteld, helpt dus ook niet :X

Zal verder moeten freubelen..... :|

• NRGetic
/kick

Heb de trial van newsbin pro geinstalleerd. Ook hier verschijnt dezelfde errormelding :?

Ziet er naar uit dat het niet aan Grabit ligt maar volledig aan @home. I

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik even contract met de @home helpdesk zoeken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NRGetic
sanfranjake schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:38:
Dan zou ik even contract met de @home helpdesk zoeken :)
Dat ben ik idd van plan B)

Pagina: 1