Toon posts:

[XP] Problemen tijdens installatie XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten mijn labtop's (Toshiba Satellite A30) c-schijf te formatteren en opnieuw in te richten. Xp-cd erin, opstarten, xp opnieuw installeren, d-partitie verwijderd, c-partitie opnieuw geformatteerd, xp geinstalleerd en verdomd er staan nog oude bestanden op. Dit heb ik al eens met mijn desktop ook meegemaakt, dus maar weer eens de hele procedure overnieuw.
Maar dan.....xp besluit geen nieuwe installatie te ondernemen, maar kopieert over de bestaande installatie heen, vervolgens treedt er een fout op en blijf de labtop "hangen" in de set-up.
Er zou een syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestand E:\I386 blablabla zitten.
Bij de daarop volgende melding kan ik alleen kiezen voor sluiten en start de labtop zichzelf weer op, en komt direct weer in de set-up, waar ie dus weer tegen dezelfde fout aanloopt.
Wat ik ook probeer, ik kom niet om die hangende fout in de set up heen. Ik heb in de bios de boot volgorde aangepast, maar geen suc6. Ik heb een Windows 98 cd erin gedaan, maar geen suc6.
please please please help me!!!

Verwijderd

Hoe installeer je precies? Je boot vanaf de CD. Windows gaat bestanden kopiëren, en vraagt vervolgens om akkoord te gaan met de licentie overeenkomst. Doe dat door op F8 te drukken (zoals er staat). Vervolgens vraagt het op welke partitie geinstalleerd moet worden. Welke partitie geef je dan op? Probeer ze beide eens te verwijderen daar, en maak dan een nieuwe aan (of nieuwen, hoe je het ook wilt).

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm eerste idee is gewoon weer proberen te installen en dan alle partities verwijderen en dus ook C om daarna NTFS (bijvoorbeeld, maag ook FAT32 zijn) formatteren.

lijkt me dat je nu een boot.ini foutje hebt?

And it goes BRAAAAAPP!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - zou je voortaan een normale topic titel willen gebruiken? (was: drama met XP!!!!)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jij kan het gewoon niet :{

Je CD is waarschijnlijk brak en je moet gewoon wat beter lezen wat er staat, dan kan je ervoor kiezen een nieuwe installatie from scratch te doen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

gooi alle partities helemaal weg met een bootflop en fdisk

maak dan pas nieuwe partities aan in de XP setup

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

druk eens op F8 net voor het opstarten van XP of net na je "bios" info scherm en kies voor veilige modus daarna vraagt ie van welke gedeelte je wilt opstarten.
Kost tijd maar werkt wel

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Tijdens de setup kies je voor een nieuwe installatie.

Tijdens deze installatie verwijder je al je partities, C D E F etc.

Nu maak je nieuwe aan.

En installeerd de boel.

Misschien cd vies ?
Pagina: 1