[Linksys] @home icm Motorola Modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:58
He tweakers.

Ik heb na veel gekloot mijn Asus WL500g omgeruilt voor een Linksys WRT54G omdat ik het niet goed werkend kreeg.

Op de asus moest ik vreemde instellingen doen (zoals wan op 10mbit half duplex zetten) om de download speed goed te krijgen. Ook moest ik het WiFi channel op 11 zetten om de volle speeds te krijgen. Alleen ook had ik steeds uitvallen van het internet, en was het WiFi bereik + stabiliteit knudde. Al deze redenen waren te veel, en ik heb een Linksys WRT54G gekocht.

Maar wat is nu het probleem? Ook de linksys heeft een probleem. Namelijk weer de verbinding.
Normaal heb ik @home speeds van 550+ kb/sec Down en 55+ kb/sec UP. Maar icm met de router 24+kb/sec Down en 55+kb/sec UP. Met draad en draadloos de zelfde snelheden. (WiFi netwerk overdracht gaat met MB's per seconde, dus dat zit wel goed.)

Ik heb op allemaal router forums zitten zoeken + google, en de search hier gebruikt maar alleen maar verouderde berichten (2003) zonder een oplossing voor mij.

Nou lees is overal dat er veel routers zijn die niet blij zijn met de Motorola Modems (DocSis platform), maar het zou wel erg zijn dat ook de linksys niet zal werken.
Ik denk dat er vast meer tweakers zijn met de zelfde opstelling als mij omdat de WRT54G een veel verkocht model is.

Heeft iedereen dit probleem? Of is dit door een vreemde instelling op te lossen?
Router heeft de nieuwste firmware inmiddels (v3.01.3) omdat de oude firmware het ook al niet deed.

Please help :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/IMG_3047.jpg

Die combi? :9 :7 :*)

Werkt hier prima icm motorola en @home. Voor info en dergelijke (evt mijn config file) neem ff contact met me op. tvdleur at hotmail punt com

[ Voor 7% gewijzigd door tvdleur op 29-12-2004 00:35 ]

• Saeverix
ik heb je gemailt...

• Saeverix
contact gehad, en alles doorgelopen zoals hij het had. maar nog steeds het zelfde verhaal. wel heeft bij v1.1 en ik v2... op andere forums las ik dat het motorola modem VPN gebruikt icm met bepaald platform waar de WRT54g niet mee omkan gaan.

ik begin sterk te twijfelen dat dat waar is? wie heeft v2 en @home werkend en kan mij blij maken?

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 16:21
Jij hebt, neem ik dan aan, geen Motorola SB5100E (zwart) maar een witte Motorola SB4200E?

• Saeverix
nee ook de zwarte...

• soganta
Vreemd, *had* hier dezelfde combi perfect werkend, ga eens naar:
http://192.168.100.1/mainhelp.html
en kijk wat er bij Software Version version staat.
Hier: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH

• Saeverix
ik heb precies t zelfde hier...
heb jij wat bijzondere instellingen?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
ik heb bijna de zelfde combi, alleen dan de gs, werkt hier prima, heb trouwens er wel openwrt.org er op staan.
Dat is een linux mipsel dist, als je geen linux gewent bent wel wat lastiger instellen. Maar werkt hier zeer goed.Misschien staat je netwerk kaart nog verkeerd.

• soganta
Saeverix schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:34:
ik heb precies t zelfde hier...
heb jij wat bijzondere instellingen?
Nee niet echt, het lijkt erop dat de 10/100 Auto-negotiation niet goed werkt tussen het modem en de router. De Asus kon je handmatig op 10 Mbps instellen maar dat gaat op de Linksys niet met standaard firmware. Wat je nog zou kunnen proberen is een Hub ofzo tussen beide te zetten, of een andere UTP kabel :?

• Saeverix
toch wel klote dat ik een hub moet plaatsen door dat klote modem :P
ik lees dat het een lastig ding is voor de meeste routers...

het zal inderdaad wel met dat full en half duplex te maken hebben...

edit:
heb er even een hub tussen gezet, en dan is inderdaad het probleem weg.

maar dit is toch niet de bedoeling lijkt mij? :S

[ Voor 26% gewijzigd door Saeverix op 29-12-2004 12:19 ]

• soganta
Saeverix schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:50:
edit:
heb er even een hub tussen gezet, en dan is inderdaad het probleem weg.

maar dit is toch niet de bedoeling lijkt mij? :S
Het is niet de bedoeling nee, maarja als het zo wel op volle snelheid werkt waarom niet? Anders moet je weer een nieuwe router gaan halen waar je WEL de snelheid van de WAN poort kunt instellen (of alleen een 10 Mbit WAN poort heeft).

• Saeverix
mja dat is wel zo, maar ik vind t toch klote... misschien dat een firmware update voor de motorola het oplost, maar @home werkt daar niet aan mee volges mij...

• soganta
Vind het maar vreemd dat het niet gewoon werkt, dit is toch wel een van de meest voorkomende combi's (vooral in de VS). Weet niet of je veel verstand hebt van Linux maar hier is een firmware met command shell en telnet:
http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/
Je zou dus evt. zelf de snelheid en duplex van de WAN poort kunnen instellen d.m.v. die command shell als je weet hoe het werkt...

• Saeverix
ik heb die firmware erop, maar hoe zou het dan moeten? zit niet zo in de linux command wereld :)

• Saeverix

• soganta
Hier staat wel iets: http://lists.us.dell.com/...dge/2003-June/031951.html
Zou niet weten hoe dat op de Linksys gaat, als hier niemand het weet zou je het op een van deze forums kunnen vragen:
http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums
http://www.broadbandreports.com/forum/linksys

Verwijderd

staat je wrt54g eigenlijk wel in als gateway ingesteld? :P j/k

Gezien het feit dat je zoveel moet kloten:

Staat er toevallig een ander draadloos aparaat in de buurt wat op de verbinding *kan* storen? Dit kan zoiets onbenulligs als de draadloze telefoon zijn...Ze gebruiken immers allemaal het 2,4GHz spectrum.
En wat zegt de @home help hierover?

en het belangrijkste: hebben je buren toevallig ook een wi-fi netwerk? :)

Verwijderd

Heb dezelfde combi en het volgende probleem: internet werkt uitstekend, maar downloaden van bestanden gaat niet, verbinding valt steeds weg om t zo maar te zeggen.

MSN meldt steeds af, DC++ werkt niet goed.

Stond eerst een E-Tech router en die gaf hetzelfde probleem.

Motorola modem rechtstreeks op een pc en t werkt perfect.

Iemand enig idee waar het aan ligt of heeft de ts het al werkend gekregen?

• Saeverix
Ik ben er nu achter dat die motorola modems rotdingen zijn. Heb nu 2 merken routers gehad, en beide wist hij dicht te laten lopen...

Het zit ergens in de Full / Half-Duplex instellingen.
De oude tijd van @home met de Com21 modems was een mooie tijd :)
Routertje had nergens last van. Sinds de motorola is het ellende. En @home doet hier niks aan, omdat ze geen support geven op routers.

@ plattelijn > Je kunt het net als mij proberen om een simpele netwerk hub van een tientje er tussen te zetten. Door de hub zijn mijn problemen opgelost.

• soganta
OvErDoSe; ik weet niet of je nog de HyperWRT firmware erop hebt staan, maar zoja zou je een van deze commando's eens in je Startup-script moeten invoeren en dan rebooten:
"et -i eth1 speed full10"
of als dat niet werkt:
"et -i eth1 speed half10"
(zonder ")

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is dus geen @Home probleem. Dit is een probleem met Motorola modems en routers. En het is waarschijnlijk terug te voeren op autonegotiation. En dat geeft wel vaker problemen. Het beste is altijd nog een snelheid te forceren.

• Saeverix
soganta schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:21:
OvErDoSe; ik weet niet of je nog de HyperWRT firmware erop hebt staan, maar zoja zou je een van deze commando's eens in je Startup-script moeten invoeren en dan rebooten:
"et -i eth1 speed full10"
of als dat niet werkt:
"et -i eth1 speed half10"
(zonder ")
Ik heb inderdaad de HyperWRT firmware erop. Die commandos zetten de speed op een vaste snelheid? Zodat het spul wel gaat werken?

Of kan ik dan ook net zo goed die hub ertussen laten?

-----------

Heb het geprobeerd... Werkt niet. Max download snelheid was 10kb/sec... Heb beide commando's geprobeerd en gereboot. :( Daarna commando weer verwijderd, en hub er weer tussen. 550kb/sec :)

Ik houd dus mooi het hubje ertussen...

[ Voor 25% gewijzigd door Saeverix op 23-01-2005 11:00 ]

Pagina: 1