Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beste medetweakers,

Ik heb een 16x2 karakter LCD aangeschaft bij World-Led.com

Na veel gezeur met verzending en andere fouten ( van hun ) heb ik toch het bubbelenvelopje met de onderdelen ontvangen.

Na alles keurig in elkaar gesoldeerd te hebben volgens bijgeleverd papiertje.
Heb ik de Driverlinx I/O Port driver geinstalleerd zoals op dat papiertje stond...

De LCD aangesloten ... backlight ging keurig aan, maar geen tekst ...

Ik heb het programma LCD Smartie gestart ... en deze liep meteen vast :S ...

Ik heb alles zorgvuldig gecontroleerd ... zowel de print en mijn soldeerskilzz, en voor zover ik het heb gezien ... is alles in orde.

Nou is mijn vraag, heb ik iets niet goed ingesteld ergens ? in mijn bios bijvoorbeeld .....

Ik heb een MSI K8N Neo Platinum, en de paralelle poort staat ingesteld op EPP+ECP
dit is de standaard instelling.

Heb ik iets verkeerd gedaan, of is deze lcd gewoon brak ?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

Shunt

Boe

zie je wel 1 balk op het lcd staan. of zie je helemaal niets ? als je namelijk een balk op het lcd ziet staan betekend dat het lcd waarschijnlijk nog ok is. zie je niets tja dan heb je waarschijnlijk een dood lcd scherm of de contrast niet goed staan :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
of iets toch niet helemaal goed gesoldeerd, maar er zijn meer van dit soort draadjes. dus ik zou als ik jou was daar ook nog ff kijken en lezen.

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP MIJ MAAR !!! :P

Het was idd de contrastinstelling 8)7

hoe haal ik et ook in me kop om daar ook nog mee bezig te gaan na een hele dag werken :P en dan nog tegen middernacht ook notabene ... :P

Shunt... bedankt voor het wakker schudden van deze slaapkop :D

MAar hij doet et ... sluit dit topic maar af

Verwijderd

's Nachts modden is een bron van fouten en ongelukken. Als je problemen hebt, altijd eerst een nachtje derover slapen :P