[ati]Breedbeeld; virtuele resolutie

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:32
Sorry voor de vage topic titel, maar goed mijn probleem:

Ik heb een beamer die alleen kan projecteren in 4:3 formaat. De meeste film zijn helaas 16:9, op zich geen probleem, daarom heb ik om zo groot mogelijk beeld te krijgen, en het passend te krijgen, een 16:9 scherm. Als ik een 16:9 film draai, laat ik gewoon de zwarte balken over het scherm heen vallen. Toch kijk ik soms wel eens tv, dit in 4:3 formaat. Helaas is het niet mogelijk met m'n digitale tv programma om dit te "stretchen" (anamorph) naar 16:9, en ik kan helaas niet de beamer zo ver uitzoomen dat het 4:3 op m'n 16:9 scherm pas. Nu bedacht ik het volgende, als ik windows nu het beeld als 800x450, of 1024x576 weergeeft, maar als 800x600 of 1024x768 output (zodat de beamer het ook snapt ;), zodat het altijd "past" zonder dat ik in de knoei kom met de programma's die ik gebruik. Ik zou dan windows zelf de zwarte balken willen laten creëren. Is dit mogelijk met één of andere tool? Het is me nog niet gelukt met powerstrip / ati tools. Cinema modus met de ati tools + 16:9 lijkt niet te werken. Iemand een idee?

Specs

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
werkt:
video aspect > full screen
en
display device > 16:9

niet?
dit werkt andersom nl wel om 16:9 uitgerekt op 4:3 te krijgen...

[edit]
dit is uiteraard te vinden onder "theater mode options" van je overlay, in je driver menuutje ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Puppetmaster op 28-12-2004 23:50 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:32
mmm, nee schijnt niet te werken, ook niet op de tv. Heb ook nog met de resolutie zitte te kloten, maar als ik een 16:9 resolutie instel, dan scaled de beamer deze zelf weer bij :(. Kortom, er moet dus echt een virtuele resolutie verzonden worden. In programma's zoals DScaler en BSplayer heb je een anamorph functie, die ongeveer doet wat ik wil (helaas alleen op extended desktop mode, niet op cinema/clone mode). Eigelijk wil ik die functie universeel voor windows.

Specs