Wireless LAN versterken vanaf de USB stick

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 15:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik vind voornamelijk topics over versterken vanaf een AP, maar gezien ik in mijn situatie niet beschik over toegang tot de router (hij's van school) wil ik het versterken vanaf m'n USB-stick. Hierover kon ik niks vinden helaas.

Is er een mogelijkheid zoiets zelf te doen vanaf m'n USB stick met huis-, tuin- en keuken spul? Kunnen USB sticks bijv kachelen (zoals je dat vroeger met een bakkie deed ;)) of iets met aluminiumfolie.. ik noem ff een paar dingen :D

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 28-12-2004 23:17 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Snap het niet, hoe is de situatie nou precies? hoe bedoel je "vanaf de USB stick" :?

• apNia

apNia

Topicstarter
sorry misschien niet duidelijk genoeg ben.. ik heb een Sweex Wireless 802.11g stickje, daarmee wil ik verbinden met een router. Het is alleen met die router een net wel/net niet situatie.. Ik wil dus dat signaal iets versterken op een bepaalde manier, maar dus vanaf de USB stick, niet vanaf de router middels een grotere antenne. Dus mijn vraag is min of meer hoe ik dat met huis-tuin-en keuken gerei voor elkaar kan krijgen :)

Verwijderd

Met een lege pringlesbus moet je een heel eind komen ;)

Klik

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:28 ]

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja maar is dat niet het punt waar de antene op zit waar je min of meer die pringles bus op prikt? Ik weet niet of een USB stick zoiets pikt..

Verwijderd

Je kunt de stick openmaken en zien hoe hij intern werkt - of er bijv. een mini antenne in verstopt zit. Deze zou je kunnen verlengen via een kabel (net zoals op die pagina die ik eerder gaf) en op die kabel de bus aansluiten. Je vraag zelf hoe je dat "met huis-tuin-en keuken gerei voor elkaar kan krijgen" ;)

• apNia

apNia

Topicstarter
Zou 't sense maken als ik een USB-shaped hole zou maken in een pringles bus maak en 'm daar in laat hangen?
(sorry voor de ideetjes, ben een softwareman, geen hardwareman :D)

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
ik heb aan mijn USB stick een verslengsnoer van 3meter (van de Hema) USB 2. Hang ik de stick over de deur heen .. heeft -ie precies signaal :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

apNia schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:38:
Zou 't sense maken als ik een USB-shaped hole zou maken in een pringles bus maak en 'm daar in laat hangen?
(sorry voor de ideetjes, ben een softwareman, geen hardwareman :D)
je usb-stick openen en hem daar ergens op aansluiten zal wellicht wel werken, maar wat jij nu beschrijft gaat echt niet werken hoor :o

• apNia

apNia

Topicstarter
jammer.. ja durf dat niet zomaar open te schroeven.. jammer =)
iig bedankt voor de hulp jongens =)

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

met een usb verlengkabel hoef je niks open te schroeven :)

[Signature]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
die kan je ook max. 5 meter maken, dan ben je ook klaar.

als je dan nog een probleem met je bereik hebt, kan je beter een pci kaart kopen bijv. Daar kan je een sterkere antenne aanhangen waardoor je bereik nog beter wordt.

USB sticks staan ook niet garant voor een stabiele verbinding..

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

mhh, pcmcia lijkt me, denk dat et over een laptop gaat :)

[Signature]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Whatever, als er maar een antenne in kan :Y)

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

mjah, d8 in het geval morgen ts anders naar winkel loopt voor een pci netwerkkaart en dan merkt dat et niet past :p

[Signature]

• apNia

apNia

Topicstarter
Met verlengen verplaats je het bereik, daarmee maak je 't niet groter... In mijn geval helpt dat niet... ik plaatste 'm gisteren trouwens in een rare lamp van me, en toen werd 't bereik ineens goed groter.. heel bizar :D

Verwijderd

Zoiets zoek jij:
Afbeeldingslocatie: http://www.sly.demon.nl/USBOMNI/USBOMNI_copycat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sly.demon.nl/USBOMNI/USBOMNIKLAAR_copycat.jpg

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

senao en linksys hebben van die mooie dingen waar je een externe antenne aan kun hangen...

en verder is er ook nog zoiets als een usb stick in een parabolische wok ofzo...

mar dat moet je maar ff met google uitzoeken (poor man's wifi)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 01:34
http://www.usbwifi.orcon.net.nz/ _/-\o_

[ Voor 86% gewijzigd door Firestormer op 07-01-2005 10:17 ]

Pagina: 1