Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote Desktop "Deze PC is in gebruik en vergrendeld"

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 probleempjes.

Puntje 1:
Het eerste en belangrijkste probleem is dat ik sinds in mijn PC opnieuw heb geinstalleerd niet meer via remote desktop op mijn PC kan van buiten af.
De poort op mijn router is doorgelinkt en mijn firewall is uit (probleempje 2 (kom ik nog op terug)).

Wanneer ik probeer in te loggen via remote desktop krijg ik de volgende melding:
(Nadat ik 2 keer heb moeten inloggen op mijn PC).

"Deze computer is in gebruik en is vergrendeld alleen de administrator of beheerder kan inloggen". Nu ben ik dat dus van mijn PC. Nog even over mijn test manier..
Ik log van thuis uit via remote desktop in op een andere PC (in een andere plaats dus ik kan niet even op en neer) en van daaruit probeer in via remote desktop op weer op mijn thuis PC te komen. Dat gaat wel gewoon goed als ik vanaf die andere PC naar mijn thuis PC ga en dan weer terug naar die andere PC.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe het te verhelpen is.

Puntje 2:
Ik gebruik SyGate als firewall (niet pro) en die houdt de remote desktop connectie van buitenaf tegen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat SyGate de remote desktop connectie doorlaat.

THX.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je met telnet naar je poort 3389 verbinden vanaf die externe locatie? Als je die melding krijgt betekent dat dat je geen admin bent. Ook is het zo dat er op XP maar een actieve gebruiker tegelijk mag zijn :)

Crossposten is niet nodig, er komt vanzelf iemand langsfietsen die je wellicht wat advies kan bieden :)
Remote Desktop "Deze PC is in gebruik en vergrendeld"
SyGate open zetten voor Remote Desktop

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Log je wel met dezelfde username in waarmee je op die pc ingelogd staat ? Want anders krijg je die melding ook.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie Sanfranjake, dit is niet netjes. Ik zal vragen om die in BV te sluiten , en hier verder te gaan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 13:14

Acmosa

...no comment.

Heeft je inlognaam wel een wachtwoord? anders mag je namelijk niet via rdesktop inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Acmosa op 29-12-2004 14:40 ]

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wachtwoord ingesteld. en na het inloggen de eerste keer merk ik dat ik al op mijn thuis PC zit. Daarna krijg ik echter nog een login scherm tezien.

En na de 2e keer inloggen krijg ik de foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.
Hier de oplossingen voor in het archief.

Het is inderdaad zo dat je als je niet 2 keer kan inloggen op 1 PC onder dezelfde sessie.
Dus inloggen op een externe PC en van daaruit weer terug naar de originele PC wil niet.
Daar zal ik dus mee moeten leven..

De firewall had ik iets te streng ingesteld. Ik had de volgende processen ook geblokkeerd en dan wil remotedesktop niet:
- Generic Host Process for win32 Services
- NDIS User mode I/O Driver

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan wel, terug naar de andere PC :)

Heb er even voor moeten zoeken, maar het werkt dan ook perfect :)

Ingelogd in de remote sessie voer je het volgende commando uit:

tscon 0 /dest:console

(op de remote machine dus he ;) )

Ikzelf heb dit in een batchfile gezet met een snelknoppelingetje daarnaartoe vanuit de quicklaunch :)

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 02-01-2005 17:31 ]

Nothing to see here

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 10:16

Swerfer

Hmm...

Je kan een dll file terugplaatsen van een beta van service pack 2 van xp waardoor je na een register wijziging wel meer dan 2 keer kan inloggen. Ik zal weer effe zoeken, ik heb de 'patch' namelijk vorige week nog toegepast...

edit:

[url=http://www.niet-de-bedoeling-.nl]Hier[/url] kan je de dll halen, met een kleine uitleg...

Modbreak:Niet de bedoeling dit soort files te linken.

[ Voor 52% gewijzigd door Xandrios op 02-01-2005 18:26 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Swerfer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:37:
Je kan een dll file terugplaatsen van een beta van service pack 2 van xp waardoor je na een register wijziging wel meer dan 2 keer kan inloggen. Ik zal weer effe zoeken, ik heb de 'patch' namelijk vorige week nog toegepast...

edit:

[url=www.neit-quoeten-ajb-]Hier[/url] kan je de dll halen, met een kleine uitleg...
Echter is dit in strijd met de licentievoorwaarden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 02-01-2005 18:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1