Ik heb een asus wl500g router, die het al een jaar prima doet, maar sinds vanmiddag krijg ik het wireless niet meer goed. Meestal is het een kwestie van stroom eraf en dan er weer op, maar nu werkte dat niet. Ik heb eigenlijk alles geprobeerd, firmware upgrade, router reset, instellingen terugzetten, maar niks zorgt ervoor dat wireless werkt. Via lan werkt hij echter wel. Kan iemand mij een helpen om het wirless weer te laten functioneren.
De router is 54g, de netwerk kaarten zijn ook allemaal van asus ook allemaal 802.11b/g ehm ja ik weet niet wat je verder wil weten. De instellingen staan zoals ze altijd hebben gestaan op gateway instelling zonder wep.
brand het lampje van de wireless wel op de router? je kan ook neit pingen neem ik aan..
lampje brand gewoon en knippert zelfs en pingen werkt idd niet, want ik probeer ook via explorer via 192.168.1.1 contact te zoeken, maar niks
knipperen de ledjes op de netwerk kaart ook gewoon?
geeft de router ook fouten aan in logboek??
dit is wat hij zegt
Jan 1 01:00:06 dhcp client: deconfig: lease is lost
Jan 1 01:00:08 dhcp client: bound IP : 84.27.145.208 from 84.27.144.1
Dec 28 22:34:21 ntp client: time is synchronized to time.nist.gov
Jan 1 01:00:06 dhcp client: deconfig: lease is lost
Jan 1 01:00:08 dhcp client: bound IP : 84.27.145.208 from 84.27.144.1
Dec 28 22:34:21 ntp client: time is synchronized to time.nist.gov
staat in het menu ip config onder dhcp server
hmzz vaag
dan weet ik het zo snel ook ff niet.. ik heb zelf ook nog wel es wat probs met mijn wl 500g maar tot nu toe alleen ff de stekker er in en er weer uit en het werkte weer
datgene wat draadloos ontvangt moet ipadres vrij zijn, dus alles op fabrieks instelling op de router [resetten] en dhcp aan.
laptop wat WAN ontvangt, ipconfig doen en release all. dan opnieuw proberen
laptop wat WAN ontvangt, ipconfig doen en release all. dan opnieuw proberen
[ Voor 15% gewijzigd door Mushjkin op 28-12-2004 23:40 ]
(\__/)
Wat heb je precies allemaal al geprobeerd? Heb je misschien encryptie aanstaan? wellicht al eens uitgezet? Lees ook Policy - Network Troubleshooting en FAQ - Network Troubleshooting nog even goed door. We verwachten namelijk wel dat je iets meer inzet toont dan thans merkbaar is. GoT is namelijk geen helpdesk die jouw vragen 1 op 1 beantwoordt
Pagina: 1