Toon posts:

mail server zonder domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier en daar gehoord dat sommige providers(wanadoo) poort 25 dichtgooien om spam te voorkomen. Graag wil ik een domein naam nemen zonder hosting om te kijken of ik bereikbaar ben heb ik een mail server (Lan 602 suite) geïnstalleerd en een mailtje gestuurd naar naam@xx.xx.xx.xxx
Nu zie ik dat ik door cas-mta3-fe.casema.nl benaderd wordt voor een smtp connectie, maar deze wordt iedere keer verbroken met de volgende winsock fout:

An existing connection was forcibly closed by the remote host.

Wat houdt dit in en wat moet ik doen om mail binnen te krijgen.
Ik ben wel in staat om mail te versturen via de smtp server van mijn provider casema.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:10 ]

Verwijderd

Ik volg hier geen mallemoer van.
Van waaruit heb je dat mailtje verstuurd en waar naar toe en wat moet ik me voorstellen bij naam@xx.xx.xx.xxx, stelt dat een IP-nummer voor, en wat is de bedoeling daar dan van
cas-mta3-fe.casema.nl is een mail server van casema, waarom maakt die een smtp connectie met je computer? Is het niet zo dat jij een smtp-connectie legt met de mail server van casema en dat die dan zegt pleur op (forcibly closed).
en natuurlijk kun je mail versturen via de mail server van Casema als dat je provider is, dat kan toch bij iedere provider als je een mail account hebt, en ook zonder Casema en mailaccountje lukt dat ook maar al te makkelijk en maken veel virussen daar dankbaar gebruik van door hun eigen smtp-servertje te installeren

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Poort 25 zit absoluut dicht. Ik heb zelf een constructie gemaakt via een host die ergens anders op poort 25 luistert en de mail naar me doorschopt op poort 8025. Uitgaand mag je ook niet zelf een smtp draaien. Enkel via de smarthost kan je mail sturen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@domst
xx.xx.xx.xxx staat inderdaad voor mijn ip adres.

Omdat ik nog geen domeinnaam heb is mijn mailserver momenteel alleen te bereiken door het ip adres. In de mail server heb ik een account "naam" aangemaakt. Dus als ik een mailtje naar mijn server stuur is het adres naam@xx.xx.xx.xxx

In dit geval heb ik een mailtje via de smtp server van casema naar mijn server verstuurd. Deze (cas-mta3-fe.casema.nl) probeert vervolgens contact te leggen mijn mijn mail server, maar deze verbinding wordt vervolgens verbroken.

@sanfranjake
Volgens jou wordt er verbinding gemaakt en indien deze gesignaleerd wordt door casema verbroken of zo?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:46

sjaak

un giorno credi

sanfranjake schreef op woensdag 29 december 2004 @ 06:11:
Poort 25 zit absoluut dicht. Ik heb zelf een constructie gemaakt via een host die ergens anders op poort 25 luistert en de mail naar me doorschopt op poort 8025. Uitgaand mag je ook niet zelf een smtp draaien. Enkel via de smarthost kan je mail sturen.
Bij Wanadoo Cable en Casema Kabelbreed is alleen de inkomende connectie naar poort 25 geblocked, uitgaand werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met de klantenservice gebeld en inderdaad poort 25 is dichtgegooid tenzij het via hun smtp server loopt.
Is het mogelijk om je mail van je eigen domeinnaam via de smtp server van je provider te laten lopen?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
Ja dat is mogelijk
Ik heb het net ingesteld in SENDMAIL

in 602 Suite weet ik het zo niet te vinden eerlijk gezegd.
Daarvoor zou ik naar de zaak moeten gaan... (das me niet waard op de vrije dag :-))

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Dat kan, en of dat ook bij Wanadoo kan, kan diezelfde klantenservice je ook prima vertellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.