krijg router niet ingesteld bij Quicknet

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
heb sinds vrijdag Quicknet 8196/1024 en afgelopen maandga aangesloten (moest al helpdesk aan te pas komen om de boel aan de praat te krijgen.

ik zit nou met het probleem dat ik hem niet doorgelust krijg op de router:

-telefoonkabel in de router:
signaal wordt herkend, maar krijg met geen mogelijkheid i-net op de computers (zowel met automatische IP-toewijzing gewerkt als voorafingestelde. Ook de router het IP gegeven van het 810 modem etc)

-modem doorschakelen via de UTP naar de router:
wel resultaat, maar ook met moeite. een pc op de router; krijgt het IP adres wat ik anders krijg als ik het modem rechtstreeks op de pc aansluit.
probleem is dan dat de andere PC ook dat IP adres krijgen en dus een IP conflict optreedt. ik kan als ik de modem doorschakel naar de router de router ook niet meer benaderen via zijn IP

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? hoe ik de router kan laten voordoen als die van quicknet? heb nl geen idee meer wat ik moet doen, heb al gezocht op GOT en op de site van quicknet, maar niets gevonden.

Met TweakDSL gin het zonder problemen via de WAN poort. het gaat trouwens om een Q-tec router met Conexant software.

www.triathlete.nl

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik begrijp dat dit je probleem nu even niet op lost... maar ik zou de QuickNet helpdesk bellen morgenochtend. Altijd zeer behulpzaam! Het is ook gewoon toegestaan die router.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ze geven geen support bij routers; ze staan het wel doen; maar bij problemen geven ze geen ondersteuning helaas

www.triathlete.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Quicknet thread

Connexant router achter je CJT810? Of een ander modem/router combinatie dat je wenst te gebruiken?

Heb je wel de jusite firmware in je modem/router? Misschien moet je je IP eerst vrijgeven voordat je hem met een router kan opvragen? (ander MAC adres). Instellingen wel juist in je nieuwe modem/router gezet?

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 29-12-2004 07:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel eens je modem ge-reset? vage problemen met nieuwe routers heb ik dikwijls zo opgelost

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
beide al de nodige keren gereset; router ook terug gezet naar factory defaults.

het schijnt dat de 810 ook als router kan functioneren icm een switch; moet hij alleen anders geconfigureerd worden; zal daar eens naar kijken :)

www.triathlete.nl

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

zet alles op auto (DHCP) in je router en start dan modem+router+pc(raar maar het helpt) opnieuw op. dit werkte tot nu toe overal (quicknet) en altijd. maakt niet uit welke router.

als je toevallig een sitecom router heb (202) kan ik je mijn config backup sturen. (daarvoor moet je me even mailen)

[ Voor 27% gewijzigd door LoeiOrdinair op 29-12-2004 13:37 ]

Pagina: 1