Toon posts:

[HTML]Plaatjes worden altijd herladen bij page reload! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt, ik heb een druk bezochte site op mijn hosting server. Een klant heeft een eigen shoutbox geprogrammeerd. Werkt allemaal prima, maar het enigste probleem is dat om de 6 seconden de pagina herladen word, niets ergs nee, maar wel dat alle plaatjes die hij gebruikt herladen word. Bij 1 herlading van een pagina worden soms wel 10 tot 20 keer het zelfde plaatje geladen, die de vorige keer ook al geladen was. Op drukke momenten dan word de server load ineens super hoog omdat er gewoon een paar honderd aanvragen voor fotos binnenkomen om de 6 seconden.

Dus mijn vraag hoe kan ik zorgen dat deze plaatjes gecached blijven, ik heb zelf al van alles geprobeerd in de config van mijn browser. Maar het gaat mij er omdat niet iedereen iets client sided moet veranderen. Want voor 2700 leden is dat wel beetje maf :+

(ik heb al verschillende refreshmethodes geprobeerd en dit maakt niets uit)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Werkt allemaal prima, maar het enigste probleem is dat om de 6 seconden de pagina herladen word, niets ergs nee
Bij zulk soort pagina's gebruikt men meestal een iframe wat refreshed en niet de hele pagina. Dit I-frame geeft dan via javascipt text etc. door naar de andere frames/pagina ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zit er al in, maar het gaat er om dat er smilies, fotos van users, en een plaatje dat status van een user weer geeft en een plaatje wat voor soort member de user is.

Dus per regel 5 plaatjes, en dat keer 10. De smilies / users status en wat soort member het is moet gewoon op de pc blijven staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.powergate.nl/~martijn/pgshout.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 21:30 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
Geef eens een linkje o.i.d. zodat we kunnen kijken naar de HTML source.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet er dus even niet om hoe of wat die bron code er uit ziet... het is gewoon zowiezo standaard dat een plaatje niet gecached word. Dus ... met een meta refresh en daaronder een img geeft het zelfde als die shoutbox alleen dan wat minder erg.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Plaatjes worden wel standaard gecached, wel in normale browsers, tenzij de gebuiker het cache zelf uitzet, of als er in de header staat dat het niet moet gebeuren.

Helaas hebben sommige browsers *kuch* Internet Explorer *kuch* nog al wat bugs op het gebied van caching waarbij headers genegegeerd worden, kleine plaatjes die via javascript worden getoond niet worden gacached en nog meer vage shit.

Zonder de broncode kunnen we dus onmogelijk zien waar het probleem precies zit, maar ik gok dat het de "kleine plaatjes bug" van internet explorer is, en daar is genoeg over te vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1