ASUS & MSI MB .-= vervolg topic Roncom =-.

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 17:21
Nieuw topic ivm overzichtelijkheid aangezien de vorige titel van de topic niet meer van toepassing was. Hoop dat ik het zo goed opgelost heb :)

Na deze mooi dagen gehad te hebben en de "schade" van de kadootjes bekend is en mijn budget intact is gebleven, kan ik mijn bestelling gaan plaatsen. Ik ben tot het volgende gekomen:

AMD Athlon 64 3000+ Box 800 MHz, Boxed
Kingston 412DDR 3200 KVR400X64C3A/512 | PC400 2 maal
Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB
Lite-On SOHW-1633S Retail, Zwart
Lite-On DVD-ROM 16x48x Retail, Wit
Moederbord of: MSI K8N Neo Platinum of bovengenoemde ASUS moederbord

Ik twijfel nog tussen deze 2 moederborden. Ik las ergens dat MSI enige problemen gaf met de koeler op de chipset en de bios verkeerde tempraturen aangaf met de bijgeleverde applicatie corecenter. Pluspunt is wel dat er meer fratseltjes op het MSI mb zitten tov de ASUS mb en de max. fsb 800mhz tov 400 bij de ASUS. ASUS heeft als minpuntjes dat de support van drivers etc. niet optimaal is. Daarnaast schijnt het Kingston geheugen wel prima te werken met het ASUS mb maar dat zal ook wel goed zitten met de MSI mb.

Als behuizing van dit geheel zat ik te denken aan:
Antec Sonata Life Style 380 watt, Zwart

Deze kost alleen netto 117 euro en vind ik op zich best veel voor een kast, maar hij schijnt wel erg goed en stil te zijn en daarnaast een voeding van 380 watt te hebben wat nodig schijnt te zijn. Als iemand een kast weet van een iets lagere prijs klasse met goede ervaringen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Als het minpunt van de MSI slechts de chipset koeler is: gaan voor die MSI! Ik zie zo veel meer nadelen aan de ASUS (die je zelf noemt), en dan is de MSI gewoon een goede keuze. Vooral de FBS tot 800 MHz (quad pumped neem ik aan) is gewoon handig. Een chipset koeler vervang je zelf voor een paar euro :)

Je kast is gewoon mooi (persoonlijke keuze). Daar kunne wij niet veel over zeggen. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is, en 117 europ voor een kast mét voeding is best goed te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zo werkt het hier dus NIET !

/me Ga verder in je oude topic en vraag een moderator om een verandering van je topictitel.

Sowieso is de Diamond Max 10 S-ATA een betere keuze. Sneller, nieuwer en vrijwel even duur.

DE FSB van de MSI en ASUS zijn trouwens ook gelijk hoor.

Drivers van ASUS zijn prima en worden zeer regelmatig ge-update. Onzin dus dat de support niet optimaal is.

Waar haal je al die onzinnige informatie vandaan trouwens?

[ Voor 99% gewijzigd door Guardian Angel op 28-12-2004 21:17 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Laatst online: 15-10 17:21
Ik kon zelf niet mijn topic-titel veranderen. En mijn huidige topic titel heeft niks te maken met mijn voorgaande post, vandaar dat ik het zo probeerde op te lossen. Misschien dat een admin of moderator dus wat kan veranderen.

Wat niet duidelijk was, is dat het om het ASUS K8V SE Deluxe gaat. Die is op de site waar ik mijn pc evt. wil gaan kopen aangegeven als 400mhz max. FBS. Verder komt al mijn "onzinnige informatie" van het aangesloten forum van deze internetwinkel.

Iemand vertelde mij ook dat ik misschien beter kan kiezen voor de 939 sockets van AMD. Is dit de toekomst of is dit gewoon een ander type moederbord net als dat Intel de Celeron heeft en de Pentium? Want mocht dit zo zijn scheelt het met processor niet echt veel en moederbord valt het ook nog wel mee.

Inderdaad is de kast een persoonlijke keuze, maar 117 euro vind ik wel redelijk prijzig. Stel dus dat iemand iets vergelijkbaars weet/heeft wat minder kost dan zou ik dat wel graag willen horen.

In ieder geval dank ik alle mensen met hun tips/adviezen. Ik heb al aardig wat geleerd de laatste 2 weken sinds dat ik mij er meer in ben gaan verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Laatst online: 16-10 20:52
Roncom schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:29:Iemand vertelde mij ook dat ik misschien beter kan kiezen voor de 939 sockets van AMD. Is dit de toekomst of is dit gewoon een ander type moederbord net als dat Intel de Celeron heeft en de Pentium? Want mocht dit zo zijn scheelt het met processor niet echt veel en moederbord valt het ook nog wel mee.
Socket 939 is niet een heel ander type moederbord. Het is een andere socket (nieuwer) en is dus de toekomst als je wilt gaan upgraden. Als ik jou was zou ik voor de Socket 939 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Dekay schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:40:
[...]

Socket 939 is niet een heel ander type moederbord. Het is een andere socket (nieuwer) en is dus de toekomst als je wilt gaan upgraden. Als ik jou was zou ik voor de Socket 939 gaan
Maar op 939 is wel ff dual channel ondersteund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Laatst online: 16-10 20:52
Ja maar dat betekend toch niet dat het meteen een heel ander type moederbord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is alles behalve de bedoeling. Het zou een zooitje worden op GoT als iedereen zomaar steeds een nieuw topic opende wanneer hij/zij van mening was dat het oude topic niet zo netjes meer is. Je kan gemakkelijk met behulp van de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif je oude topicstart aanpassen. Hierdoor kan je een topic een stuk overzichtelijker maken, zoals je ook hiermee wil doen. Een goede topicstart is de basis van een goed topic. :)

Wat betreft socket 939: in feite hoeft er niet veel verschil te zijn. Zelfs de north/southbridge hoeft niet te verschillen (one-chip-solution van nVidia, bijvoorbeeld de nForce 3 250GB), waardoor de layout van het bord ook amper kan verschillen. Houd er rekening mee dat de geheugencontroller bij de K8 op de processor zit, en de chipset zich daar niet mee bemoeit.

We zullen 't dus wel bij één topic laten. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Laurent op 28-12-2004 22:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.