Toon posts:

JPE naar JPG renamen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alle JPE bestanden naar JPG gaan renamen, ik las dat JPE voor Mac was, maar voor de duidelijkheid wil ik ze gaan renamen naar jpg op mijn webserver.
Dit is toch geen probleem? Of behandelt een of andere browser/os JPE anders dan JPEG?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 21:27
Dat is geen probleem. Als het er een hoop zijn kun je dit dmv irfanview via een batch doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, nu wil ik ze naar cijfers renamen..

code:
1
rename *.jpg ????????.jpg *.jpg

Werkt niet, iemand suggesties?

Verwijderd

commandline in win: Start->Uitvoeren-->cmd
Naar directory navigeren met "cd"
rename *.jpe *.jpg

Klaar

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

ACDSee kan het (volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:52:
commandline in win: Start->Uitvoeren-->cmd
Naar directory navigeren met "cd"
rename *.jpe *.jpg

Klaar
Ik deed het onder linux ja, succesvol, maar ik heb allemaal rare namen, hoe kan ik dat in 000001.jpg..... omzetten? Moet kunnen met rename dacht ik zo..

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Inderdaad. En het kan nog veel meer met plaatjes, echt super software. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ACDsee, is onder windows, en kost ook nog eens geld, terwijl het simpel met een linux commando moet kunnen ;)

Verwijderd

TheBorg schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:54:
[...]

Inderdaad. En het kan nog veel meer met plaatjes, echt super software. :)
Idd, gebruik ik ook al een hele tijd :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ACDsee kost geld, en is windows, en het moet simpel met een linux commando kunnen..

Verwijderd

Als je het via linux wilt doen dan had je het beter in NOS gepost ;)

Denk trouwens niet dat het gewoon met een linux commando kan, maar er zijn prolly wel proggies beschikbaar voor linux die het voor je kunnen :)

Verwijderd

In windows geef ik de voorkeur aan irfanview. dat is gratis en heeft volgens mij dezelfde functionaliteit dan acdsee... (in ieder geval het doet wat het moet doen voor mij)
Onder linux schrijf je daar gewoon een shellscriptje voor.
Even gegoogled en daar kwam in dit tegen:

http://lists.freebsd.org/.../2003-October/021729.html
Niet getest, dus weet niet of het werkt, maar zo snel gelezen doet ie wat je wil.

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 07:23

RRRobert

Fokker in ruste

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:53:
[...]

Ik deed het onder linux ja, succesvol, maar ik heb allemaal rare namen, hoe kan ik dat in 000001.jpg..... omzetten? Moet kunnen met rename dacht ik zo..
Dat kan ook in IrfanView. Middels de'B' toets kom je in het batch-menu. Zoals hierboven ook al gezegd, kun je dan de bestanden converteren (batch conversion), maar ook hernoemen (batch rename). Onder de knop 'rename-options' kun je een name pattern (algemene bestandsnaam) ingeven, bijv. "img###", gevolgd door een sequentie nummer met als startindex "1" en met increment (ophoging) "1". Zo krijgen je bestanden de namen img001.jpg, img002.jpg, enz.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Als je xp gebruikt kun je gewoon in de Verkenner de bestanden selecteren, daarna klik je met rechts en kies je rename je vult nu gewoon een cijfer in en de extensie .jpg. Tada, het rename for linux effect :).

Maar zoals je al wel weet doen we op got altijd eerst een beetje eigen resarch, daar valt deze vraag ook eigenlijk onder. Zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens willen nalezen voordat je een nieuw topic start? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.