Ik ben bezig met het installeren van windows op een SATA hardeschijf. nu weet ik dat dit niet kan zonder floppydrive en heb ik in een boek gelezen dat ik een diskette bij mijn moederboard zou krijgen die de drivers bevat. het gaat om een "win xp promise SATA 150 TX series controller diskette." Nou is het probleem dat ik die diskette niet bij mijn moederboard (ASUS A8V deluxe) heb gekregen, en hoop ik dat iemand een link heeft voor het downloaden van die diskette
TIP : zoek op de site van je mdb fabrikant
Staat ook vast een leuke handleiding bij !
Staat ook vast een leuke handleiding bij !
Jan-Willem
asus.com.tw of google, maar dat had je ook zelf wel uit kunnen vissen
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik heb ook die promise kaartje en lukte gewoon probleemloos zonder diskette.
De controllerkaart heeft zelf al een bios erin, wordt gewoon herkent en is bootable. Dus waarom kan je niet gewoon winxp cd erin stoppen, boot van de cd en dan gewoon installeren?
De controllerkaart heeft zelf al een bios erin, wordt gewoon herkent en is bootable. Dus waarom kan je niet gewoon winxp cd erin stoppen, boot van de cd en dan gewoon installeren?
Verwijderd
Er wordt geen diskette bj het moederbord geleverd (nogal knullig),
maar op de CDrom staat erwel een programmaatje om er een te maken.
Het is eigenlijk nogal ironisch dat je een OS nodig hebt om een diskette te maken om een OS te maken. 'k hoop enkel dat je nog een andere pc met CDROM en floppydrive hebt om die diskette te maken.
Het is eigenlijk nogal ironisch dat je een OS nodig hebt om een diskette te maken om een OS te maken. 'k hoop enkel dat je nog een andere pc met CDROM en floppydrive hebt om die diskette te maken.
daar heb ik allemaal al gezocht, maar daar kan ik het niet vinden, ik hoop op iemand die dit probleem al eens heeft gehad
http://www.promise.com/su...Id=98&category=All&os=100
Asjeb.
[google=promise SATA 150 TX series controller]
Exact 2 sec google werk.
Asjeb.
[google=promise SATA 150 TX series controller]
Exact 2 sec google werk.
0.29 seconden zelfs.Resultaten 1 - 10 van circa 2.840 voor promise SATA 150 TX series controller (0,29 seconden)
[ Voor 67% gewijzigd door r0b op 28-12-2004 20:01 ]
Verwijderd
Bestaan er nog mensen die maar 1 PC hebben danVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:58:
Er wordt geen diskette bj het moederbord geleverd (nogal knullig),
Hallo Roemur,
Zoals je uit de reacties's hierboven al kon opmaken, had je deze drivers makkelijk kunnen vinden door een beetje eigen resarch te doen op google/got. Ik zou je dan ook vriendelijk willen verzoeken om de volgende keren eerst zelf op zoek te gaan. Wat we van jou verwachten voordat je een topic start kun je hier nog eens nalezen: Algemene gedragsregels (Netiquette).
Zoals je uit de reacties's hierboven al kon opmaken, had je deze drivers makkelijk kunnen vinden door een beetje eigen resarch te doen op google/got. Ik zou je dan ook vriendelijk willen verzoeken om de volgende keren eerst zelf op zoek te gaan. Wat we van jou verwachten voordat je een topic start kun je hier nog eens nalezen: Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()