Toon posts:

[2003] Sitecom 10/100 driver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar drivers voor een sitecom 10/100 kaartje. Ben al dik een uurtje bezig drivers uit te proberen maar win 2k3 accepteerd geen win NT/2k/XP drivers blijkbaar... Ook op de officiele website van sitecom zijn geen geschikte drivers te vinden... Heb veelgebruikte mappen voor drivers gecheckt. Ik word er een beetje moe van...

Iemand ideeen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Voor zover ik weet accepteer 2003 gewoon XP drivers.
Daarnaast: ik dacht dat XP/2003 zowat alle netwerkkaartjes wel herkende :?
Of is 't niet gewoon een netwerkkaartje? Want 'sitecom 10/100' zegt verder natuurlijk niet zoveel :P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

volgensmij hebben die kaartjes een realtek netwerk chip. daar maar eens kijken :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09
2003 heeft standaard een veel hogere level "Driver Signing" ingesteld, ik neem aan dat dit het probleem is. Hoe je dit lager zet kun je wel vinden via google of de help functie in Windows.

Ik pas even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. Zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken? Zou je de volgende keer ook een duidelijke startpost willen maken, waarin je ook omschijft wat je zelf al geprobeerd had?

Verder is een sitecom kaartje nu niet echt iets wat je graag in je server wil, dus waarschijnlijk is er gewoon geen ondersteuning voor. Maar zit er niet gewoon een realtek chip op?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:47:
2003 heeft standaard een veel hogere level "Driver Signing" ingesteld, ik neem aan dat dit het probleem is. Hoe je dit lager zet kun je wel vinden via google of de help functie in Windows.
Ik heb in de help van 2003 gekeken, en driver signing was te vinden onder system/hardware. Het werkt gewoon hetzelfde als bij WinXP, als een driver niet aan de logotest voldoet krijg je een waarschuwing waarna je gewoon kan doorgaan. In mijn geval geeft win2003 helemaal geen melding over logotest, hij doet gewoon alsof er geen drivers zijn.
Verder is een sitecom kaartje nu niet echt iets wat je graag in je server wil, dus waarschijnlijk is er gewoon geen ondersteuning voor. Maar zit er niet gewoon een realtek chip op?
Waarom niet? Gewoon een 100 mbit kaartje... deze server is bedoelt als fileserver voor in het thuisnetwerk en ik wil hem ook als gameserver gaan gebruiken.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:17:
[...]

Ik heb in de help van 2003 gekeken, en driver signing was te vinden onder system/hardware. Het werkt gewoon hetzelfde als bij WinXP, als een driver niet aan de logotest voldoet krijg je een waarschuwing waarna je gewoon kan doorgaan. In mijn geval geeft win2003 helemaal geen melding over logotest, hij doet gewoon alsof er geen drivers zijn.
Hij staat niet op block? En heb je er al naar gekeken of er een realtek chip opzit?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

[...]

[...]

Waarom niet? Gewoon een 100 mbit kaartje... deze server is bedoelt als fileserver voor in het thuisnetwerk en ik wil hem ook als gameserver gaan gebruiken.
over wat voor type kaart hebben we het hier eigenlijk over ? wireless? gaat er kabeltje in? type ?? is handig om te weten omdat sitecom namelijk erg veel van die shit maakt. En ik denk net als Leon1e dat je niet echt zo'n ding in je server wilt hebben (zeker niet in een productie server)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De grote ellende met realtek-8139 based chips (en andere low-end chipsets als ACCTON) is dat deze door OEMs voorzien mogen en kunnen worden van een eigen aangepaste EEPROM.
Vanaf dat moment werkt een generic rtl8139 drivertje niet meer maar moet je dus met alle geweld de (aangepaste) driver van de desbetreffende stikkerplakker gebruiken * in dit geval sitecom *.

Heeft die géén drivers voor jouw OS, dan ben je dus flink genaaid.
Daarom, liever een goeie kaart waar wel goede driversupport voor is.

En dan heb ik het nog niet over het offloaden van processorpower op de controller op de kaart zoals Intel of 3Com doen.
Die goedkope kaartjes zijn leuk, maar zorgen voor onnodige processor load.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2004 02:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1