Hp all in one slaapstand probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97195

Topicstarter
Ik heb een HP all in one type 2355 en ik heb een probleem met de slaapstand met deze printer.Iedere keer als ik de pc uit de slaapstand haal is de verbinding verbroken en moet ik pc opnieuw opstarten.Ik heb windows xp pro sp1.
Daar ik de pc altijd in slaapstand en standby heb staan zoek ik hier een oplossing voor,had de nieuwste software voor HP al geinstalleerd en geen nieuwe drivers voor windows xp zijn verkrijgbaar behalve sp2 die ik liever niet installeer,want dan krijg ik straks nog meer problemen.Het heeft denk ik wel met de drivers voor USB2 te maken want ik heb pas een flasdrive usb2 die het niet doet als ik de pc uit de slaapstand haal en als ik hem uit de standby stand haal zegt windows dat dit een snel usb apparaat is op een langzaame usb hub.
Heeft iemand hier een oplossing voor behalve de pc niet in de slaapstand zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 16:21
verwijder je usb drivers eens (apparaatbeheer)...
herstart de pc,
dan installeert windows de laatse usbdrivers (die met sp1 geinstalleerd zijn).

kost weinig moeite en heb je het probleem met usb 2.0 drivers getackeld !

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Heb op Hardware.info een mogelijk antwoord gevonden ;)

http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?p=660744#660744

Topicstarter
abusimbal dat was ik die de vraag daar stelde,lol,echter ook die oplossingen werken niet.
jee-weetje zal dat eens proberen.

Topicstarter
jee-weetje schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:41:
verwijder je usb drivers eens (apparaatbeheer)...
herstart de pc,
dan installeert windows de laatse usbdrivers (die met sp1 geinstalleerd zijn).

kost weinig moeite en heb je het probleem met usb 2.0 drivers getackeld !
Jammer dacht dat dit werkte.De eerste keer dat ik pc uit de slaapstand haalde deed de All In One printer het en de Flasdrive.Daarna in standby geprobeerd,deed de printer het en bij de flasdrive zei windows dat een snel usb apparaat op een langzame usb hub is aangesloten,zelfde dus als eerst.Een tweede keer uit de slaapstand gehaald en toen deden beiden het niet meer.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 16:21
Dus je bent nog niet voorzien van de USB 2.0 drivers ? Dat zou wel moeten ! (al hoeft het niet de oplossing te zijn).

Wat heb je voor een moederbord ? Je hebt meerdere aansluitingen/kabels geprobeerd ?

Heb je HP al eens gemaild?

Jan-Willem

Topicstarter
jee-weetje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:46:
Dus je bent nog niet voorzien van de USB 2.0 drivers ? Dat zou wel moeten ! (al hoeft het niet de oplossing te zijn).

Wat heb je voor een moederbord ? Je hebt meerdere aansluitingen/kabels geprobeerd ?

Heb je HP al eens gemaild?
Jawel heb de usb 2.0 drivers wel geinstalleerd en had HP ook al gemaild,dit zeiden ze:

"Wat ik begrijp uit uw e-mail aan ons is dat uw printer niet meer kan communiceren met de pc nadat deze uit de slaapstand word geschakelt. Dit probleem kan zitten in de interne software van het apparaat. Wat u hieraan kunt doen is het apparaat resetten.

U kunt het apparaat resetten door de volgende procedure uit te voeren :
(u bent dan wel alle gegevens op het apparaat kwijt)

1.Houd de enter en de annuleren toets ingedrukt tijdens de gehele procedure.
2.Trek de stroom kabel uit het apparaat en wacht 5 seconden
3.Steek de stroom kabel er weer in
4.Laat de enter en de annuleren toets los als er iets op het display verschijnt

Hierna moet u de taal opnieuw instellen en is het apparaat gereset"

Maar dit lostte het probleem ook niet op.

En ik heb een asus p4p 800 deluxe moederbord,had printer en de flasdrive ook al op een andere usb aansluiting geprobeerd.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06
Je zal het vast alwel geprobeert hebben, maar kijk eens in je apparaatbeheer.
Rechterklik op de printer -> eigenschapen.
En dan bij energiebeheer het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te bespaaren" weghalen.

Edit:
En doe het zelfde even bij de usb controller en hub.

[ Voor 15% gewijzigd door Brokencore op 30-12-2004 22:55 ]

Topicstarter
BHZ-Robert schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:44:
Je zal het vast alwel geprobeert hebben, maar kijk eens in je apparaatbeheer.
Rechterklik op de printer -> eigenschapen.
En dan bij energiebeheer het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te bespaaren" weghalen.

Edit:
En doe het zelfde even bij de usb controller en hub.
Bij de usb controller had ik dat al gedaan.Ik zie bij apparaatbeheer niet specifiek printer staan alleen 3x dot4 te weten dot4 hpz12,dot4print hpz12,dot4 usb hpz12 en dan staat er nog usbnull hpo08,waar echter niks van energiebeheer bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik een kaartlezer met usb hub gekocht,krijg ik dezelfde problemen.Na de pc uit de slaapstand te hebben gehaald doet die het niet en als ik hem uit de standby stand haal doet die het ook niet of windows zegt:er is een snel usb apparaat op een trage (pc) hub aangesloten.
Is dus duidelijk een windows probleem.Maar hoe is dat op te lossen?Heb alles al geprobeerd maar niets schijnt te helpen.Zijn er niet ergens nieuwe usb 2.0 drivers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Anoniem: 97195 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:03:
Heb ik een kaartlezer met usb hub gekocht,krijg ik dezelfde problemen.Na de pc uit de slaapstand te hebben gehaald doet die het niet en als ik hem uit de standby stand haal doet die het ook niet of windows zegt:er is een snel usb apparaat op een trage (pc) hub aangesloten.
Is dus duidelijk een windows probleem.Maar hoe is dat op te lossen?Heb alles al geprobeerd maar niets schijnt te helpen.Zijn er niet ergens nieuwe usb 2.0 drivers beschikbaar?
Welke Windows met service pack en welke USB 2.0 chipset gebruik je ?
Heb je naast USB 2.0 ook USB 1.1 connectors op je PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 19:24

nhanssen

QVL is non-tweakers

als ik jou was zou ik maar bellen met 0900-2020165, dan spreek ik je morgen wel ;)

Nee ff serieus, je kan bij de driver de optie uitschakkelen dat de USB moet uitschakkelen wanneer je hem een tijdje niet gebruikt.

Apparaatbeheer->usb driver->geavanceerd (poort instellingen)->dan daar ergens. dacht ik, maar dat geld niet voor alle drivers, wat je ook kan doen is de standaard enhanced usb naar pci driver installeren / wijzigen, als dat nog niet werkt kan je dit nog eens raadplegen:

http://usbman.com/winxpusbguide.htm
Bij de usb controller had ik dat al gedaan.Ik zie bij apparaatbeheer niet specifiek printer staan alleen 3x dot4 te weten dot4 hpz12,dot4print hpz12,dot4 usb hpz12 en dan staat er nog usbnull hpo08,waar echter niks van energiebeheer bij staat
edit:
Blijf daar maar lekker vanaf...

Hier nog iets direct van HP: http://h10025.www1.hp.com...uct=422000&dlc=nl&lang=nl

[ Voor 35% gewijzigd door nhanssen op 03-01-2005 21:44 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
abusimbal schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:32:
[...]

Welke Windows met service pack en welke USB 2.0 chipset gebruik je ?
Heb je naast USB 2.0 ook USB 1.1 connectors op je PC ?
Ik heb windows xp pro sp 1.Welke USB 2.0 chipset?Intel 82801eb usb2 enhanced host controller-24dd

Andere vraag,nee geen andere aangesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 97195 op 07-01-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nhanssen schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:39:
als ik jou was zou ik maar bellen met 0900-2020165, dan spreek ik je morgen wel ;)

Nee ff serieus, je kan bij de driver de optie uitschakkelen dat de USB moet uitschakkelen wanneer je hem een tijdje niet gebruikt.

Apparaatbeheer->usb driver->geavanceerd (poort instellingen)->dan daar ergens. dacht ik, maar dat geld niet voor alle drivers, wat je ook kan doen is de standaard enhanced usb naar pci driver installeren / wijzigen, als dat nog niet werkt kan je dit nog eens raadplegen:

http://usbman.com/winxpusbguide.htm

[...]

edit:
Blijf daar maar lekker vanaf...

Hier nog iets direct van HP: http://h10025.www1.hp.com...uct=422000&dlc=nl&lang=nl
toon volledige bericht
Je bedoelt wat BHZ-Robert zei?Dat had ik al gedaan.
Standaard enhanced usb naar pci driver?Waar vind ik die dan?
Zal eens op die usbman site kijken en die van hp had ik al gekeken en geen oplossing gevonden.

Ik heb nu ook een kaartlezer met een usb hub (van sitecom) erop,maar daar krijg ik dezelfde problemen mee als ik pc in de slaapstand/standby zet.Als ik hem uit de slaapstand zet dan is de verbinding met de kaartlezer en printer verbroken en als ik hem uit de standby haal dan krijg ik weer de melding dat er een snel apparaat op een langzame usb hub heb aangesloten.
Echter hij doet het soms wel,maar 2 van de 3 keer gebeurt wat ik hierboven beschreef.

edit:heb de usb 2.0 controller in het bios uitgeschakeld dan blijft alles wel werken en wordt de verbinding niet verbroken,krijg alleen een bericht als ik bv mijn flashdrive in de usb van de kaartlezer aansluit dat er een snel apparaat op een..........
Dus duidelijk een usb 2.0 driver probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 97195 op 06-01-2005 13:34 ]

Pagina: 1