Nieuwe Versterker.. Een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Hallo, ik heb net een nieuwe versterker gekocht die 5.1 ondersteund. Ik kan dus de pc (ik heb 5 ch.) op de versterker aansluiten en dan dus 5 channel geluid krijgen, maar nu komt de vraag ik heb ook nog een subwoofer (die van een 5.1 setje) liggen en die kun je er op aansluiten maar hoe?? Hoe sluit je de subwoofer op de versterker aan? 2e vraag: ik heb een digitale uitgang op de pc en een digitale ingang op de versterker, wat kun je daarmee? Kun je dan met 1 kabel tog 5 channel geluid krijgen? Het zelfde geldt ook voor de dvd-speler, en als je het dan kunt aansluiten, met wat voor een kabel???

[ Voor 3% gewijzigd door thecompany op 28-12-2004 19:36 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:40

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Om te beginnen, wat is het merk/type versterker, geluidkaart, speakerset

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Vraag 1: Aansluiten op de pre-out of sub-out van je versterker.
Vraag 2: Ja, met een kabel voor een digitaal signaal. Dit kan Coax of Optische kabel zijn. Ligt aan de mogelijkheden op je apparatuur.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 21:13

ATR

Als je niet vertelt welke versterker je hebt blijft het gokken maar goed, als het goed is zit er een speciale subwoofer uitgang op je versterker. Als de subwoofer van een analoog setje komt moet je gewoon de goede ingang pakken (subwoofer en center is vaak gecombineerd).

En wat beterft de digitale aansluitingen heb je inderdaad gelijk, je moet het op de PC en DVD-speler nog wel instellen.

• thecompany
De versterker van het merk Koda AV1399T en de geluidskaart zit op mijn moederbord van Msi K7N2 Delta2, maar met welke kabels? gewoon een geluidskabel? Er zitten 4 ingangen bij de versterker voor de subwoofer en er staat bij: Woofer, Rec. Over het setje: gewoon een standaard 5.1 setje, en weten jullie ook waar je zon digitaal kabeltje kunt kopen?

Edit: Ja ik heb het met de versterker nu voor elkaar!

[ Voor 19% gewijzigd door thecompany op 28-12-2004 20:00 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:51
thecompany schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:33:
maar nu komt de vraag ik heb ook nog een subwoofer (die van een 5.1 setje) liggen en die kun je er op aansluiten maar hoe?? Hoe sluit je de subwoofer op de versterker aan?
Dit is typisch een "Lees eerst de handleiding" vraag ... Denk je dat we alwetend zijn zodat we direct de juiste handleiding erbij kunnen pakken en dit dan kunnen voorkauwen ?

-

• thecompany
Staat er niet in, staan alleen een paar specs en wat je er in kunt doen, bijv Surround speaker Front blabla en dus ook de subwoofer maar ik wist niet hoe.

Verwijderd

Bijna al je vragen zijn te beantwoorden met een kijkje in de faq, en dat is wel het minste wat je even kan bekijken alvorens een topic te openen. Die faq is er niet voor niets...

Hier dus: AV FAQ; Veelgestelde vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.