Toon posts:

Controller wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo heren en misschien dames,

ik ben lekker bezig, ik heb mijn maxtor 60gig. weten te vernielen op een 1 of andere manier met partion magic.
waarschijnlijk heb ik de bootsector weg gegooit, helaas. ik d8 dit te kunnen redden door over de hele hdd nullen terug te zetten met maxtors Maxblast 3.0, wist ik veel dat dat de laatste redmiddel was (DOM). Dit was echter geen goed idee, want na 55% nullen terug zetten, liep het programma vast en heb ik de boel gereboot.
maar wat nu, de bios herkent de schijf nu als 32gig schijf (55% van 60 gig).

maar nu het probleem:
normaal gesproken zou je dit wel terug kunnen zetten, maar datzelfde prog (maxblast) herkent de controller niet meer.

vraag:
is dit uberhaubt nog wel te fixen dan? of is die hdd afgeschreven?

alvast bedankt,
harrie

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
afschrijven lijkt me niet nodig

(DOS) fdisk geprobeerd ??

of zoek even een ander tool.

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
hmm al doende word men wijzer,
zonder jumpers is deze schijf niet meer te herkennen. het moet niet veel gekker worden want voor die tijd werkte hij wel zonder jumpers (gewoon slave). de jumper staat op het moment in master stand.

naja volgende probleem,
hoe veranderen we hem weer in een 60gig schijf, zodat hij weer gewoon 60 gig aangeeft in de bios.

in fdisk is deze schijf weer te bereiken, ook met ranish en qt_parted, maar rotzooi zoals Partition Magic is dat niet mogelijk. ook niet met die boot flops van PM

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
dan kun je via fdisk de schrijf toch opnieuw indelen ??

zonder jumpers slave ?? is meestal CSEL !

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar fdisk geeft 33giga weer (zelfde als in de bios), terwijl ik een 60gb schijf heb.

kep net in fdisk alle partities weg gegooiden weer nieuwe aangemaakt, maar hij blijft 33giga als maximum aangeven.

het lijkt wel alsof er iets op de hdd geschreven is zodat de bios hem als 33gb herkent. in qt_parted lees ik dat er 33giga van de 60giga bezet is.

dit klinkt heel warrig, maar misschien komt het doordat qt_parted van system rescue disk (linux) komt. heren van linux zijn iets verder met bestandsystemen e.d. d8 ik zo. maar dit terzijde.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 11:01

r0b

Zoek eens een lowlevel format programma op, hiermee moet hij nog makkelijk te redden zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
btw. csel (cable select) is bij mij de tweede jumperstand

Verwijderd

Topicstarter
een low level format zeg je, maar is maxblast dat niet? met dat nullen terug zetten, toen het fout ging, duurde tot 55% ong. 2 uur. de tweede x toen ik dit deed, nu ging hij wel door naar 100%(100% van 60 giga), duurde dit 4uur. Maar in de bios veranderde nix.

in het progje maxblast kan je ook iets met LBA instellen, moet ik daarin gaan rommelen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

OM FAQ / Beleid HDD Limieten. :)

/me Welkom op GoT trouwens *

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 28-12-2004 20:44 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
dankje, ik heb de faqs ff doorgelezen, maar de bios heeft ook al 61,490giga aangegeven alleen na dat ene voorval (geintje met maxblast), geeft hij nu "33820mb" aan.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zou in elk geval even Powermax van Maxtor erop loslaten. Weet je direct waar je aan toe bent.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ook dat heb ik gedaan, of had ik dat van te voren moeten melden...iig sorry
maargoed, dan krijg je een code van powemax, die code is: de9fe67d, maar die code is niet bekent bij maxtor, of het komt omdat deze hdd 2 jaar oud is..

maar aan de code kan ik niets opmaken... u wel? (code kreeg ik tijdens de advanced test)

Verwijderd

Ik heb af en toe dezelfde soort problemen meegemaakt omdat ik met verwisselbare schuiven werk. (removable ide racks) De harde schijven in die schuiven wissel ik dan ook nog regelmatig, wat niet echt goed is voor de contacten van de ide-stekkers. Telkens als er een paar contacten slecht doorgaven kreeg ik de meest rare zaken in de bios te zien. Soms kon ik nog opstarten soms niet. Contactspray over de ide contacten (zowel kabelstekker als pinnen op harde schijf) heeft tot nu meestal geholpen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Met die code kun je het RMA formulier invullen om te zien wat er evt. aan de hand is, om te zien of er (nog) garantie is, wat er misschien aan de hand is (dit laatste o.v.b.)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
contactspray genoeg :D, ff proberen.

ik heb de code ingevoerd in die rma formulier maar, de code wordt niet herkent. waarschijnlijk heb ik geen garantie meer. schijf is 2jaar en 3 maand oud. ik heb geprobeert om maxtor te bereiken door een nieuwere serienummer in het rma formulier in te vullen met dezelfde fout code, maar dan herkent ie de code nog niet. dus we moeten zelf maar eens knutselen.

ik zal nog maar eens een x die schijf lowlevel formatten.

iig bedankt
Pagina: 1