Toon posts:

[XP] Sp2 Firewall netwerk werkt niet?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben bezig met een lan party, en op dit moment komt er niks van een netwerk op stand. ik gebruik een 3com splitter, en er zijn pas 2 mensen die op het netwerk zitten!!!
Mijn probleem is, dat iedereen met SP2 werkt, dit betekend dat je zelf alle IP adressen vast moet toewijzen!!!
Hoe moet ik alles instellen, welke DNS enz moet ik gebruiken???

Ik heb al geprobeerd wat te doen, de subnetmask heb ik gewoon standaard ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 28-12-2004 19:32 . Reden: cleaned up ]

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:57:

Mijn probleem is, dat iedereen met SP2 werkt, dit betekend dat je zelf alle IP adressen vast moet toewijzen!!!
Omdat iedereen met SP2 werkt ??

3com spliiter ?? -- > switch ??

Jan-Willem

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 09:38
uhm :?

Wat is een 3com splitter :?

En je moet gewoon zorgen dat iedereen netjes in de zelfde range zit (bijv 192.168.1.1 tot 192.168.1.100) Zorg er tevens voor dat iedereen in dezelfde werkgroep zit (bijv LAN).

Zorg eerst eens dat je deze basis hebt ingesteld.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Je ip's vast inkloppen. Dit heeft helemaal niks met SP2 te maken.

gebruik bijvoordbeeld 192.168.1.1 voor de 1epc , 192.168.1.2 voor de 2e
gateway niet gebruiken en dsn gewoon 127.0.0.1 gebruiken oid, want je hebt toch geen internet.

Je moet zelf maar op het forum lezen, want ik toevoeven op msn is denk ik niet echt de bedoeling van dit forum.......

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat iedereen een eigen IP moet toewijzen is omdat je geen DHCP server in je LAN hebt denk ik. Verder hoef je geen DNS-server te installeren als jullie verder niet op internet hoeven :)

Overigens, wat bedoel je met "op het netwerk zitten"?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Heb je niet ergens een oude adsl modem/router of iets dergelijks wat een dhcp kan uitdelen?

Anders is het een kwestie van overal subnet 255.255.255.0 intikken, en als ipadres 192.168.1.x, waar de x een nummer is wat op iedere pc anders is.

Verder iedereen in dezelfde werkgroep en klaar ben je :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:06:
Heb je niet ergens een oude adsl modem/router of iets dergelijks wat een dhcp kan uitdelen?

Anders is het een kwestie van overal subnet 255.255.255.0 intikken, en als ipadres 192.168.1.x, waar de x een nummer is wat op iedere pc anders is.

Verder iedereen in dezelfde werkgroep en klaar ben je :)
Ik heb nog een sitecom router liggen hier, een dc202 geloof ik, mijn 3com is een switch/splitter/hub, iniedergeval iets waarmee je 8 pc's aan elkaar kan koppele, de vorige 2 lans werkte hij wel, maar ik had iemand gesproke die zei dat met sp2 het netwerk verkloot werd.
ik heb nu als netwerk adres bij mensen ingesteld: 196.254.100.00? (? vraagteken is per pc verschillend) subnet staat op 255.255.0.0
dhcp heb ik ook niet, ik heb zelf dus 2 netwerk verbindingen, 1 met thuis voor internet(draadloos) en 1 met de lan, via mijn netwerkkaart (1 gbit).
kan ik met die router dan iets doen zodat het netwerk werkt???

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 01:28
SP2 firewall uit ;)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:12:
[...]

Ik heb nog een sitecom router liggen hier, een dc202 geloof ik, mijn 3com is een switch/splitter/hub, iniedergeval iets waarmee je 8 pc's aan elkaar kan koppele, de vorige 2 lans werkte hij wel, maar ik had iemand gesproke die zei dat met sp2 het netwerk verkloot werd.
ik heb nu als netwerk adres bij mensen ingesteld: 196.254.100.00? (? vraagteken is per pc verschillend) subnet staat op 255.255.0.0
dhcp heb ik ook niet, ik heb zelf dus 2 netwerk verbindingen, 1 met thuis voor internet(draadloos) en 1 met de lan, via mijn netwerkkaart (1 gbit).
kan ik met die router dan iets doen zodat het netwerk werkt???
Je range is niet echt correct. Da's een public IP-range op internet. Voor LAN's (kleine) wordt de 192.168.0.0/16-range (subnet 255.255.0.0 dus) aangeraden :)
Verder zou je die router alle IP's uit kunnen laten delen door hem gewoon een UTP-kabeltje tussen jouw switch en de switch in de router te prikken (NIET in de WAN-aansluiting).

Ook zou je eens kunnen proberen om de firewalls uit te schakelen in XP.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 11:39
Osiris schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:16:
[...]

Je range is niet echt correct. Da's een public IP-range op internet. Voor LAN's (kleine) wordt de 192.168.0.0/16-range (subnet 255.255.0.0 dus) aangeraden :)
Verder zou je die router alle IP's uit kunnen laten delen door hem gewoon een UTP-kabeltje tussen jouw switch en de switch in de router te prikken (NIET in de WAN-aansluiting).

Ook zou je eens kunnen proberen om de firewalls uit te schakelen in XP.
Ik denk dat TS 169.x.x.x bedoelt, de zgn AIPA adressen die windows zelf uitdeelt als ie geen DHCP server kan vinden.

TS: Niet toevallig een uplinkpoort en een normale poort tegelijk gebruikt? 1 poort is veelal gedeeld, of uplink, of normaal..

• Osiris
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat TS 169.x.x.x bedoelt, de zgn AIPA adressen die windows zelf uitdeelt als ie geen DHCP server kan vinden.
Dan moet ie dat zeggen en ze zelf handmatig in gaan kloppen óf die router er tussenzetten :Y)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:18
Voordat je een topic start is het handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen, hier kun je precies zien wat we van jou verwachten voordat je op de knop New Topic klikt. Deze startpost is echt heel magertjes, en ik snapte het pas na 3 keer lezen. Zou je de volgende keer een duidelijke omschrijving van je probleem willen geven? Geef dan ook meteen aan wat je zelf al geprobeerd hebt. En als laatste, een e-mail adres hoef je hier niet te vermelden dit heeft weinig nut op een forum.

Ik denk dat die vriend gewoon de firewall bedoelde die nu standaard aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:35:
Voordat je een topic start is het handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door te lezen, hier kun je precies zien wat we van jou verwachten voordat je op de knop New Topic klikt. Deze startpost is echt heel magertjes, en ik snapte het pas na 3 keer lezen. Zou je de volgende keer een duidelijke omschrijving van je probleem willen geven? Geef dan ook meteen aan wat je zelf al geprobeerd hebt. En als laatste, een e-mail adres hoef je hier niet te vermelden dit heeft weinig nut op een forum.

Ik denk dat die vriend gewoon de firewall bedoelde die nu standaard aanstaat.
oke, ik had nogal haast, en ik heb wel gekeken naar de voorwaardes!!! maar ik moet dit dus snel doen, en ik heb niet veel info. ik heb ook eerst naar andere topics gekeke maar daar kon ik niks vinden!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik dus moet doen is:

1: op de switch alle pc's aansluiten
2: de router op de switch aansluiten, niet met behulp van de wanpoort
3: bij iedereen de ip adressen instellen op: 192.168.1.x en dns 127.0.0.1 en subnet op 255.255.255.0
4: SP2 firewall uitzetten
5: alle network namen hetzelfde maken, bijvoorbeeld LAN

Als er nog meer dingen zijn die ik moet dan, kan je dat dan even melden???
BEDANKT!!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Ik zeg het nog maar een keer...

Je stelt alle pcs handigmatig in.

Ipadres 192.168.1.x (x = 1 t/m 10 bijv)
Subnet 255.255.255.0
gateway leeg
dns leeg

Dan zet je overal de firewall maar uit, zou niet nodig moeten zijn maar toch.

Vervolgens allemaal in dezelfde werkgroep zitten, en done. Start een server op en gamen maar!

Als je het doet zoals ik nu zeg kan je de router achterwegen laten... Lijkt me in jou geval het makkelijkste.

[ Voor 15% gewijzigd door Icey op 28-12-2004 20:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Duidelijk netwerkprobleem wat niks met Windows temaken heeft.
Windows Operating Systems > Network Troubleshooting :)

Zet op een LAN waar allemaal bekenden zitten de firewall uit. Deze kan later natuurlijk weer aan.

Aangekomen in Network Troubleshooting even goed Hoe deel ik Internet ? en FAQ - Network Troubleshooting doorlezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1