-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
edit: jouw printer produceert nagenoeg geen ozon, dus je hoeft niet naar een ozonfilter te zoeken. Wel kan er een luchtfilter in zitten. Die kan je gewoon schoonmaken (stofzuiger). En check of de ventilator draait (als die er in zit).
[ Voor 19% gewijzigd door Orac op 28-12-2004 19:10 . Reden: toevoeging ]
Hoe weet je dat als je het niet kan meten...?voxx schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:07:
Tegenwoordig produceren laserprinters een onmeetbaar kleine hoeveelheid ozon.
Goed ventileren lijkt is nog altijd het beste met een laserprinter. Af en toe goed schoonmaken, zodat ventilatieopeningen niet vol stof zitten is ook aan te raden.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
thanks alvast morgen meer
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
) schijnen dat te hebben, die werken ook met hoogspanning... onder lesje natuurkunde merkte mijn leraar die geur op, hij raadde het dan ook af om zon ding constant aan te hebben in kleine kamers welk onderdeel van de printer dit is weet ik niet zo snel...
veel printen .. veel stinken (idd deze printer heeft geen ozonfilter)
Verwijderd
Op werkplekken heb je meestal ook een print en kopieerhok waar dit spul in staat.
ja . uit m'n hoofd rechtsachter maar dat is weer een tijdje geledenJoz_1986 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:36:
Mijn laserjet 4 MP produceert ook een aardige ozonlucht als deze uit powersave mode komt. Zit er in deze printer ook zo'n Ozonfilter?
Vandaag complete rechterachterkant ff uit elkaar gehaald. Gelijk al het stof (Phoe hee, wat een stof) eruit gehaald. Alles is weer schoon. Ik ben van alles tegengekomen, alleen geen filterfish schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:43:
[...]
ja . uit m'n hoofd rechtsachter maar dat is weer een tijdje geleden
Kan, hoeft nietdus je hoeft niet naar een ozonfilter te zoeken. Wel kan er een luchtfilter in zitten.
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
ik weet dat het niet aanvoelt als een filter het een een hard vierkant van broosJoz_1986 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:23:
[...]
Vandaag complete rechterachterkant ff uit elkaar gehaald. Gelijk al het stof (Phoe hee, wat een stof) eruit gehaald. Alles is weer schoon. Ik ben van alles tegengekomen, alleen geen filter
aha hier
het ding hoort bovenop de fan te zittenFilter [External Case Parts]
RY5-0011-000CN External filter - Mounts over fan vents, above power switch
NO LONGER SUPPLIED
helemaal boven in de tekening .. je kan op het plaatje kliken voor de site
[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 30-12-2004 00:49 ]
Ik denk dat dat een plaatje is van een Laserjet 4L ofzo. Het lijkt niet eens op mijn 4 MPfish schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:39:
[...]
ik weet dat het niet aanvoelt als een filter het een een hard vierkant van broos
[afbeelding]
[edit]
Ik zie dat ik mij niet geheel duidelijk heb gemaakt. De laserjet 4 MP is een compleet ander apparaat dan de Laserjet die ik heb. Na nog eens goed gekeken te hebben, heb ik dus een Laserjet 4 M Plus (zo'n groot vierkant ding van 40 CM hoog
[ Voor 30% gewijzigd door Joz_1986 op 15-01-2005 23:13 ]
klik op het plaatje .........Joz_1986 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:27:
[...]
Ik denk dat dat een plaatje is van een Laserjet 4L ofzo. Het lijkt niet eens op mijn 4 MP
is zeker geen 4l btw
heb jij wel een 4MP dan ? wat is het partnumme op die printer (C.....A)
[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 09-01-2005 01:11 ]
Niet dusfish schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:09:
[...]
klik op het plaatje .........
is zeker geen 4l btw
heb jij wel een 4MP dan ? wat is het partnumme op die printer (C.....A)
Ik heb een Laserjet 4 M Plus. Tot voorkort wist ik niet dat de 4 MP bestond... dus kortte ik de 'Plus' maar af tot 'P'
Verwijderd
SCaRaBaeuS schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:24:
Goed ik heb van me moeder 2 laserprinters gehad, beide werkte maar half en heb er 1 hele van kunnen maken.. Dus heb ik nu een goed werkende HP 2200DN (met extra 500vel bak en de nieuwste netwerk verbinding). Hij werkt echt perfect en hij staat nu gewoon in het netwerk.
Nu heb ik de laatste tijd veel last van hoofdpijn enzo op me kamer. En we printen nogal veel. Dus ik ben eens gaan zoeken hier op got en vond dat het ozon was. Ik wordt er soms zelfs dizzie van in me hoofd dus niet best.
Hij zal dan ook naar de andere kamer verhuizen, maar nu vroeg ik me af:
Komt die ozon uitstoot door de Toner? En is dit tegen te gaan? of zit er een ozon filter in de printer zelf ergens (dit dacht mijn vader namelijk)..
Hopelijk dat iemand hier antwoord op heeft
Verwijderd
De 2200DN stoot niet of nauwelijks ozon uit. Die ruik je echt niet, ook niet als je veel print. Althans, je hoort 'm niet te ruiken. Ik denk dus eerder dat er iets nog niet helemaal lekker aan dat apparaat is.SCaRaBaeuS schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:24:
Nu heb ik de laatste tijd veel last van hoofdpijn enzo op me kamer. En we printen nogal veel. Dus ik ben eens gaan zoeken hier op got en vond dat het ozon was. Ik wordt er soms zelfs dizzie van in me hoofd dus niet best.
/me heeft gewerkt op een kantoor in een ruimte van 4x3 en een 2200DN die zeker 500 vel p/d printte..
En ondanks alle geweldige moderne printers is het nogsteeds voorschrift om in een bedrijfsomgeving printers die intensief gebruikt worden in een aparte goed geventileerde ruimte te zetten. Misschien moet TS in ieder geval eens een raam open zettenVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:25:
De 2200DN stoot niet of nauwelijks ozon uit. Die ruik je echt niet, ook niet als je veel print. Althans, je hoort 'm niet te ruiken. Ik denk dus eerder dat er iets nog niet helemaal lekker aan dat apparaat is.
* Exirion heeft gewerkt op een kantoor in een ruimte van 4x3 en een 2200DN die zeker 500 vel p/d printte..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Toner is ook niet bepaald lekker spul, heel fijn stof, niet echt bevorderend voor de gezondheid. Idd. zou een printer in een aparte ruimte moeten staan, in dit geval was het mijn eigen keuze hoor.Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:29:
En ondanks alle geweldige moderne printers is het nogsteeds voorschrift om in een bedrijfsomgeving printers die intensief gebruikt worden in een aparte goed geventileerde ruimte te zetten. Misschien moet TS in ieder geval eens een raam open zetten
Los daarvan blijft het feit staan dat een goed functionerende 2200DN geen ozon maakt in hoeveelheden zodanig dat je het ruikt, of er zelfs koppijn van krijgt.