Toon posts:

[ADSL] Speedlinq aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al een jaar of twee maak ik met veel plezier gebruik van @home, vanwege de hoge kosten heb ik me gewaagd aan een overstap naar Speedlinq.

15 december is mijn Speedlinq aansluiting (3072/1024) opgeleverd met een Sagem 948 modem. Ik heb alles precies aangesloten zoals het hoort (ik kan telefoneren en het modem geeft aan dat ie verbinding heeft) maar ik kan alleen op internet als ik het modem aansluit met het bijgeleverde kabeltje ('cross-pinned' met een lengte van 2 meter) en dus met m'n computer in de meterkast ga zitten. Aangezien mijn meterkast nogal krap is, heb ik mijn pc liever op een ander plekje in huis aangesloten ;)

Ik had voorheen een gewone straight UTP kabel van m'n @home-modem naar een router liggen die alles over straight UTP kabels weer verder splitte. Moet ik nu de kabel tussen m'n router en ADSL-modem vervangen door een cross-UTP kabel of ligt het aan de instellingen van modem, router of pc? Een gewone UTP kabel tussen het modem en m'n pc werkt namelijk niet.

Even kort samengevat;
- Welke kabel moet er tussen m'n modem en router?
- Welke kabels moeten er tussen m'n router en de pc's?
- Welke instellingen moet ik invullen in m'n router en pc's?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bob

P.S. Alles gaat over een ISDN-aansluiting, maar ik denk dat dat weinig verschil maakt? Alles is immers goed aangesloten.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 11:03
Heb je de kabel gebruikt van @home in je vorige opstelling ??

Ik zag dat ze tegenwoordig bij @home kabels leveren met 6 draadjes i.p.v. 8, zal wel voordeliger zijn 8)7.

Meeste routers & modems kunnen tegenwoordig straight en cross detecteren en ondersteunen beide. Weet niet of dat voor jou modem en router geldt ?!? (kun je vinden in de boekies)

[ Voor 6% gewijzigd door jee-weetje op 28-12-2004 18:00 ]

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon eigen UTP kabels liggen die van de eerste de beste computerzaak komen, geen @home-rotzooi. Over m'n router kan ik overigens alleen dit vinden;
2) Wide Area Network (WAN)
The WAN port is the segment connected to your xDSL or Cable modem and is linked to the Internet. The WAN port section consists of 2 ports, MDI-X and MD-II (only one port can be used at a time). Depending on your Modem’s port type (regular or uplink), figure 1.1 table shows you what WAN port to use with which cable.

WAN Port | Straight Through Cable | Crossover Cable

• jee-weetje
MDI-X = voor een crosscable
MDI-II = straight

misschien iemand anders die dit kan beamen !?

Jan-Willem

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28
Uit de brochure (pdf!) van Sagem;
Local Interface
Ethernet 10/100 Autosensing MDI X port
USB 1.1
MDI-X zou dan aangeven dat er een cross in zou moeten? Maar waar staat autosensing dan voor?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
als je van je lange straight cable een cross with maken, koop je een straight verbindingstukje, en klik je de lange straight cable vast aan de korte crosscable.
resultaat. een lange crosscable naar je kamer

TheS4ndm4n#1919

• jee-weetje
@ roel-online

autosensing staat ervoor dat ie zichzelf aanpast aan de snelheid. Meestal 10mbps of 100mbps

[ Voor 9% gewijzigd door jee-weetje op 28-12-2004 18:54 ]

Jan-Willem

• jee-weetje
Als ik het dus nu goed lees (voor onze topicstarter):

SAGEM --> output = cross !!
ROUTER <-- input = cross (MDI-X poort gebuiken)

Bingo ! :?

Jan-Willem

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp. Het werkt nu perfect :*) Ik heb dus nu een cross-kabel van m'n Sagem modem naar mijn Router liggen. Hoe mijn Router ingesteld is weet ik niet, mijn vader kwam op het geweldige idee om hem eens te resetten, en daarna deed alles het meteen. Dus volgensmij zijn de router-settings nu gewoon niet ingesteld en werkt hij gewoon als switch (kan het mishebben hoor 8)7). Van mijn Router af lopen nu gewone Straight UTP kabels naar de pc's in het huis.

Nogmaals: heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Bob!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:23:
Hey Allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp. Het werkt nu perfect :*) Ik heb dus nu een cross-kabel van m'n Sagem modem naar mijn Router liggen. Hoe mijn Router ingesteld is weet ik niet, mijn vader kwam op het geweldige idee om hem eens te resetten, en daarna deed alles het meteen. Dus volgensmij zijn de router-settings nu gewoon niet ingesteld en werkt hij gewoon als switch (kan het mishebben hoor 8)7). Van mijn Router af lopen nu gewone Straight UTP kabels naar de pc's in het huis.

Nogmaals: heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Bob!
Een router werkt niet als switch opeens. Wat hij default doet blijkbaar is gewoon DHCP draaien (dynamic IP) en dat gebruikt deze ISP blijkbaar wat het exact laat werken bij je.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1