Hoi,
Ik heb 'n probleem. Als ik een AVI afspeel krijg ik 'stroboscoop' geluid. De stream wordt gewoon doorlopen maar lijkt om en om 1/10 seconde wel geluid door te geven en dan weer niet. Nou loop ik al een tijdje rond in de computerwereld dus ik dacht: geen probleem, shit happens en ging aan de slag. Na elk punt kan je lezen 'geen succes'
- Geluidskaart verwijderd
- Audiodrivers opnieuw geinstalleerd
- NForce drivers helemaal vernieuwd
- BSplayer geupgrade
- FFDshow geupgrade
- AC3 filter geupgrade
Het grappige is. Een normale mp3 of bijvoorbeeld TV geluid via Dscaler gaat prima. Alleen zodra ik een AVI open met mpeg layer 3 geluid flipt ie volkomen. Mediaplayer zelfs nog even geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat (goh.. verwonderlijk.. het ligt dus gewoon echt aan de codecs). Het gebeurt echter niet bij Alle avi's
Aangezien ik nu alles overheersende windows brakheid begin te vermoeden en weinig zin heb om nu te gaan herinstalleren vroeg ik me af of iemand hier nog een helder idee heeft.
Hardware:
Asus A7N8X-deluxe bord (met soundstorm dus)
Coaxiaal digitaal naar versterker
Edit:
mpeg layer 3 avi met 48000 hz. gaat goed
mpeg layer 3 avi met 44100 hz. flipt
Edit2:
Probleem was er 'ineens'
Er gaat denk ik ergens iets mis met sample rate conversie.
Ik heb 'n probleem. Als ik een AVI afspeel krijg ik 'stroboscoop' geluid. De stream wordt gewoon doorlopen maar lijkt om en om 1/10 seconde wel geluid door te geven en dan weer niet. Nou loop ik al een tijdje rond in de computerwereld dus ik dacht: geen probleem, shit happens en ging aan de slag. Na elk punt kan je lezen 'geen succes'
- Geluidskaart verwijderd
- Audiodrivers opnieuw geinstalleerd
- NForce drivers helemaal vernieuwd
- BSplayer geupgrade
- FFDshow geupgrade
- AC3 filter geupgrade
Het grappige is. Een normale mp3 of bijvoorbeeld TV geluid via Dscaler gaat prima. Alleen zodra ik een AVI open met mpeg layer 3 geluid flipt ie volkomen. Mediaplayer zelfs nog even geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat (goh.. verwonderlijk.. het ligt dus gewoon echt aan de codecs). Het gebeurt echter niet bij Alle avi's
Aangezien ik nu alles overheersende windows brakheid begin te vermoeden en weinig zin heb om nu te gaan herinstalleren vroeg ik me af of iemand hier nog een helder idee heeft.
Hardware:
Asus A7N8X-deluxe bord (met soundstorm dus)
Coaxiaal digitaal naar versterker
Edit:
mpeg layer 3 avi met 48000 hz. gaat goed
mpeg layer 3 avi met 44100 hz. flipt
Edit2:
Probleem was er 'ineens'
Er gaat denk ik ergens iets mis met sample rate conversie.
[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 28-12-2004 22:11 ]
UNOX: The worst operating system