Bose SoundDock voor iPod: doen of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 09:22

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Topicstarter
Ten eerste: Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsten: Apple Talk (want het is en iPod-uitbreiding), Audio, Video & HiFi (want is is een speaker) of Gadget Talk (want is het toch wel een gadget...). Aangezien het me vooral om de kwaliteiten van het apparaat op HiFi gebied geaat heb ik hem maar hier geplaatst

Ik heb dus een iPod, en nu zal ik laatst een advertentie onderstaand apparaat van Bose staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.sounddock.nl/img/v_reservez.jpg
klik voor website

't is een speaker, je plugt er je iPod(mini) in, en hebt muziek in je hele kamer. Nu is het wel een prijzig apparaat voor 379 euro, dus om even te kopen, en wellicht nooit te gebruiken is wat zonde. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft, en dan vooral of er redelijk geluid uitkomt?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Wat denk je zelf van een speaker van dat formaat ? Die hebben normaal een sub nodig, maar ook die zit er niet bij. Daarnaast, het is Bose. Als je daar op zoekt, dan zul je zien dat de meeste mensen met wat ervaring en verstand van audio vinden dat je bij Bose veeeeel te veel betaald voor wat je krijgt. Als je dan toch iets wilt om direct je iPod op aan te sluiten, neem dan die MP3 wekkerradio van Creative. Veel meer functies, ook echt bas (heb hem gehoord en stond wel ff te kijken dat daar daadwerkelijk bas uit kwam :P ) en zo een 80e goedkoper via de webwinkel van Creative, weet niet waar je hem gewoon in de winkels kan krijgen.

Wat mij een nog betere optie lijkt is gewoon voor 379 een versterker met speakers halen, dat is hoe dan ook beter dan dit ding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 09:49
ik ken het apparaat verder niet, maar las het alleen geschikt is voor de ipod lijkt het me niet echt handig als je ooit een keer wat anders wilt als een ipod. Persoonlijk zou ik m'n ipod (als ik die had) gewoon op een AUX kanaal van m'n stereo aansluiten. Als je die niet hebt kun je ook nog overwegen om een losse pc-speakerset te gebruiken

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Ja het is toch echt zelf luisteren hoor waarvoor heb je de mening van anderen nodig...

Het zijn tenslotte jou oren die er naar luisteren, als jij vindt dat er mooi genoeg geluid uit komt voor die prijs dan moet je je beslist niet laten tegenhouden door ons....

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik zou het niet doen! echt veel te veel geld voor zo een relatief klein apparaat met bozen vind ik! oke bose is wel een top merk maar ik vind het te prijzig en zou dan ook voor dat geld een andere instalatie aanschaffen en daar je ipod op aan sluiten!

• JT

JT

VETAK y0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
offtopic:
heb me zelf al verbeterd dan :+
maar dit is dus nog een rede om hem niet te kopen! :+

Verwijderd

Dit is echt zo'n ipod hype extern apparaat.

Even de feiten (mijn feiten :P )

Je krijgt voor een hoop geld een klein prul van Bose.
Ik noem het een prul omdat je uit zoiets kleins dus nooit mooi geluid krijgt vergeleken met iets groters.
Dit lijkt mij dus ook puur een design apparaat ipv kwaliteit.
Natuurlijk is het superhandig omdat je de ipod er zo in kan zetten, niet dus want die dock kan je zover ik weet ook aan een normale stereo aansluiten.

Haal voor dat geld aub gewoon een goede versterker met wat boxen en sluit de dock eraan.
Voor 379 euro kun je echt iets veel leukers kopen, in de uitverkoop een instap Yamaha receiver + wat boxen van Infinity of diverse andere topmerken.
Dan krijg je waar voor je geld :) en kun je nog radio en cd luisteren indien nodig.
Kijk maar even bij de homecinema topic.

De pc boxen set is ook een goede tip, zelfde geluid of beter voor een fractie van de prijs.
Logitech heeft mooi spul.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 00:46 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Om het even simpel te zeggen : Altec Lansing heeft hetzelfde, maar dan goed spul, voor minder geld

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Damn!! Driehonderdnegenenzeventig hele euro's voor dat malle geval??? :X 8)7

Hier kan je, op gebruiksgemak na, gewoon letterlijk niks mee! Koop een gewone HiFi-set, dan kan je het nog 'es over ''Hi-Fi'' hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Barry|IA op 30-12-2004 01:09 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Je hebt een aantal opties.

Sounddock van Bose 379,- Euro
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TA874_screen.jpg

Altec Lansing inMotion iM3 199,- Euro
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TA231_screen1.jpg

JBL On Stage 179,- Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/onstage-angle.jpg

(Eerste twee hebben wel AB en derde niet)

Daarnaast kun je natuurlijk gaan voor multimedia speakers bijv.

Harman Kardon SounsticksII 199,- Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_small/SOUNDSTICKSII.jpg

JBL Creature II 99,- Euro
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/685/store.apple.com/Catalog/US/Images/t5111lla_125.jpg

Natuurlijk kun je ook kiezen voor Logitech of Creative, maar bovenstaande voorbeelden passen beter bij het design van Apple naar mijn mening.

Natuurlijk kun je zoals aangegeven ook gaan voor een versterker met luidsprekers.

Ik denk dat het belangrijk is wat je ermee wilt doen. Een huidige Hifi installatie kan voldoen. Misschien dat je een kleine ruimte hebt. Of dat een dock (39,- Euro) (wanneer je deze nog niet hebt) al kan volstaan.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik zou gaan voor de Altec-Lansing optie. Mensen met jaren en jaren ervaring in zowel (pro-)speakers als pc-multimedia, en met imo altijd wel (min of meer) kwalitatieve producten gaan je echt geen rommel verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 30-12-2004 01:46 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Simpele vraag: Kan je hem nergens beluisteren?
Het is verder net als alle andere gadgets waar de Ipod ook onder valt: Leuk spul maar veel te duur.

En ik deel de mening van de rest verder niet. Bose kan goed zijn, het is maar net wat jij goed vindt en elk merk heeft zijn goede en slechte produkten. En dat alleen maar groter beter kan zijn is al helemaal onzin. Net als dat Altec Lansing met zijn zooi veel beter dan Bose zou zijn is ook al een lachertje.

Verder zou ik gewoon eens luisteren, en misschien is het idd slimmer om iets van een stereo multimedia set te kopen net als voor op de computer. Alhoewel ik die station van JBL toch ook iets leuks vindt hebben.
Het gaat toch uiteindelijk om de heb van het ding niet? Net als dat mensen de Ipod kopen, want die koop je ook niet voor de geluidskwaliteit, maar da's een ander verhaal.

Ff samenvattend, luister er eens naar! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:45:
Net als dat mensen de Ipod kopen, want die koop je ook niet voor de geluidskwaliteit, maar da's een ander verhaal.

Een ipod is nog enigzins te verantwoorden qua prijs en functie maar dit soort setjes dus niet.
Dit zal net zo goed klinken als zo'n minisetje van 70-100 euro maar dan heb je er nog wel een cd speler en radio in zitten.
Dit zijn gewoon prut aanhangsels zonder enige fatsoenlijke functie behalve dat het "mooi" bij de ipod past.

Luisteren zou ik afraden want het zal best klinken.
Dan doe je misschien gek en koop je het nog :P maar het is veel te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 02:09 ]

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:45:
Simpele vraag: Kan je hem nergens beluisteren?
Het is verder net als alle andere gadgets waar de Ipod ook onder valt: Leuk spul maar veel te duur.

En ik deel de mening van de rest verder niet. Bose kan goed zijn, het is maar net wat jij goed vindt en elk merk heeft zijn goede en slechte produkten. En dat alleen maar groter beter kan zijn is al helemaal onzin. Net als dat Altec Lansing met zijn zooi veel beter dan Bose zou zijn is ook al een lachertje.

Verder zou ik gewoon eens luisteren, en misschien is het idd slimmer om iets van een stereo multimedia set te kopen net als voor op de computer. Alhoewel ik die station van JBL toch ook iets leuks vindt hebben.
Het gaat toch uiteindelijk om de heb van het ding niet? Net als dat mensen de Ipod kopen, want die koop je ook niet voor de geluidskwaliteit, maar da's een ander verhaal.

Al is die AL niet beter als die BOSE(wat ik ten zeerste betwijfel ...), dan zal ie nog niet slechter zijn, en nog steeds maar de helft kosten

• Dark Master
Jullie zijn ook allemaal zo makkelijk he iets oordelen terwijl je het nog niet hebt gehoord... :/

Sorry hoor maar dat is gewoon echt zielig, dit had ik trouwens ook niet verwacht...

Ik weet niet of jullie het weten maar niet alles is slecht van Bose hoor het is te duur maar als mensen dat er voor over hebben moeten ze dat zeker doen.
Maarja inplaats daarover even over na te denken trappen jullie direct heel bose de grond in waardoor dit echt weer een bose bashing topic wordt...

En over dat een minisetje van 90 a 100 euro beter klinkt...
Waar baseer je dat op als ik vragen mag..?

(Dit is niet aan iedereen gericht ik denk dat de mensen zelf wel weten wie ik allemaal bedoel)

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 30-12-2004 08:04 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ze allemaal, met uitgang van de JBL On Stage gehoord en mijn bevinding is als volgt:
Altec Lansing In Motion: Erg mooi setje qua design en er komt voor de "afmeting" van de speaker verbazingwekkend veel en goed geluid uit. Echter is er (natuurlijk) voor dat geld beter te krijgen, maar vind ik het, rekening houdend met diverse factoren zoals boven genoemd (het is nou eenmaal design, een Ikea bank is ook goedkoper dan een van een design winkel), geen krankzinnige prijs die ze ervoor vragen. Tuurlijk het is veel geld, maar niet duur.

Dan krijgen we de JBL Creature: deze is, zeker gezien zijn prijs, erg goed! 99 euro voor een echt behoorlijk klinkend setje, is niet veel geld, zeker als je ook nog eens het design in je beoordeling mee neemt. Het geluid mist misschien wat middentonen, maar wat wil je van satellietjes van 2 bij 2 cm (bij wijze van spreken ;))?

De Harman Kardon: _/-\o_
Deze set is gewoon cool, seriously cool ;) Komt echt GOED geluid uit (wederom: voor zijn "form factor"). Dat ding kan echt lekker knallen :P Prijs is misschien wat hoog, maar daar tegenover staat wel dat je echt een ubersetje hebt, welke er verreweg het beste uit ziet van alle bovenstaande setjes.

Dan is er de Bose... Je hebt gezien, ik heb nog geen setje volledig de grond in geboord. Dat zal ik ook bij de Bose niet doen, het geluid op zich is niet heel slecht...
... tot je de prijs ziet. Wat een onbeschofte prijs voor wat je krijgt zeg! Daarnaast ziet hij er ook nog eens ronduit saai uit (zeker als je hem vergelijkt met de andere setjes) en is het enige voordeel die iPod dock, thats it.
Ik wil niet degene zijn die "bose weer afkraakt" maar ze roepen het echt over zichzelf af |:( Het zou op zich een mooi apparaat zijn, als hij zo'n 100 euro zou kosten. Maar driehonderdnegenenzeventig?!?! Kom op zeg, daarvoor heb je een Logitech Z5500, die veeeeele malen beter klinkt en 10 keer harder kan. Of natuurlijk iedere random "echte" stereo-speaker set.

• Barry|IA
Dark Master schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:03:
Jullie zijn ook allemaal zo makkelijk he iets oordelen terwijl je het nog niet hebt gehoord... :/
Als jij in de winkel een fiets ziet staan, met vierkante wielen, ga je er toch ook niet eerst op rijden voordat je zegt dat 'ie verrot rijdt? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:56:
[...]

Als jij in de winkel een fiets ziet staan, met vierkante wielen, ga je er toch ook niet eerst op rijden voordat je zegt dat 'ie verrot rijdt? :)
Da's echt het meest kromme voorbeeld en vergelijking ooit zeg.....

En TS:
Goed dat je geluisterd hebt, da's altijd de beste manier. Want luisteren naar de mening van de mensen hier kan ik ook niet altijd aanraden. ;)
Maar heb je nu al besloten welke je neemt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 13:00 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:53:
[...]
Da's echt het meest kromme voorbeeld en vergelijking ooit zeg.....
Ik heb hem gehoord en die 379 euro is hij bij lange na niet waard :X

Bovendien is die vergelijking niet zo gek, een fiets met vierkante wielen _kan_ niet werken, omdat dat niet lekker rolt. Nu snap jij toch hopelijk ook wel dat een speakersetje van dit formaat _zonder_ subwoofer ook nergens naar kan klinken? Als het goed zou klinken had Bose een doorbraak op audio gebied gemaakt en stonden de kranten nu vol met overdreven marketing campagnes. Maar aangezien het voor Bose begrippen redelijk stil blijft, hebben ze die doorbraak (nog) niet gemaakt ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:03:

En over dat een minisetje van 90 a 100 euro beter klinkt...
Waar baseer je dat op als ik vragen mag..?

(Dit is niet aan iedereen gericht ik denk dat de mensen zelf wel weten wie ik allemaal bedoel)
Dat was ik :)

Inprincipe kun je alles in 2 dingen verdelen bij audio spul.
De kleine blitse minisetjes met allerlei lichteffecten (dit spul dus) of de grote logge kasten die niet na 4 jaar gaar zijn.

Kunnen we wel gaan hopen dat uit zo'n klein ding enorm geluid komt maar dat gebeurd dus nooit.
Voor leuk geluid blijft je ruimte nodig hebben .
Je kunt de boxen niet eens fatsoenlijk los plaatsen bij sommige.
Even meerekenen dat ALLES dat met ipod te maken heeft zwaar overprijst is.

Tuurlijk zal het heel wat klinken voor de gemiddelde persoon maar dit gaat dus echt nooit je kamer mooi vullen met muziek.
Er kan toch geen enkele bass uit die radiowekker komen :P
Helemaal geen punt natuurlijk als de prijs behoorlijk is, daar zit het hele punt.

Dat met de vierkante wielen lijkt misschien overdreven maar het is en blijft hetzelfde oude verhaaltje van de minisetjes, dat zie je meteen.
Alle beweringen van ultra kleine setjes hebben mij nog nooit doen kwijlen in de winkel.
Ik win ook elke week miljoenen, toch gooi ik zo die envelop ongeopend in de vuilnisbak, raar he :P

Je hoeft het niet te beluisteren om te weten dat het duur geluid is.
Koop dat ding als je voor design wilt gaan, wil je genieten van muziek of goedkoper hetzelfde krijgen haal iets anders.

Plague zegt toch ook dingen als:
Er komt voor de "afmeting" van de speaker verbazingwekkend veel en goed geluid uit
Komt echt GOED geluid uit (wederom: voor zijn "form factor")

Dat was al te voorspellen, het geluid staat gewoon niet op de 1e plaats met dit spul.
Het klinkt eigenlijk slecht maar alleen omdat het klein is is het acceptabel, erg jammer natuurlijk.

Verwijderd

Bose heeft het goed verpest bij jullie ;)

Ik ben echt van mening dat je niet met genoeg zekerheid kan zeggen dat het nergens naar klinkt, als je ze nog niet hebt gehoord, om het als een feit te presenteren op een forum. Een beetje terughoudendheid is echt niet verkeerd.

Er zijn trouwens ook kleine hifi-setjes die wel goed klinken, Tivoli Audio anyone? Zouden die ook een aux ingang hebben? ;)

Verwijderd

De Tivoli iPal heeft een iPod aansluiting.

Verwijderd

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tivoliaudio.com/product_image.php?imageid=61
Foto linkt naar de site van Tivoli.

Ik heb deze nooit gehoord, maar als hij net zo lekker klinkt als z'n broers zou ik hem zeker overwegen, sowieso zou ik hem eens een kans geven, in de US kost hij $129, maar de internationale versie zou €199 moeten kosten.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wel, wel, heeft Tivoli dan ook een Ipod dingetje. Hij is wel even lelijk als de rest van Tivoli Audio, maar als het inderdaad klinkt als de rest van het assortiment van Tivoli, dan wordt die duidelijk de aanrader.

En weet je, dat heb je met een forum.. meningen en losse flodders van argumenten. De enige oplossing is dan ook gewoon luisteren, weet je... Dan krijg je die "dit is goed, dat niet" discussies niet.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:24:
[...]

Ik heb hem gehoord en die 379 euro is hij bij lange na niet waard :X

Bovendien is die vergelijking niet zo gek, een fiets met vierkante wielen _kan_ niet werken, omdat dat niet lekker rolt. Nu snap jij toch hopelijk ook wel dat een speakersetje van dit formaat _zonder_ subwoofer ook nergens naar kan klinken? Als het goed zou klinken had Bose een doorbraak op audio gebied gemaakt en stonden de kranten nu vol met overdreven marketing campagnes. Maar aangezien het voor Bose begrippen redelijk stil blijft, hebben ze die doorbraak (nog) niet gemaakt ;)
Wie zegt dat je een subwoofer MOET hebben om goed geluid te hebben. Mooi geluid is niet alleen sub-bass (sub-bass, want een subwoofer hoort niet te hoog te komen, dan is het geen sub meer).... maar dat snappen de meeste mensen helaas niet. Waar veel fabrikanten dankbaar gebruik van maken.

En je kan toch niet weten hoe iets werkt totdat je het gehoord/geprobeerd hebt? Als je alleen oordeelt op wat je ziet dan koop je 9 van de 10 keer alleen maar rotzooi.
Je kán aan de Bose set gewoon niet zien of die beter klinkt dan een andere _vergelijkbare_ set.
Als je er later achter komt dat die slecht is dan is het prima, maar alleen al oordelen omdat het Bose is en hoe het eruit ziet dat ie ook slecht is vind ik persoonlijk de grootste onzin wat er is.

-edit-
Net als dat Tivoli spul. Iedereen denkt dat het gelijk goed klinkt en mooi zal zijn. Omdat het Tivoli is. Terwijl dat ook niks groter is qua inhoud dan het Bose spul of die van JBL of anderen.

TS: Hier staat de Tivoli voor €199.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 17:15 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Flex, laat het gewoon zijn. Wat wil je nu op een forum? Dat iedereen elkaar gelijk geeft? Mensen nemen nu eenmaal een standpunt in gebaseerd op meningen, en als ik van mening ben dat die Tivoli wel beter moet zijn als de Bose, wel dan zeg ik dat, en dan kan jij me niks maken.

Trouwens, een "sub" kan evengoed een aanvulling zijn, wat wel nodig is bij kleine speakers zoals deze, en op Tivoli valt een sub aan te sluiten, dacht ik. Dat even terzijde.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
Wat ik soms wel vreemd vind bij audio, is dat design vaak niet telt. Al is het oerlelijk, als er maar een goed geluid uitkomt.

Ik persoonlijk vind het bose apparaat mooi. De mooiste van allemaal. En als ik dat apparaat voor achtergrondmuziek gebruik, of lekker bij het werk, dan is dat toch perfect? (het blijft trouwens wel veel geld.... Maar een I-pod is ook niet cheap...)

• Barry|IA
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:54:
[...]
Wie zegt dat je een subwoofer MOET hebben om goed geluid te hebben. Mooi geluid is niet alleen sub-bass (sub-bass, want een subwoofer hoort niet te hoog te komen, dan is het geen sub meer).... maar dat snappen de meeste mensen helaas niet. Waar veel fabrikanten dankbaar gebruik van maken.
Bij setjes als deze, heb je gewoon wel een sub nodig. En dan heb ik het écht niet over het sublaag! Als de sub netjes tot 50Hz weet te komen, heb je naar mijn idee, al genoeg laag. En als de sats alles boven de 100Hz doen, heb je een aardig setje.

Verwijderd

107mb schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:55:
Wat ik soms wel vreemd vind bij audio, is dat design vaak niet telt. Al is het oerlelijk, als er maar een goed geluid uitkomt.
Audio is toch echt voor de oren, kan het apparaat zo mooi als wat zijn dan gaat het toch snel vervelen als je muziek niet goed klinkt.
Als je iets moois wilt zien moet je een schilderij kopen :P zo erg is het ook niet gesteld met audioapparatuur.
Ik persoonlijk vind het bose apparaat mooi. De mooiste van allemaal. En als ik dat apparaat voor achtergrondmuziek gebruik, of lekker bij het werk, dan is dat toch perfect? (het blijft trouwens wel veel geld.... Maar een I-pod is ook niet cheap...)
Een ipod is niet goedkoop maar dat heeft technisch gezien wel een reden.
De concurrent heeft nu ook niet echt lagere prijzen dan Apple.
Als je naar deze stereo dingen kijkt en vergelijkt met technisch hetzelfde apparaat van de concurrent is er duidelijk wat scheef.

Een speakerset van logitech, 50 euro, sub met 2 boxjes geeft hoogstwaarschijnlijk vergelijkbaar geluid.

Tuurlijk is luisteren zeker weten, dus ga vooral luisteren maar laat je niet neppen in de winkel door de mooie vormgeving.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

dit apparaat is in de VS trouwens 160 EURO! goedkoper

ik had geinformeerd waarom dit enorme prijsverschil, wat neerkwam op belasting en dat ze een aparte nederlandstalige handleiding moeten maken |:(

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

de Bose Sounddock klinkt anders toch wel verdomde goed bij wat hogere volumes. De JBL en Antec lancing heb ik laatst getest met mijn ipod en ik merkte dat hij erg begint te kraken en schel klinkt, wat bij de bose sounddock niet het geval is.

Als je het verschil hoort, weet je meteen waarom de Bose een stuk duurder is dan de rest. Dat hoor je er 100% aan terug. Maar of je het ook vaak gebruikt...... ik iniedergeval niet, en het blijft veel geld.

Kwaliteit kost nou eenmaal geld! Het is en blijft een erg sjiek apparaatje.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daklem schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:20:
de Bose Sounddock klinkt anders toch wel verdomde goed bij wat hogere volumes. De JBL en Antec lancing heb ik laatst getest met mijn ipod en ik merkte dat hij erg begint te kraken en schel klinkt, wat bij de bose sounddock niet het geval is.

Als je het verschil hoort, weet je meteen waarom de Bose een stuk duurder is dan de rest. Dat hoor je er 100% aan terug. Maar of je het ook vaak gebruikt...... ik iniedergeval niet, en het blijft veel geld.

Kwaliteit kost nou eenmaal geld! Het is en blijft een erg sjiek apparaatje.
En dat noemt zich "audio nerd" :X

Ik vind het setje voor het geld ronduit bagger klinken. Voor 100 euro, ok, maar je gaat er toch geen 800 keiharde guldens voor neer tellen? :X

"Kwaliteit kost geld", ga toch weg! De zgn. "kwaliteit" van dit setje zit em in de merknaam, niets meer en zeker niets minder.

Verwijderd

TomSwinnen schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:34:
Flex, laat het gewoon zijn. Wat wil je nu op een forum? Dat iedereen elkaar gelijk geeft?
Nee, maar ik irriteer me aan het feit dat bij veel mensen Bose en nog wat andere merken de stempel slecht hebben op dit forum. Zonder het produkt zelf te kennen. Hierdoor krijgt de leek valse info door de mening van een paar mensen. Vindt ik een beetje jammer.
Mensen nemen nu eenmaal een standpunt in gebaseerd op meningen, en als ik van mening ben dat die Tivoli wel beter moet zijn als de Bose, wel dan zeg ik dat, en dan kan jij me niks maken.
Meningen zijn geweldig, maar het moet niet opgedrongen worden.
Trouwens, een "sub" kan evengoed een aanvulling zijn, wat wel nodig is bij kleine speakers zoals deze, en op Tivoli valt een sub aan te sluiten, dacht ik. Dat even terzijde.
Dan is het bij mij geen sub meer, maar meer (jaja, Bose. :P ) een bassmodule of een vreemde extra woofermodule ofzo. :P

Verwijderd

Als men eenmaal over Bose begint --->
.. dan nog gaan wij niet ongefundeerd ranten met een slappe quote (Modbreak)

Het probleem met Bose is niet zozeer dat ze bagger maken, dat doen wel meer merken.
Bose probeert echter de rommel als goud te verkopen aan mensen die weinig weten over
de kostprijs van zulke zaken. Een "leuk" homecinema setje van bose kost zomaar 5999 euro.
De prijs in de USA is zowiezo al de helft en de fabriekprijs ervan is nog geen 300 euro.

Aan de eene kant kan ik bewondering hebben dat ze bagger voor zo'n prijs weten te slijten, en aan de andere kant heb ik medelijden voor de mensen die het kopen. Bose = Bring Other Sound Equipment ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 13:17 ]

• Dark Master
Hoe kunnen jullie nu zien aan een speakertje hoe duur die is geweest :? ...

Je weet ageens niet wat de kostprijs is van zo'n setje, en plus alles wat op internet word gezet klopt ook niet altijd....

Omdat het speakertje goedkoop oogt zegt dat nog niet of die ook goedkoop was...

Verwijderd

Tja, copy-pasten van internet kan iedereen, vooral zo'n onzinnig verhaal.
Het probleem met Bose is niet zozeer dat ze bagger maken, dat doen wel meer merken.
Bose probeert echter de rommel als goud te verkopen aan mensen die weinig weten over
de kostprijs van zulke zaken. Een "leuk" homecinema setje van bose kost zomaar 5999 euro.
De prijs in de USA is zowiezo al de helft en de fabriekprijs ervan is nog geen 300 euro.

Aan de eene kant kan ik bewondering hebben dat ze bagger voor zo'n prijs weten te slijten, en aan de andere kant heb ik medelijden voor de mensen die het kopen. Bose = Bring Other Sound Equipment ;)
Als je graag nog meer van dit soort onzin wilt uitkramen, er zwerft hier een topic rond voor Bose. Daar kan je Bose naar hartelust bashen.

-edit-
Bijna alle speakers ogen goedkoop. Als je versterkt papier tenminste goedkoop vindt ogen. Tegenwoordig doen ze er alleen een laklaagje over, zodat het "duurder" lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 12:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:53:Tja, copy-pasten van internet kan iedereen, vooral zo'n onzinnig verhaal.[...]
Als je graag nog meer van dit soort onzin wilt uitkramen, er zwerft hier een topic rond voor Bose. Daar kan je Bose naar hartelust bashen.
Je mag kennelijk helemaal niets grappigs meer posten hier zonder dat je direct wordt aangevallen 8)7

En wat jij onzin vind is mijn mening, als je die van mij respecteerd, doe ik dat bij die van jou.
Maar ja internet heh, anoniem en zooo makkelijk om iemand maar aan te vallen. :O

Fijne jaarwisseling !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:00:
[...]
Je mag kennelijk helemaal niets grappigs meer posten hier zonder dat je direct wordt aangevallen 8)7

En wat jij onzin vind is mijn mening, als je die van mij respecteerd, doe ik dat bij die van jou.
Maar ja internet heh, anoniem en zooo makkelijk om iemand maar aan te vallen. :O

Fijne jaarwisseling !
Ik zie het niet als een mening, maar meer de menigte nadoen. En ik respecteer de mening van iedereen, tenzij ik hem niet gegrond vindt en het meer napraten vindt. Maarja, da's dan weer mijn mening. :P
En een forum is toch om discussies te hebben over een onderwerp?
Hoe kan je nou leuke discussies hebben als je het altijd met elkaar eens bent?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:11 ]

• JT

JT

VETAK y0

Flex82, feit is wel dat dat stukje vaak waarheid is. Ik vind, en vele mensen met verstand van audio met mij, dat Bose veeeeel te duur is voor wat je krijgt, met zo een beetje alle producten. Dan kan je dat ook wel bedenken bij deze, dezelfde drivertjes als in andere apparaten die hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen want ze zelf produceren is niet rendabel gezien de hoeveelheid die hiervan verkocht gaan worden.

Elk product waar je te weinig krijgt voor je geld heeft voor mij het predikaat slecht

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:10:
Flex82, feit is wel dat dat stukje vaak waarheid is. Ik vind, en vele mensen met verstand van audio met mij, dat Bose veeeeel te duur is voor wat je krijgt, met zo een beetje alle producten. Dan kan je dat ook wel bedenken bij deze, dezelfde drivertjes als in andere apparaten die hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen want ze zelf produceren is niet rendabel gezien de hoeveelheid die hiervan verkocht gaan worden.

Elk product waar je te weinig krijgt voor je geld heeft voor mij het predikaat slecht
Bedenk wel dat de home-cinema markt in Europa voor Bose waarschijnlijk bijzaak is en leuk meegenomen.
Hun afzet in de rest van de wereld is waarschijnlijk veel hoger, omdat de prijzen daar in vergelijking tot hier veel lager liggen. En daarbij is er ook nog eens de pro afdeling van Bose, die naar mijn idee goed draait gezien het aantal keer dat ik Bose zie als ik uitga.

En je kan niet aan de voorkant van de driver zien hoe goed die is. Je kan de constructie en bouw gewoon niet zomaar bedenken. Je gaat er nou van uit dat ze slecht zijn omdat ze niet zo groot zijn en ze niet zo'n mooi afgewerkt laagje hebben. Dat vindt ik een beetje een voorbarige conclusie.

Maarja, het blijkt iig dat ik het niet met de meesten die hun mening overnemen van anderen en waarschijnlijk niet uit ervaring sprekens eens ben. Schijnbaar heb ik volgens jullie dan geen "verstand van audio".

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:24 ]

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik vind al dat nutteloze gebash nu ook wel een beetje genoeg. Natuurlijk hebben we onszelf ten doel gesteld hier mensen goed te informeren, maar laten we alsjeblieft niet oordelen over iets wat we niet kunnen.Als een aantal mensen de set heeft gehoord, zoals Daklem, ga dan niet als totale n00b die alleen maar het bose rant topic heeft gelezen en daardoor z'n mening al klaar heeft en waarschijnlijk nog nooit een bose setje IRL heeft gehoord, hem de grond in stampen.

Dank u :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:06:[...]
Ik zie het niet als een mening, maar meer de menigte nadoen.
En een forum is toch om discussies te hebben over een onderwerp?
Hoe kan je nou leuke discussies hebben als je het altijd met elkaar eens bent?
Vooruit dan wil best een discussie aangaan, vrees echter dat de rest dat niet zo interessant vind. ;)

Als ik jou redenatie volg, is het dus zo dat zodra je er een mening op nou houdt die door voldoende anderen wordt gedeeld, dit "de menigte nadoen is". Ongeacht of je zelf die mening
heb gevormd of dat je je mening basseerd op die van anderen.

Op zich is dit een interessante gedachte, zodra dus voldoende mensen een bepaalde mening
hebben kan je die altijd verwijten de menigte na te doen. Bij dit onderwerp zou ik dus ook de menigte nadoen als ik van mening zou zijn dat Bose prima audio apperatuur maakt.

Helaas kan ik in dit geval in jou ogen dus geen origineele mening op nouhouden omdat in beide gevallen, teveel mensen het met mij eens zouden zijn, of ik met hun.

En wat betreft bose, zal ik mij zo voorzichtig mogelijk uitdrukken want het schijnt een bijzonder gevoelig onderwerp te zijn. Daardoor overigens wel zo interessant omdat er 2 kampen lijnrecht tegenover elkaar staan. En waar praten we eigenlijk over, ik heb en wil geen Bose, en een ieder die het wel wil of heeft wens ik veel plezier met zijn aankoop.

Mijn mening over bose basseer ik op luister ervaring van de apperatuur, 1 vriend van mijn heeft zo'n 1-2-3 setje en ander heeft ooit een bose "wave-radio" gekocht, en inderdaad mijn vader heeft zo'n ipod-ding. De 1-2-3 en de wave zijn imho niet om aan te horen. De Sounddock klinkt heel aardig als die 59 euro (ofzo) zou zijn.

Het setje van 5999 waar ik het overhad heb ik ook beluisterd, en hoewel zeker niet superslecht kan je een beter geluid halen uit een 500-700 euro aanbieding van Receiver + dvd + 5.1 setje die je in de huidige uitverkoop vrijwel overal vind.

Kostprijs van zo'n setje zeg 600 minus btw = 486 minus winkelmarge = 388 minus vervoer, importeur marge, fabriek marge : zeg zo 275 euro. Bose geeft je niets anders dan een receiver met dvd spelertje + een simpel 5.1 setje dus stel je de marges eens voor van meneer Amarr Bose.

Zoveel winst wil ik ook wel maken, en mijn blabla was er dus voor bedoelt dat die centjes niet naar meneer Bose gaan. (naar mij ook niet want helaas maak ik geen audio apperatuur).

Sorry voor de lap text maar ik raak nu een beetje op dreef ;)

P.s : om de oorspronkelijk vraag te beantwoorden van de topic poster : Beter niet imho en een leuk 2.1 setje kopen van logitech voor 37 euro bij de mediamarkt. Wel minder netjes om te zien helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:31 . Reden: PS toegevoegd ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:23:
[...]

Vooruit dan wil best een discussie aangaan, vrees echter dat de rest dat niet zo interessant vind. ;)

Als ik jou redenatie volg, is het dus zo dat zodra je er een mening op nou houdt die door voldoende anderen wordt gedeeld, dit "de menigte nadoen is". Ongeacht of je zelf die mening
heb gevormd of dat je je mening basseerd op die van anderen.

Op zich is dit een interessante gedachte, zodra dus voldoende mensen een bepaalde mening
hebben kan je die altijd verwijten de menigte na te doen. Bij dit onderwerp zou ik dus ook de menigte nadoen als ik van mening zou zijn dat Bose prima audio apperatuur maakt.
Helaas kan ik in dit geval in jou ogen dus geen origineele mening op nouhouden omdat in beide gevallen, teveel mensen het met mij eens zouden zijn, of ik met hun.
Nee, het komt alleen te vaak voor hier dat mensen Bose bashen, omdat ze het gelezen hebben ergens dat het slecht is. Dat zie ik niet als een mening, maar meer als nadoen om populair mee te doen.

Als jij voldoende onderbouwing hebt, en dus niet je mening van gelezen posts in een forum hebt, maar echt uit ervaring spreekt. Dan vindt ik het prima dat je het dan slecht vindt en zal ik je mening echt wel respecteren. Maar als mensen zonder onderbouwing dingen bashen, dan zie ik dat gewoon als napraten van dingen die ze eerder gehoord/gezien hebben.
En wat betreft bose, zal ik mij zo voorzichtig mogelijk uitdrukken want het schijnt een bijzonder gevoelig onderwerp te zijn. Daardoor overigens wel zo interessant omdat er 2 kampen lijnrecht tegenover elkaar staan. En waar praten we eigenlijk over, ik heb en wil geen Bose, en een ieder die het wel wil of heeft wens ik veel plezier met zijn aankoop.

Mijn mening over bose basseer ik op luister ervaring van de apperatuur, 1 vriend van mijn heeft zo'n 1-2-3 setje en ander heeft ooit een bose "wave-radio" gekocht, en inderdaad mijn vader heeft zo'n ipod-ding. De 1-2-3 en de wave zijn imho niet om aan te horen. De Sounddock klinkt heel aardig als die 59 euro (ofzo) zou zijn.

Het setje van 5999 waar ik het overhad heb ik ook beluisterd, en hoewel zeker niet superslecht kan je een beter geluid halen uit een 500-700 euro aanbieding van Receiver + dvd + 5.1 setje die je in de huidige uitverkoop vrijwel overal vind.

Kostprijs van zo'n setje zeg 600 minus btw = 486 minus winkelmarge = 388 minus vervoer, importeur marge, fabriek marge : zeg zo 275 euro. Bose geeft je niets anders dan een receiver met dvd spelertje + een simpel 5.1 setje dus stel je de marges eens voor van meneer Amarr Bose.

Zoveel winst wil ik ook wel maken, en mijn blabla was er dus voor bedoelt dat die centjes niet naar meneer Bose gaan. (naar mij ook niet want helaas maak ik geen audio apperatuur).

Sorry voor de lap text maar ik raak nu een beetje op dreef ;)
Dus jij spreekt uit ervaring, dan vind ik je mening een stuk beter. En dat Bose te veel geld vraagt ben ik het wel met je eens. Maarja, dat vindt ik van Marantz en H/K en nog heel wat anderen ook. Als je de onderdelen ziet die erin zitten en in je achterhoofd houdt dat ze in een fabriek gemaakt worden, dan vindt ik de hele audio-sector gewoon oplichterij.

Maar de Bose setjes die ik gehoord hebt, van die 5.1 setjes en met die melkpakjes, die vond ik niet eens zo slecht. Maar toen wist ik idd de prijs nog niet.

ps. Welke set van Bose is dat? Die €5999 kost?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:49 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:32:

ps. Welke set van Bose is dat? Die €5999 kost?
Bose - Lifestyle 48 6000 €

http://www.elektro.be/fun...ng=nl&pag=16&Verslag=1724

[ Voor 25% gewijzigd door Barry|IA op 31-12-2004 14:06 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32
Kan je niet beter voor een paar tientjes een normale iPod-dock kopen, want die heeft een line-out, en die sluit je dan weer aan op je stereo.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:15:
[...]
Bedenk wel dat de home-cinema markt in Europa voor Bose waarschijnlijk bijzaak is en leuk meegenomen.
Hun afzet in de rest van de wereld is waarschijnlijk veel hoger, omdat de prijzen daar in vergelijking tot hier veel lager liggen. En daarbij is er ook nog eens de pro afdeling van Bose, die naar mijn idee goed draait gezien het aantal keer dat ik Bose zie als ik uitga.
Das een andere discussie, maar ik wil je wel even wijzen op de specs, ga is voor de gein bij de gevoeligheid kijken van Bose PA :X
En je kan niet aan de voorkant van de driver zien hoe goed die is. Je kan de constructie en bouw gewoon niet zomaar bedenken. Je gaat er nou van uit dat ze slecht zijn omdat ze niet zo groot zijn en ze niet zo'n mooi afgewerkt laagje hebben. Dat vindt ik een beetje een voorbarige conclusie.
Omdat ze ultraklein zijn ja...uit zo een kastje valt totaal geen bas te halen en ik ga echt geen 379 euro betalen voor speakers die amper onder de 200hz komen....
Maarja, het blijkt iig dat ik het niet met de meesten die hun mening overnemen van anderen en waarschijnlijk niet uit ervaring sprekens eens ben. Schijnbaar heb ik volgens jullie dan geen "verstand van audio".
Ik heb genoeg Bose setjes gehoord om te kunnen oordelen over Bose. Als jij het fijn vind klinken, best. Maar de speakers klinken niet natuurlijk. Een speaker die natuurlijk klinkt heeft niet lokaliseerbare bas en een rechte curve. Geen een speaker heeft dat helemaal. Maar Bose heeft dat helemaal NIET. Dus in getallen en grafieken vind ik dat je iig kan stellen dat Bose niet geschikt is voor natuurlijke reproductie van geluid. Of jij het goed vind klinken is wat anders.

En ik vind het wel grappig dat je nu ZELF voorbarige conclusies gaat trekken, namelijk dat wij vinden dat jij geen verstand hebt van geluid.

Als Lada een auto uitbrengt en die positioneert als superdeluxe mooie auto die vet goed rijd en hij kost meer dan een BMW, dan zal jij denk ik ook wel voor jezelf de conclusie trekken dat het waarschijnlijk niet zo is. Een merk heeft een reputatie op een bepaald gebied en totdat zij het tegendeel hebben bewezen, kan je wel degelijk een eerste idee krijgen van hoe goed het apparaat is. Sterker nog, bij dit apparaat durf ik er wel 50 euro op te zetten dat hij niks beter klinkt dan bijvoorbeeld die Altec Lansing of JBL van 180 a 200 euro.

Ecodan warmtepomp

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
suspect schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:45:
Kan je niet beter voor een paar tientjes een normale iPod-dock kopen, want die heeft een line-out, en die sluit je dan weer aan op je stereo.
Dit is iets wat ik de hele tijd zat te denken inderdaad. Je moet wel gek zijn om zo'n setje te kopen.

Helaas is mijn iPod nog van voor het docking-tijdperk :(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:54:
[...]
2 luidsprekertjes van oordopformaat krijgen het echt niet voor elkaar een beetje mooie freq. response te halen tussen pakweg 50 en 20k Hz. Ik mag toch hopen dat je dat ook snapt? En of je het nu een basmodule of een subwoofer noemt, het blijft een grotere speaker die het laag van de andere speakers aanvult waar de kleintjes tekort schieten, zo beter omschreven? Ik zeg ook: ik heb ze gehoord en 379 euro (om ff ouderwets om te rekenen: 835 gulden (!)) is erg veel geld voor het gebrek aan geluidskwaliteit wat eruit komt (vind ik). Als ik 379 euro zou hebben, zou ik een mooi minisetje kopen en die op een iPod aansluiten via de AUX aansluiting.
En je kan toch niet weten hoe iets werkt totdat je het gehoord/geprobeerd hebt? Als je alleen oordeelt op wat je ziet dan koop je 9 van de 10 keer alleen maar rotzooi.
Je kán aan de Bose set gewoon niet zien of die beter klinkt dan een andere _vergelijkbare_ set.
Als je er later achter komt dat die slecht is dan is het prima, maar alleen al oordelen omdat het Bose is en hoe het eruit ziet dat ie ook slecht is vind ik persoonlijk de grootste onzin wat er is.
Leuk, maar ik heb hem dus wel zelf gehoord, op m'n werk (naja, ex-werk inmiddels :X) hebben we die Bose troep staan en geloof me: ik vind het echt niet mooi klinken, design is meestal wel OK, maar bijna 400 euro voor een iPod geluidssetje??? :X Overigens stond er toen ik hem beluisterde nog geen prijskaartje voor, dus dat was redelijk onbevooroordeeld luisteren kan ik je zeggen, hij was _net_ binnen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

idd, daar heb je gelijk in. Maar dan zouden in principe geen van al die minisetjes enig zin hebben. Geluidstechnisch gezien dan.

Maar dat Bose er zoveel voor durft te vragen, dat vindt ik eerder bewonderingswaardig. De meeste mensen zouden het niet vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 18:20 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:48:
[...]
idd, daar heb je gelijk in. Maar dan zouden in principe geen van al die minisetjes enig zin hebben. Geluidstechnisch gezien dan.
Geluidstechnisch gezien zou ik 5 euro over hebben voor die setjes :P Er komt dan ook nog design en gebruikersgemak bij, en dan kost de goedkoopste ineens 179e....no way dat ik dat ooit koop :P
Maar dat Bose er zoveel voor durft te vragen, dat vindt ik eerder bewonderingswaardig. De meeste mensen zouden zich ervoor schamen.
Precies, dat vind ik dus ook :)

Ecodan warmtepomp

• Dark Master
JT schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 03:35:
[...]

Geluidstechnisch gezien zou ik 5 euro over hebben voor die setjes :P Er komt dan ook nog design en gebruikersgemak bij, en dan kost de goedkoopste ineens 179e....no way dat ik dat ooit koop :P

[...]

Precies, dat vind ik dus ook :)
Nou even wat anders he JT, ik had gezien dat jij Jamo Concerts had....
Heeele mooie speakers natuurlijk en zou ook heus wel een goed geluid in zitten.

Maar wat kosten die speakers nieuw 800 a 900 euro per stuk ?

En dat is de prijs wel waard ik denk dat die dingen in productie geen bal kosten....

Dit is niet als commentaar bedoelt natuurlijk want ja het zijn hele mooie speakers, maar het is nou gewoon dat we wel voor 90 % van alle producten die we kopen een gigantische prijs neerleggen die in productie nog geen 2/10 deel kosten...

Dus nu kan je wel zeggen dat bose te duur is voor wat je krijgt, maar sommige mensen die vinden bose wel mooi klinken en die willen het er wel voor neerleggen...

Ik zou persoonlijk het er niet voor neerleggen want ik weet dat er betere speakers op de markt zijn voor dat geld :Y) .

Verwijderd

Ik zie helaas weer een hoop algemeen Bose afkraak-gepost, heel erg jammer want het gaat totaal voorbij aan waar dit topic voor is gestart. Een weergave systeem voor je iPod, niet om loze meningen over Bose in het algemeen te vergaren.

Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal weg te censureren om dit topic weer on-topic te krijgen, ik verwacht dat jullie dat na mijn post vanzelf wel doen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik was aan het wachten tot Play tussenkwam, dacht zelfs eerder een slotje. Bose-discussies horen in het daarvoor bestemde topic, leef je hartje daar dan uit. De TS kwam hier omdat hij door het bos de bomen nietmeer zag, wel ik denk dat hij nu een stevige GPS nodig heeft om zijn bos nog te vinden.

• JT

JT

VETAK y0

Ok, ik zal even voor de geinteresseerden vertellen dat ik verder ga in het Bose topic:
[rml]JT in "[ Bose] Alle harde feiten op een rijtje!"[/rml]

Ik zal even proberen een samenvatting te maken van wat hier wordt gezegd voor de TS:
• De algemene tendens is dat je beter iets anders kan kopen,
• Als gelijksoortig alternatief zijn er verschillende producten aangehaald in deze post
• Er zijn hier ook redelijk wat mensen die voor de optie losse speakers zijn of zelfs een hifi setje voor dat geld (voor 379e kan je heel wat leuks kiezen)
• Als jij het gaat luisteren en je vind het WEL goed klinken en je hebt het er voor over dan moet je je niet door ons laten tegenhouden.

Ik denk dat dat wel een kleine samenvatting is. Om je nu wat verder te kunnen helpen, zou je even kunnen vertellen wat je nou precies zoekt: 100% gebruiksgemak, design, goed geluid, wat is meer en minder belangrijk ?

Ecodan warmtepomp

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Bij Staphorst/RAF in utrecht kan je hem beluisteren, ik heb m toevallig afgelopen woensdag beluisterd. Van te voren verwachte ik er niets van en dacht dat t gewoon belachelijk veel geld was voor iets wat nooit erg goed kan klinken, mis dus! Klinkt echt heel héél erg goed! Zeker voor zo'n kleine setup. Verwacht je echt niet.

Ik zou zeggen ga 'm beluisteren.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:44

xdc

De Bose ziet er in elk geval heel erg mooi uit icm de ipod
maar zal vast niet mooier/voller klinken dan 2 aparte bookshelf speakers plus een stereo ampje.

De vraag is dus of je voor kwaliteit of voor design gaat.

Ga je voor design , luister dan ook eens naar de soundsticks van harman kardon , en de goedkopere JBl Creature II (heb deze laaste overigens ook zelf in bezit) maar raad je aan om dan iets meer geld uit te trekken voor de soundsticks van harman kardon. (maar nog altijd stuk goedkoper dan de bose)

Ga je echter voor optimale soundweergave voor de ipod (binnen het budget van 379,-) en daarmee ook voor een grotere stereo opstelling voor lief.
Neem dan een aparte versterker en 2 losse speakers.

Heb laatst zelf 2e hands het volgende setje gekocht voor minder dan 300,-
(na overwegen 5.1 logitech speakersetjes)

een rotel ra-820bx2 (2x 25 watt)
Plus 2 x B&W 602 s2 speakers gekocht

Deze set kan echt niet tippen aan het bose-design dingetje en andere genoemde opties in mijn post

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 01-01-2005 19:11 ]

slimmehotspot.nl

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

de soundstick(s) van harman kardon passen niet bepaald op je nachtkastjes alleen. de TS heeft niet gezegd waar hij ze voor wilt gaan gebruiken, maar binnen de range van echt (met de sounddock) vergelijkbare systemen is de bose toch wel een van de mooiere volgens mij. ik overweeg m zelf voor in de slaapkamer.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:44

xdc

dadj schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:43:
de soundstick(s) van harman kardon passen niet bepaald op je nachtkastjes alleen. de TS heeft niet gezegd waar hij ze voor wilt gaan gebruiken, maar binnen de range van echt (met de sounddock) vergelijkbare systemen is de bose toch wel een van de mooiere volgens mij. ik overweeg m zelf voor in de slaapkamer.
de sub zou dan op de grond moeten staan , de stickjes op het nachtkastje ... (maar niet echt sounddock )
ik ben van mening dat de adviesprijs 379,- euro gewoon te veel geld is .... ook al geeft het echt mooi geluid. (overigens niet beluisterd die bose)
gezien wat je voor moois kan kopen voor die 379,-, design is het echter wel!

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 01-01-2005 21:20 ]

slimmehotspot.nl

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 09:22

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Topicstarter
TS signing in ;)

Het apparaat zou niet bedoeld zijn als primaire manier om de iPod te gebruiken. Ik heb iTunes op m'n PC staan, en die is gekoppeld aan een 5.1 setje, waar een heel redelijk geluid uitkomt (vind ik als niet-kenner). Het idee hiervan was juist om het setje bv in de slaapkamer te zetten, en evt in de keuken, zodat je je muziek overal in je huis bij je hebt op een makkelijke manier.
Opzich mag design wel wat meer kosten, ik heb immers ook een iPod gekocht, waar ik ook iets goedkopers had kunnen kopen. Een los stereosetje met een AUX heeft niet echt mijn voorkeur. De JBL On Stage die G--Force is ook erg mooi, de Altec Lansing inMotion iM3 vind ik persoonlijke niet erg mooi eruit zien. Qua design vind ik de Bose de mooiste, maar die 200 euro tussen de Bose en de JBL is wel wat veel verschil.
Qua losse boxen is de JBL Creature II wel erg moot, maar iets met een dockingstation heeft hierin gewoon de voorkeur.

Inmiddels heb ik de Bose zelf horen spelen, en echt slecht vond ik hem niet. Ik ga zeker nog eens naar de JBL luisteren.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Bedenk wel dat de bose een AB heeft en zo'n los (pc)-setje niet.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:48:
[...]

Maar dat Bose er zoveel voor durft te vragen, dat vindt ik eerder bewonderingswaardig. De meeste mensen zouden het niet vragen.
Je bewondert een bedrijf dat zijn producten verkoopt tegen een veel te hoge prijs + de nodige onzin reclamepraat?
Ik bewonder toch meer een bedrijf dat gewoon zegt wat het verkoopt tegen een redelijke prijs.

Ik vind het jammer dat een mening van iemand die het apparaat nooit geluisterd heeft niet gewaardeerd wordt.
Ik heb nog nooit een biostabiel gebruikt maar toch heb ik de mening dat het een hoop onzin is, lijkt mij aardig inzichtvol :)

Als je toch gewoon kijkt naar zo'n compact ding weet je dat er zo goed als zeker geen fantastisch geluid uit komt voor je 400 euro.
Daarbij komt ook een stukje geschiedenis van Bose en Ipod spulletjes, erg overprijsd.

Ik vind die 200 euro setjes wel een twijfelgeval als je echt zoiets zoekt.
Het blijft wel makkelijk als je weinig ruimte hebt en even iets wilt inpluggen voor geluid.
Het staat ook wel erg netjes allemaal, aii als je teveel geld hebt gewoon kopen :P

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 02-01-2005 02:26 ]

Verwijderd

Eventjes hoor... In dit topic hoor ik bijna alleen maar mensen die hun gal uitspuwen over bose zelf! Maar vind bijna nergens iemand die daadwerkelijk de Bose SoundDock in de huiskamer heeft staan.. en zijn of haar visie hierover wil delen. :P

Kzit nu namelijk eraan te denken om deze te kopen :*) aangezien ik sinds 1 maand de trotse eigenaar ben van een ipod mini. En me gewone hifi torentje van JVC het heeft begeven :(

En dan nog iets.. wat zijn de specs? dit kan ik nergens terug vinden op de bose site, alleen de afmetingen :/ (bedoel geluidsvermogen etc.).

• JT

JT

VETAK y0

Uhm...jij denkt dat die docks met 4cm speakertjes een fatsoenlijk geluid gaan voortbrengen om als hoofd speakerset te gebruiken ? :o En 3 maal raden waarom niemand dat Bose ding in de kamer heeft staan ;) Ik vind zelf dat als het je hoofdspeakers worden dat je dan moet kijken naar de JBL Creature ofzo.

Ecodan warmtepomp

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Ik heb dat 'ding' dus in m'n (slaap)kamer staan, nadat ik hem vergeleken had met de andere setjes voor de iPod. Niet een aankoop waarmee ik over 1 nacht ijs wou gaan, omdat ook ik de prijs vrij hoog vond.

Wat mij opviel was dat de weergave van lagere tonen bij minder volume nog goed was (voor sommigen iets te nadrukkelijk aanwezig? Maar ik hou wel van een vol geluid). Bij hogere volumes blijft het geluid ook mooi weergegeven en ik kon een huisgenoot z'n stereo-set niet meer horen (allebei de deuren open zetten, volume omhoog en blazen maar :D)

De setjes van Altec en JBL begonnen bij een hoger volume te vervormen en te kraken, waar de Sounddock dat niet deed. In mijn optiek zit daar dan ook de kracht en (een klein deel van) het prijsverschil tussen de Altec's en JBL's en Bose in dit geval.

Waar ik in dit topic echter niets over hoor en wel heel belangrijk is, is dat de kwaliteit van de weergave niet alleen aan de setjes ligt, maar ook aan de kwaliteit van de mp3's. Ik heb de setjes met mijn eigen iPod erop beluisterd, omdat ik een aantal verschillende soorten muziek wou beluisteren en deze steeds hetzelfde was. Zo had ik electronische muziek, stevige rock en wat muziek met veel strijkers erop gezet om te testen. Allemaal in mp3 (192 kbs), maar ik kreeg thuis nog mooier geluid met het AAC-formaat.

Al met al ben ik erg tevreden over de Sounddock. Wel moet ik opmerken dat ik geen stereo-torentje meer heb, omdat die nu ook in de categorie "gaar" valt en dit wel een mooie en ruimtebesparende oplossing is.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@TheKeeper
Das nou nog eens nuttige informatie :)

Ik heb er zelf ook over nagedacht om em te halen, maar zie er nu nog vanaf. Dat komt door de oplossing van de aanbieder Klipsch. Zij komen ook met een ipod oplossing. Hij is wel wat "bulkier" dan de Bose oplossing, het is immers een 2.1 setje met dock & remote.

Ik heb in London een Apple store bezocht, waar ook o.a. de Bose Sounddock stond opgesteld. Ik was echt verbaasd over het geluid wat dat kleine apparaatje produceerde. We stonden in een volle winkel met veel omgevingsgeluid, we draaiden het volume open en dat ding overstemde aardig :)!

Klipsch nieuwsbericht Ifi Ipod system

En maybe nog belangrijker Klipsch Ifi Pictures :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik heb vandaag bij de Mediamarkt de Sounddock gehoord en ik moet zeggen dat ik het geluid voor een Bose apparaat mee vond vallen. Er kwam nog enigzins bas uit zelfs, maar het geluid klonk allesbehalve natuurlijk. Alsof iemand te vrolijk met de equalizer had staan spelen (niet het geval).
Vervolgens ben ik voor de lol minisetjes van rond de 250 euro gaan luisteren, en deze klonken beduidend beter.
Mijn advies: ga alleen voor de Sounddock als je voor design en klein formaat gaat.
Het geluid is zeker niet slecht, maar voor het geld is veel beter te krijgen.

Wat ik zou nemen voor 379,-?

2*Dali Concept 2 = 300/ 2* B&W DM303 = 320
2e hands versterker van Denon/Yamaha/Marantz, enz van 100 euro.

Alles nieuw:
2* Dali Concept 1 = 200
losse stereo versterker = 200

Voor 20 euro meer heb je veel beter.
Alles 2e hands is ook mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 18:11 ]

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:34:
Mijn advies: ga alleen voor de Sounddock als je voor design en klein formaat gaat.
Het geluid is zeker niet slecht, maar voor het geld is veel beter te krijgen.

Wat ik zou nemen voor 379,-?

2*Dali Concept 2 = 300/ 2* B&W DM303 = 320
2e hands versterker van Denon/Yamaha/Marantz, enz van 100 euro.

Alles nieuw:
2* Dali Concept 1 = 200
losse stereo versterker = 200

Voor 20 euro meer heb je veel beter.
Alles 2e hands is ook mogelijk.
Als ik zulke boxen zou willen, dan heb ik geen iPod nodig, dan sluit ik die wel aan op de pc :X
Natuurlijk is de SoundDock voor design en formaat gemaakt.

Verwijderd

Ik heb de Bose Soundock nu al een paar maanden in huis... En het is een prachtig stukje techniek.
Vergeleken met de rest van de vreselijk uitziende dockings van andere merken. (Nadruk op de JBL ufo)... :)

En het geluid is ook super! Bass erin is ook prima.. goed te horen (en niet te hard, het is geen woofer)... En het mooie is dat hij bij een laag volume en hoog volume nog steeds de hoge en lage tonen goed weergeeft. het was zeker de investering waard. ;)

• eduardtee
  • Laatst online: 26-01 12:18
Mocht het nog relevant zijn:
Ik heb de Bose Sounddock mogen beluisteren bij zowel iemand thuis, als in de Mediamarkt Amsterdam naast de JBL Encounter, Harman Kardon Soundsticks en JBL Creatures (alledrie 2.1 setjes) en de wat kleinere cradle-achtige solutions (JBL Soundstage, Altec Lansing IM3 geloof ik en nog wat andere).

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Harman Kardon Soundsticks. Reden:
- JBL Creatures zijn het goedkoopst (€99) en geven redelijk geluid;
- JBL Encounter zijn €199, maar geven beter geluid;
- Harman Kardon zijn €199 maar geven ook beter geluid;
- Bose Sounddock is €379 en geeft redelijk geluid maar biedt wel all-in-one solution;
- De overige setjes klinken wat mij betreft slecht. Maar da's persoonlijk, I guess.

Die Sounddock klinkt in een slaapkamer wel heel goed vond ik zelf (zowel qua lage als hoge tonen), maar toen ik 'm naast de andere setjes hoorde in de Mediamarkt (en op een vrij hoog volume vanwege het omgevingsgeluid) klonk ie weer een stuk minder. Akoestiek in de Mediamarkt is natuurlijk niet optimaal, maar goed...

Ik heb zelf voldoende ruimte om een 2.1 setje neer te zetten (in de slaapkamer), dus de Bose Sounddock vind ik zelf een te dure optie. Ik zal Bose niet afkraken, want qua all-in-one oplossing is het gewoon DE beste oplossing: neemt weinig ruimte in beslag, heeft echt ALLES in 1 (afstandsbediening, charger, speaker) en heeft van die solutions veruit het beste geluid. Maar ikzelf kies dan liever voor de niet all-in-one oplossing, maar bouw 'm zelf m.b.v. een 2.1 setje, een dock en een remote... Ik zal dan nog wel onder de €379 van de Bose blijven en heb dan een beter geluid.

Qua geluid vond ik de Harman Kardon iets beter qua lage tonen en de Encounter wat beter qua hoge tonen. Qua midtones waren ze ongeveer gelijk voor wat ik heb gehoord... Muziek die ik voornamelijk luister: R&B (slowjams), HipHop (maar ook 80-er jaren, Motown, wat Jazz, overige pop).
Creatures hebben wat mij betreft beste prijs/kwaliteit verhouding. Redelijk geluid voor een lage prijs. Maar ik betaal zelf liever wat meer voor wat beter geluid...

Morgen dus op naar de MediaMarkt.

'k Hoop dat ik iemand hiermee blij kan maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door eduardtee op 17-05-2005 23:30 ]

• eduardtee
  • Laatst online: 26-01 12:18
Even nog ter opvolging: ik heb de Harman Kardon's nu dus in huis.
Ik merkte in de Mediamarkt dat het heel erg veel verschil maakt hoe je de satelliet speakers hebt gericht.
Ze stonden oorspronkelijk namelijk ietsjes naar boven toe gericht waardoor de tweeters eigenlijk verkeerd gericht stonden. De vergelijking met de Encounters bracht daarom dat de hoge tonen van de Encounters beter waren.
Maar nadat ik de satelliet speakers gewoon rechtop had gezet, klonken ze echt heel veel beter.

Oftewel: als je ze gaat beluisteren, let ff goed op de positionering hiervan.

Verwijderd

Ik zal maar niet zeggen wat ik van de meningn van anderen vindwant dat word hiet door sommigen meschien iets te veel gedaan.

Bose Sounddocking:

Ik heb hem beluisterd en ik weet dan meschien niet zo heel veel van audio maar naar mij menig hoeft dat ook niet. Ik vond dat er het zeer mooi geluid was wat er uit kwam. Voor al voor het formaat van het dingetje. Hij kon behoorlijk hard en konk nog steeds mooi, ook vind ik dat er genoeg bass in zit. Ik heb ook nog even de Bose 3-2-1 beluisterd ook dit vond ik mooi geluid, zeker voor 2 speakers het is niet echt surruond sound wat wel jammer is zeker voor de prijs die je er voor neer legt.

Conclusie:

Ik vind het toch best wel duur. Maar ik vind ook dat de mensen een naar andere beoodelings punten moeten kijken dan alleen naar de geluids kwaliteid, bijvoorbeeld dat je hem vrij makkelijk mee op vakantiemeekan nemen. Dat er 2 jaar garantie op zit. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik ga doen meschien koop ik hem wel en als mensen vinden dat ik dan veel geld heb weg gegooid jammer voor hun, ik kan het me wel veroorloven. Ik ben er gewoon blij mee en ik ga leter echt niet meer denken ooooh wat was die toch duur (als ik hem koop).

Maar ik raad mensen aan die hem ook willen kopen luister er gewoon eens naar!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:06:
Ik zal maar niet zeggen wat ik van de meningn van anderen vindwant dat word hiet door sommigen meschien iets te veel gedaan.

Bose Sounddocking:

Ik heb hem beluisterd en ik weet dan meschien niet zo heel veel van audio maar naar mij menig hoeft dat ook niet. Ik vond dat er het zeer mooi geluid was wat er uit kwam. Voor al voor het formaat van het dingetje. Hij kon behoorlijk hard en konk nog steeds mooi, ook vind ik dat er genoeg bass in zit. Ik heb ook nog even de Bose 3-2-1 beluisterd ook dit vond ik mooi geluid, zeker voor 2 speakers het is niet echt surruond sound wat wel jammer is zeker voor de prijs die je er voor neer legt.

Conclusie:

Ik vind het toch best wel duur. Maar ik vind ook dat de mensen een naar andere beoodelings punten moeten kijken dan alleen naar de geluids kwaliteid, bijvoorbeeld dat je hem vrij makkelijk mee op vakantiemeekan nemen. Dat er 2 jaar garantie op zit. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik ga doen meschien koop ik hem wel en als mensen vinden dat ik dan veel geld heb weg gegooid jammer voor hun, ik kan het me wel veroorloven. Ik ben er gewoon blij mee en ik ga leter echt niet meer denken ooooh wat was die toch duur (als ik hem koop).

Maar ik raad mensen aan die hem ook willen kopen luister er gewoon eens naar!!
Waarom we hem op geluidskwaliteit beoordelen, is omdat je een apparaat beoordeelt op wat je ermee doet. Wat doe je het meeste met speakers? Luisteren mag ik toch aannemen.
2 jaar garantie is ook niks bijzonders en volgens mij zelfs verplicht tegenwoordig.
Buiten de geluidskwaliteit zijn er natuurlijk ook nog andere punten om op te beoordelen, zoals de prijs/kwaliteit verhouding, gebruiksgemakt, degelijkheid, enz.
Als ik zo de plus- en minpunten opnoem kom ik helaas negatief uit t.o.v. andere producten, maar dat hoeft niet voor jou te gelden.
Ik heb het idee dat je je net als andere eigenaren probeert te verontschuldigen voor je (toekomstige) aankoop. Dit hoeft absoluut niet, het blijft persoonlijk. Maar rationeel gezien (zover dat kan met audio) is hij gewoon te duur en is er niks speciaals aan dat voor mij de hoge prijs rechtvaardigt.
Voor mij komt geluidskwaliteit toch bovenaan en dan kijk ik pas verder. Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.

Verwijderd

Heb de Sounddock een keer beluisterd bij Correct. Stond daar maar, zonder geluid; iPod zat er al in (en aan). Dus: wat doe je? Juist, je zet de Sounddock aan.

In 1 woord: wat een gigantische bass zit daarin. Volgens mij was het een track uit Pirates of the Carribean. Gigantisch, wat een vol geluid daar uit kwam.

Ik overweeg ook om de Sounddock te kopen, ondanks de reacties in dit forum.

(Edit: typfoutje)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 15:17 ]

Pagina: 1