Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Huidige situatie: 3 auto's met carkit (cark 91 van nokia) en 3 Nokia's 6310i.

Nu is het zo dat deze toestellen wel eens zwaar worden mishandeld. Er is nu alweer 1 toestel kapot en nieuw zijn ze bijna niet meer te krijgen. Als je ze al kunt krijgen betaal je je blauw voor zo'n ding. Er zijn echter bijna geen toestellen meer te vinden voor de cark91. Wat kan ik nu het beste doen?

Kan ik nu het beste alle carkits vervangen voor een nieuwer model en dan ook 3 nieuwe toestellen kopen? Of kan ik toch maar weer het beste weer een 6310 kopen. Ik wil het liefst een duurzame oplossing (zodat ik niet om de haverklap de carkit moet vervangen) en dat elk toestel in elke auto kan worden gebruikt.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Laat diegene die die phone molesteerd zelf een nieuwe kopen?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
je kan inderdaad op zoek gaan naar 6310(i) , wens je veel geluk

er schijnt op internet een fabrikant te zijn , die add-on levert zodat je de cark 91 , kan gebruiken

met bijvoorbeeld 6230 van nokia , het is geen orgineel product maar wel een oplossing

hoe je het went of keert , het kost geld ! en tegen de mensen die het toestel gebruiken
vragen of ze er beter mee willen omgaan !!!

http://www.expansys.nl/product.asp?code=CARK91_CONVERTER

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostface op 28-12-2004 17:11 ]

Verwijderd

Heey...

wat je kunt doen is zogenaamde pop-port converters kopen voor de cark-91.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileplaza.nl/Displays/cark91_converter.jpg

http://www.mobileplaza.nl...&DivisionID=1&CompanyID=0 (iets naar onderen)

Ze zijn EUR 79.00, maar dan kun je wel je oude carkit gebruiken en gewoon een nieuwe nokia met pop-port (alle nieuwe nokia toestellen.. al moeten ze dan wel niet zo dik zijn, 6610 of 6230 moet goed kunnen)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Tja, wat is het beste?
Op den duur zal deze telefoon toch verdwijnen.
Voor de toekomst is het inderdaad beter om nieuwe carkits + een nieuwe GSM aan te schaffen.

Ik neem aan dat een andere telefoon die met de cark91 serie werkt geen optie is? (6210, 5110, etc)

• Paters
  • Niet online
Probleem is dat ze met deze toestellen op de bouw huppelen....veel stof en meuk. Ik zit nu te denken aan een bluetooth carkit in alle 3 auto's. Daarnaast een houder in de auto bouwen zodat je ook kan zien wie er belt en dat je zelf kan bellen zonder voicedialing. Werken deze carkits met alle nokia toestellen die bluetooth ondersteunen?

• Paters
  • Niet online
r0b schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:10:
Ik neem aan dat een andere telefoon die met de cark91 serie werkt geen optie is? (6210, 5110, etc)
Deze zijn volgens mij ook al nergens meer te krijgen. Volgens mij denkt nokia totaal niet aan bedrijven die in al hun auto's een carkit bouwen. Ik wordt er een beetje moedeloos van :'( . Ik wil nu graag dit probleem voor de komende paar jaar oplossen. Ik zie alleen nog geen goede oplossing

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Paters schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:11:
Probleem is dat ze met deze toestellen op de bouw huppelen....veel stof en meuk. Ik zit nu te denken aan een bluetooth carkit in alle 3 auto's. Daarnaast een houder in de auto bouwen zodat je ook kan zien wie er belt en dat je zelf kan bellen zonder voicedialing. Werken deze carkits met alle nokia toestellen die bluetooth ondersteunen?
Misschien kan je eens kijken naar de 5210, 5140 of 5100? Deze zijn speciaal tegen viezigheid gemaakt ;)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 12:42
Paters schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:11:
Een bluetooth carkit werkt met elke telefoon die bluetooth heeft.
Ik denk dat een bluetooth carkit het handigst is omdat je dan niet afhankelijk bent van een bepaald type telefoon en je kan er heel wat jaar mee vooruit want bluetooth gaat nog wel ff mee.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Uit mijn eigen ervaring gaan die toestellen redelijk snel kapot. Bij ons op het werk hebben ze ook alleen maar die dingen en ik heb zelf al binnen anderhalf jaar een nieuwe gekregen en een collega heeft deze iets langer (2 jaar) en is nu stuk aan het gaan. Ontvangst is meestal waar het mee begint. En ik gebruik de telefoon echt niet als stuiterbal oid wat mijn baas toen beweerde.

En ja, stof enzo dat helpt natuurlijk ook niet. Die pop port lijkt me dan wel een optie. Tenzij bluetooth goedkoper is, en bluetooth zal ook voor nieuwere modellen in de toekomst ook goed blijven.

• Paters
  • Niet online
psmeets schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat een bluetooth carkit het handigst is omdat je dan niet afhankelijk bent van een bepaald type telefoon en je kan er heel wat jaar mee vooruit want bluetooth gaat nog wel ff mee.
Kun je er dan ook een bijvoorbeeld een Siemens telefoon mee bedienen?

• Paters
  • Niet online
Dit kan wel eens een handig oplossing zijn....echter weet ik nog niet welk toestel ik nu moet gaan kopen

Verwijderd

psmeets schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:16:
BT carkits zijn i.d.d. een mooie oplossing. Hou er wel rekening mee dat die dingen soms een maximum aantal telefoons tegelijk ondersteunen. Je moet nl. pairen met die kit. Bij mijn Sony/Ericsson BT carkit kunnen geloof ik 3 telefoons tegelijk gepaired zijn.

Verwijderd

Paters schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:18:
[...]

Kun je er dan ook een bijvoorbeeld een Siemens telefoon mee bedienen?
jeps.. bluetooth = bluetooth :)

• Paters
  • Niet online
hmm....dus bluetooth carkit + bluetooth gsm = oplossing

Denk dat ik dan een houder er bij neem. Kan er dan nog wel een lader op?

edit: werkt de afstandbediening van de bluetooth carkit van nokia wel op een ander merk trouwens? Of werkt alleen de verbinding zodat je alle handelingen via de telefoon moet verrichten?

[ Voor 43% gewijzigd door Paters op 28-12-2004 17:27 ]

Pagina: 1