Ik heb het volgende script in elkaar gefabriceerd:
Het script kan direct worden aangeroepen als een link (bijv ?pid=main/backup) en vervolgens wordt je gevraagd of je het bestand wilt downloaden.
Werkt perfect.
Een kleinbeetje output ziet er als volgt uit:
Zelf zie ik hier geen fouten in... Alleen Mysql pakt deze code niet...
ik krijg de volgende foutmelding:
Wat ik natuurlijk heel vreemd vind, en er na 3 uur kloten nog niet uit kom. Ik heb al geprobeerd om die cijfers niet tussen quotes te zetten, maar dat helpt ook niet.
Wie kan mij vertellen wat ik fout heb gedaan ?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| <? /***************************************************************************** * * Copyright : Copyright (C) Nico Habets * Email : nhabets <at> xs4all.nl * * * Disclaimer: * Niets uit dit script mag zonder toestemming van de maker van deze * scripting gekopieerd, of doorverkocht worden aan derden. De maker van deze * scripting blijft ten alle tijden copyright op dit product houden. De * scripting is ter beschikking gesteld door Nico Habets. * Dit programma is GEEN vrije software, en mag niet worden doorverkocht en/ * of gewijzigd worden tenzij de eigenaar toestemming hiervoor heeft verleend * *****************************************************************************/ if (!defined("INCMS")) { die("Hacking Attempt!"); } if (!defined("LOGGEDIN")) { die("Hacking Attempt!"); } ob_clean(); header("Content-type: Application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=DB Dackup ".date("Y-m-d").".sql"); $tables = mysql_list_tables($dbname); while($table = mysql_fetch_row($tables)) { $getrecords = mysql_query("SELECT * FROM ".$table[0].""); $getfields = mysql_query("SELECT * FROM ".$table[0]." LIMIT 1"); while($record = mysql_fetch_object($getrecords)) { $countfields = mysql_num_fields($getfields); $field = 0; $inbackup .= "INSERT INTO ".$table[0]." ("; while($field < $countfields) { if ($field <> 0) { $inbackup .= ",".mysql_field_name($getfields, $field).""; } else { $inbackup .= "".mysql_field_name($getfields, $field).""; } $field++; } $inbackup .= ") VALUES("; $field = 0; while ($field < $countfields) { $fieldname = mysql_field_name($getfields, $field); if ($field <> 0) { $inbackup .= ", `".stripslashes($record->$fieldname)."`"; } else { $inbackup .= "`".stripslashes($record->$fieldname)."`"; } $field++; } $inbackup .= ");\r\n"; $rules++; } } echo($inbackup); die(); ?> |
Het script kan direct worden aangeroepen als een link (bijv ?pid=main/backup) en vervolgens wordt je gevraagd of je het bestand wilt downloaden.
Werkt perfect.
Een kleinbeetje output ziet er als volgt uit:
SQL:
1
2
3
4
| INSERT INTO album (id,id_site,id_event,id_category,id_image,no_login,pic_row,pic_col,pic_thumb_w,pic_thumb_h,pic_orig_w,pic_orig_h,name,message) VALUES(`8`, `3`, `0`, `15`, `0`, `0`, `5`, `5`, `80`, `60`, `800`, `600`, `westelijke mijnstreek`, `De westelijke mijnstreek staat bekend om de vele mijnschachten. Kijk hier voor een aantal luchtfoto's.`); INSERT INTO album (id,id_site,id_event,id_category,id_image,no_login,pic_row,pic_col,pic_thumb_w,pic_thumb_h,pic_orig_w,pic_orig_h,name,message) VALUES(`7`, `3`, `0`, `15`, `0`, `0`, `5`, `5`, `80`, `60`, `800`, `600`, `parkstad limburg`, `Een groot aantal foto's uit parkstad limburg vind u hier. Klik snel en bekijk deze prachtige foto's!`); INSERT INTO album (id,id_site,id_event,id_category,id_image,no_login,pic_row,pic_col,pic_thumb_w,pic_thumb_h,pic_orig_w,pic_orig_h,name,message) VALUES(`9`, `3`, `0`, `15`, `0`, `0`, `5`, `5`, `80`, `60`, `800`, `600`, `regio maastricht`, `Ook in de regio van Maastricht kunnen mooie foto's worden gemaakt. Hier een overzicht.`); INSERT INTO album (id,id_site,id_event,id_category,id_image,no_login,pic_row,pic_col,pic_thumb_w,pic_thumb_h,pic_orig_w,pic_orig_h,name,message) VALUES(`10`, `3`, `0`, `15`, `0`, `0`, `5`, `5`, `80`, `60`, `800`, `600`, `regio roermond`, `Welkom in regio Roermond. Aanschouw hier prachtige Roermondse luchtfoto's. `); |
Zelf zie ik hier geen fouten in... Alleen Mysql pakt deze code niet...
ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
| #1054 - Unknown column '8' in 'field list' |
Wat ik natuurlijk heel vreemd vind, en er na 3 uur kloten nog niet uit kom. Ik heb al geprobeerd om die cijfers niet tussen quotes te zetten, maar dat helpt ook niet.
Wie kan mij vertellen wat ik fout heb gedaan ?
[ Voor 6% gewijzigd door GewoonNico op 28-12-2004 16:52 . Reden: emailadres veranders ivm spambots ]