-SP-
SHAPE SERVICES: IM+
SHAPE SERVICES: IM+

> Wat is IM+?
Het is een messenger voor op je mobiele telefoon. De uitgebreide versie kan overweg met MSN, ICQ, AOL, YAHOO & JABBER. Het programma werkt veelal op toestellen in het duurdere prijssegment.
> Op welke toestellen werkt IM+?
Op alle ''Windows Mobile Smartphone'' toestellen en op enkele Symbian-, Series60- & Nokia toestellen. Voor een compleet overzicht van ondersteunende toestellen kijk hier.
> IM+: MSN/Yahoo! Mobile Instant Messenger for Windows Mobile Smartphone by SHAPE Services:

> Hoe kom je aan IM+?
IM+ zit standaard niet op een telefoon. Het programma is via Internet aan te schaffen. Er is ook een uitgeklede versie die alleen MSN & YAHOO ondersteund. Deze versie is nu gratis te verkrijgen voor gebruikers met een Windows Mobile Smartphone.
Handango geeft namelijkt al enige tijd iedere week (andere) software weg. Voor gebruikers van een Windows Mobile Phone is deze week ''IM+: MSN/Yahoo! Mobile Instant Messenger'' gratis te downloaden. Je komt er direct via deze link: Klik! Je moet eerst even een nickname + password invullen. Vervolgens selecteer je 'Windows Mobile' uit het pull-down menu. Aan het eind van de rit krijg je het programma met een licentiecode. Het exe.-bestand kan je openen op je pc en hij verzend de data naar je gsm, mits activesync geïnstaleerd en de gsm via usb-kabel verbonden is met de pc. Het programma vind je in het software-menu op je telefoon. Door op de rechtersoftware-toets te drukken en de onderste keuze te selecteren kan je het programma registreren. Het programma is slechts 3 dagen bruikbaar zonder registratie!
Op moment van schrijven wordt dit programma nog gratis aangeboden, haast je wel want het staat één week op de site en ik weet niet wanneer hij voor het laatst is geupdate!
Het programma is helaas niet meer gratis te verkrijgen. Je kan wel via handango of de site van de makers een proefversie downloaden en vervolgens een licentie voor het product aanschaffen.
> Mogelijke (gratis) alternatieven:
* Wireless Village, de toekomstige MSN voor je mobiel Direct vanaf de telefoon.
* TUTCH MSN Messenger. Via wap. De url is: wsp://start.e-messenger.net/wap/
> Wat wil ik bereiken met dit topic?
Ik wilde iedereen zowiezo even op de hoogte stellen van deze actie. Het mooie programma is dat je het over wap schijnt te kunnen draaien. Als je dan bij bijvoorbeeld Orange zit en je hebt een een abbonement op Orange World dan kun je voor €6 p/m je helemaal kappot chatten!
In dit topic kunnen we elkaar op gang helpen enzovoorts. Maar om elkaar te helpen moet er ook een grote gebruikersgroep zijn. Het programma is niet al te goedkoop om normaal aan te schaffen daarom is de gebruikersgroep relatief klein bij mijn weten. Hopelijk groeit het aantal gebruikers zo snel, als iedereen nog in staat is een versie te bvemachtigen!
[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 01-01-2005 23:36 ]