Toon posts:

Geheugendump, zonder gaar geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hier nieuw op het GoT dus boor me niet gelijk de grond in ;)

de huisPC die we onlangs een jaar hebben heeft de laatste tijd last van een geheugendump, deze pc hebben we nu een jaartje en we hadden er nooit eerder last van gehad tot de laatste 3 maanden.

vooral de laatste paar dagen als mijn zusjes the sims2 doen loopt hij vast met het blauwe scherm: bezig met starten van fysieke geheugendump en telt hij van 0-100, daarna reset hij.

ik d8 licht vast aan het geheugen... er zit 2maal 512MB in van een vaag merk (Adata ofzow) maargoed, eerst een stripje eruit gehaald, toen kwam die geheugendump ook!

ik haalde uit me eigen pc een stripje Kingston valueRAM 512MB en plaats het erin... startte de sims2 op en het probleem was er nog steeds!! :?

het geheuge, (allebei de merken) worden ook warmer dan de CPU (P4 2,4GHz) na een game is de CPU 40 graden en het geheugen 45 graden! ik weet niet of dat hier iets mee te maken heeft maarjah.

specs:
ASUS P4P800
P4 2,4 GHz
Geforce 5700

HELP!!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

hoe meet je de temperatuur van je geheugen? Als het een temp probleem is kan je natuurlijk probereb door op alternatieve wijze meer koeling toe te voeren (evt een tafelventilator) of dat uitmaakt. Kijk eens wat voor een precieze melding je krijgt bij je geheugendump (disable reboot na fysieke memorydump) staat meestal wel bij welke systeem de dump veroorzaakte.
Heb je die reboots alleen bij de Sims trouwens of bij alle intensieve apps?

Kijk eens naar de 'hangen en opstartentroubleshooter' ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 28-12-2004 16:34 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er kan veel aan de hand zijn, een geheugendump heeft niet direct iets met je geheugen te maken. Het kan een driver probleem zijn of een hardware probleem. Wat voor windows heb je erop staan en worden er ook bestandsnamen of andere gegevens vermeld bij de memdump?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Adata is niet echt een vaag merk. Jij kent het misschien niet, maar bijna alle distributeurs in NL voeren sinds dit jaar ook Adata en Vdata.

Test het geheugen eens met memtest. Heb je de FAQ van het PMG subforum inmiddels doorgenomen?
na een game is de CPU 40 graden en het geheugen 45 graden!
Ik betwijfel of jij de temperatuur van het geheuigen aan het meten bent daar. Als het inderdaad 45 graden is, dan is dat aan de hoge kant maar nog lang niet gevaarlijk. Geheugen zal pas fouten gaan maken (ver) boven 55 graden.

[ Voor 28% gewijzigd door koraks op 28-12-2004 16:35 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het hoeft niet altijd geheugen te zijn blijkt wel weer:
- voeding
- spyware/virussen
- drivers

Is het een brakke kast met een standaard voeding? Zo ja, hang je eigen voeding eens aan die PC en ga weer eens testen. Grote kans dat die voeding na een jaartje zoiets heeft "doe het zelf maar". Dat is nml de normaalste zaak van de wereld bij Sweex voedingen (heb van de 4 sweex kasten die ik ooit aangeschaft heb 2 mogen vervangen na 2 jaar, eentje na een maand of 3 en de 4e heb ik net een paar weken terug mogen vervangen)

Verder de gebruikelijke software problemen. Is die installatie nog redelijk schoon, of stikt dat ding van de hotbars, hoe zit het met drivers, etc. Kan zijn dat je nog een hele oude nvidia driver draait die problemen oplevert met een net geinstalleerd servicepack of directX update, wie weet wat er allemaal wel niet verandert in die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
er staat windows XP op met service pack1

het is niet alleen met een intensive game, maar ook als je op internet aant surfen bent.
de informatie tijdens het blauwe scherm:

Stop: 0X00000050 (0XE90FE0F4, 0X00000000, 6XBF9CABAC, 0X00000002)
nv4_disp.dll - address BF9CABAC base at BF9C3000, datestamp 3ed570c2

ik meet de temp van het geheugen met zo'n progje van ASUS, PCprobe(heb ik ook op me eigen PC, daar komt hetzelfde geheugen niet boven de 3o graden zonder extra koeling)

De Nvidia drivers heb ik pas nog nieuw gedownload hiervoor.
er zijn volgens mij(volgens m'n pa niet) wel virussen en spyware aanwezig...
Oja, als ik op netscape surf heb ik nooit last van een dump, maar via explorer wel vaker, kan dat liggen aan die lijst met toolbars?? enn hoe krijg ik die weg??

BVD!!

Verwijderd

Topicstarter
Oja die voeding.. hoe kan het dan dat het pas na een jaar is als het aan de voeding ligt? de voeding zat idd bij de kast.. (300W)

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Voedingen slijten.. Welk merk is het? 300 moet wel genoeg zijn

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
het is een Maxpower..

• Beercase

Beercase

So soft!

kijk eens naar de voltages (oa te zien in de bios of MBM oid)

ThunderNet heeft een point!! Overheen gelezen :S

[ Voor 30% gewijzigd door Beercase op 28-12-2004 17:21 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

ThunderNet

Flits!

Nv4_disp.dll ;) ziet er uit als display driver, download de laatste drivers voor je videokaart zou ik zeggen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:05:
er staat windows XP op met service pack1

het is niet alleen met een intensive game, maar ook als je op internet aant surfen bent.
de informatie tijdens het blauwe scherm:

ik meet de temp van het geheugen met zo'n progje van ASUS, PCprobe(heb ik ook op me eigen PC, daar komt hetzelfde geheugen niet boven de 3o graden zonder extra koeling)

De Nvidia drivers heb ik pas nog nieuw gedownload hiervoor.
er zijn volgens mij(volgens m'n pa niet) wel virussen en spyware aanwezig...
Oja, als ik op netscape surf heb ik nooit last van een dump, maar via explorer wel vaker, kan dat liggen aan die lijst met toolbars?? enn hoe krijg ik die weg??

BVD!!
zet evt de vorige videodriver terug als er sindsdien meer reboots optreden ;)

Overigens kan je virussen en spyware het beste verwijderen met Spyware scannen en opruimen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
voltages:
+12V = 12,159
+5V = 5,08
+3,3V = 3,248
VCore = 1,584

alles klopt wel aardig volgens mij...

• Beercase

Beercase

So soft!

Ziet er idd goed uit... Check je drivers ff!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:25:
ik ben hier nieuw op het GoT dus boor me niet gelijk de grond in ;)
Het is niet zo dat nieuwelingen altijd de grond in worden geboord :) Het ligt er maar net aan in welke mate je je aan de [faq]Registratievoorwaarden[/], Het algemeen beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) houdt.

Zoals duidelijk in het PMG Beleid staat, dien je in geval van een "Help, mijn PC doet het niet!" probleem o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doornemen om het e.e.a. te uitzoeken, uitproberen en uitsluiten. Daarnaast is logica ook van nut: je houdt het probleem ongeacht welk geheugenreepje je gebruikt. Dus dat kun je alvast wegstrepen als oorzaak. Blijft dan over: Voeding, Moederbord, CPU, Videokaart, Harddisks en Software. Aan jou om deze te wegstrepen mbv de troubleshooter :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 28-12-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de nieuwste drivers gedownload&geïnstalleerd... startte de sims2 op..... warempel!! hij doet het!! het bleek dus wel aan de drivers van me grafische kaart te liggen.

dank jullie!! voor alle hulp en tips!!

_/-\o_
Pagina: 1