Wat is T & L?

Pagina: 1
Acties:

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar op T&L, t'n'l en vormen kan ik niks vinden.

Dus dan maar zo:
Wat is T&L?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Theo & Leo ?!

Verwijderd

Gewijzigd IVM onzinnige post :), hardware is nix voormij, ik moet gewoon beter de posts lezen :P

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Het is Transform & Lighting

Nuff Said

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 16:35 schreef FlameHeaD het volgende:
Het staat voor Texture & Lighning [DUH], als je kaart dit ondersteunt word op je beeldscherm sneller en mooier textures [bijv. bakstenen muur] en lichtinval 'berekend'.

BTW: Straks komt er wel een echte DIEHARD langs die het beter weet, maar volgens mij was het zo
texture & lightning?whahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

MUHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA ik kom niet meer bij

die gast heeft me een humor: texture and lightning. valt me mee dattie niet 'teksten en lichten' in gedachten had.

Nee maar even serieus.

In sommige spellen is Transform and Lighting toegepast. bijv. q3 en evolva. ik gloof dat er dan speciale lichttechnieken inzitten(van meerdere kanten licht) en als je een videokaart(bijv. geforce) hebt die dat hardwarematig ondersteunt gaat het allemaal sneller en ziet het er mooier uit.

ik geloof dat dit het globaal een beetje inhoud. correct me if i'm wrong.

specs

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 16:35 schreef FlameHeaD het volgende:
Het staat voor Texture & Lighning [DUH], als je kaart dit ondersteunt word op je beeldscherm sneller en mooier textures [bijv. bakstenen muur] en lichtinval 'berekend'.
Lightning is bliksem |:(, het is lighting... |:(

• Rickstah
  • Laatst online: 28-08 08:06
Op donderdag 04 januari 2001 17:41 schreef voxell het volgende:
[...]
Lightning is bliksem |:(, het is lighting... |:(
inderdaad een beetje |:( van Emporer !! weet zelf niet eens waar ie het over heeft, maar om erbij te horen maar ff zown topic zetten !! :Z

• Rickstah
  • Laatst online: 28-08 08:06
Op donderdag 04 januari 2001 17:41 schreef voxell het volgende:

[..]
Lightning is bliksem |:(, het is lighting... |:( sukkel!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42
Op donderdag 04 januari 2001 17:08 schreef ElemenTAL het volgende:
Het is Transform & Lighting
Yup

| I've got permission to color outside the lines |

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op donderdag 04 januari 2001 17:35 schreef executor het volgende:
MUHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA ik kom niet meer bij

die gast heeft me een humor: texture and lightning. valt me mee dattie niet 'teksten en lichten' in gedachten had.

Nee maar even serieus.

In sommige spellen is Transform and Lighting toegepast. bijv. q3 en evolva. ik gloof dat er dan speciale lichttechnieken inzitten(van meerdere kanten licht) en als je een videokaart(bijv. geforce) hebt die dat hardwarematig ondersteunt gaat het allemaal sneller en ziet het er mooier uit.

ik geloof dat dit het globaal een beetje inhoud. correct me if i'm wrong.
ok , beter gezegd, en korter,

Het ontlast je CPU

zo... ;)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

T&L= gedeelte voor 3d bepaling
Als de videokaart het uitrekend dmv een T&L engine dan onlast het de CPU, anders neemt de CPU de T&L voor z'n rekening.
T&L = geometrische afmetingen die veranderen naarmate de afstand en hoek tov objecten veranderd, zoals je al kan lezen ben ik er ook niet op afgestudeerd maar dit is m'n visie erop;)

Niet op voorraad.

• Hielko
  • Laatst online: 20:20
Transform: is draaien van de complete 3d wereld om deze zo het juiste perspectief te krijgen. Dit is een zeer cpu intensieve taak omdat je hiervoor een enorme hoeveelheid matrix berekeningen moet uitvoeren. Met transform op je videokaart wordt een spel niet mooier, maar kan je cpu wel enorm ontlasten.

Licht: het berekenen van hoe alles eruit ziet als er lichtbronnen in de 3d wereld worden geplaatst. Ook hier geld eigenlijk dat een spel er niks mooier van wordt, maar dat het wel de cpu ontlast. Dat het bij evolva er blijkbaar wel beter uitziet zal wel veroorzaakt worden door het feit dat het spel in software minder lichtbronnen gebruiken om de cpu niet te zwaar belasten.

* Hielko has spoken [img=15,15]i/s/loveit.gif[/img]

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 19:06 schreef hielko het volgende:
Transform: is draaien van de complete 3d wereld om deze zo het juiste perspectief te krijgen. Dit is een zeer cpu intensieve taak omdat je hiervoor een enorme hoeveelheid matrix berekeningen moet uitvoeren. Met transform op je videokaart wordt een spel niet mooier, maar kan je cpu wel enorm ontlasten.

Licht: het berekenen van hoe alles eruit ziet als er lichtbronnen in de 3d wereld worden geplaatst. Ook hier geld eigenlijk dat een spel er niks mooier van wordt, maar dat het wel de cpu ontlast. Dat het bij evolva er blijkbaar wel beter uitziet zal wel veroorzaakt worden door het feit dat het spel in software minder lichtbronnen gebruiken om de cpu niet te zwaar belasten.
Dus het wordt wel mooier, omdat de cpu meer kracht over heeft om nog meer beeldje per seconde te renderen, of net even hogere kwaliteit te kunnen bieden.

Verwijderd

Euh wat is B&O dan Duh transform en lightnng
Pagina: 1