Toon posts:

[XP] Wil niet meer opstarten "system32/config/SOFTWARE"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een probleem; de vorige dag doet alles het nog goed en zet me pc uit en zodra ik hem de volgende dag weer aanzette deed hij het niet meer :( hij wou niet opstarte.. je zag dat XP werd geladen en daarna zag je 1sec. een blauw fout scherm. DIt was niet te lezen,omdat het zo snel ging en heb ik er een proberen een foto van te maken, dat is gelukt het bestand: system32/config/SOFTWARE was beschadigd. Heb XP opnieuw geinstaleerd,zonder te formateren en andere oude dingen verwijderen, gewoon er bij gezet nu is het C:\XP en voorheen was het C:\WINDOWS (wat overigens nu nog bestaat,omdat ik het niet heb verwijderd.) nu heb ik in C:\WINDOWS/repair het bestand software gekopieerd en geplakt bij system32/config. Als ik nu bij het opstarten de "oude" versie van XP kies start ie al wat beter op (hij vraagd niet meer om het in veilige modus etc. opte starte, dit vroeg bij voorheen wel maar lukte niet) en verschijnt er na het laden van XP weer een blauw scherm, dit komt echt veelste snel, heb na 100x zien gezien dat het 3 regels zijn, het gaat zelfs te snel om te fotograferen :) Maar ik wil me oude bestanden terug zodat ik deze ff kan branden en heel XP eropnieuw op kan zetten, het zijn nog al belangrijke bestanden dus :( Kan iemand mij helpen?als je meer info nodig hebt vraag het dan! :)
Heb nu dus 2 versies van XP op me computer draaien 1 doet het en die andere dus niet en heb niks verwijdert voor het instaleren van de andere versie, de meeste oude documenten stonden in "mijn documenten" hoewel er daar nu 2 van zijn, maar in de gene waar ik moet zijn is de toegang gewijgerd..

Please help me...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

knal een knoppix cd in je pc met ntfs ondersteuning en zet alles over via het netwerk of naar een andere partitie.

je kan ook http://www.tweakers.net/meuktracker/8116 dit gebruiken. succes ermee.

en dan natuurlijk windows er opnieuw op zetten. wel je schijf "langzaam" formatteren!

[ Voor 18% gewijzigd door LoeiOrdinair op 28-12-2004 16:17 ]

Verwijderd

Als je geen NTFS gebruikt zou je ip je bestanden kunnen redden in DOS.
Of je HD ff in een andere PC hangen en de boel overblazen?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Waar de toegang tot geweigerd is moet je gewoon de rechten van overnemen.

Eigenschappen van mijn documenten opvragen, dan naar beveiliging en geavanceerd, dan naar het tabblad eigenaar en de rechten overnemen!

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat gaat nogal moeilijk want het gaat om een laptop.. dus me HD gaat niet zo makkelijk ergens anders in en ik gebruik dus ook FAT32 en geen NTFS.
OK dan probeer ik die rechten ff over te nemen!

Alvast bedankt voor de snelle reacties

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt geen rechten zetten op een FAT32 disk.

Verwijderd

Topicstarter
RRX schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:19:
Waar de toegang tot geweigerd is moet je gewoon de rechten van overnemen.

Eigenschappen van mijn documenten opvragen, dan naar beveiliging en geavanceerd, dan naar het tabblad eigenaar en de rechten overnemen!
Kan dat nergens vinden :?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
SpiderClass,

Hier op got doen we altijd een beetje eigen resarch, voordat we gaan klagen "kan dat nergens vinden" hint: "take ownership" zoek maar eens :). Verder pas ik de topic titel even aan, dit slaat werkelijk nergens op, wil je hier in het vervolg ook zelf aan denken?

Verwijderd

Als je van jou map een persoonlijke map hebt gemaakt heb je dikke pech. Want dan kom je er echt nooit meer in. Heb dit probleem namelijk zelf ook gehad.

Verwijderd

Ik zou, als je er last hebt van virussen of spyware, naar www.hitmanpro.nl gaan. Is echt een superproggie dat alles van je pc verwijdert (kwaadaardig dan he ;) )

*bron, computer idee 01

Verwijderd

Topicstarter
Nee is geen persoonlijke map..
Ja de titel van de topic klopt nu nog niet echt maar goed,want het probleem met system32/config/SOFTWARE was al opgelost.. dmv repair. En kon het indd niet vinden maar iemand reageerde dat het niet bij FAT32 zat, dus dan kan je lang op je eigen houtje zoeken :D

Maar alsnog mijn excuus

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor je probleem "access denied" wat al duizenden malen besproken is op GoT, kan je met [search=access denied ntfs] erg veel topics vinden. Ook staat dit letterlijk in Windows Operating Systems - FAQ ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1