[PHP] Mailinglist integreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een webapplicatie, waarmee de gebruiker zelf zijn maandelijkse promotie's kan samenstellen op de homepage. Een beetje het principe van een CMS, maar dan enkel voor promoties. Dit lukt vrij aardig.

Nu zou de opdrachtgever/eindgebruiker hier ook graag een mailinglist aan gekoppeld zien. Zodat onder iedere promotie die hij maakt, een mogelijkheid komt tot het inschrijven van deze mailinglijst. Zodat er bij iedere nieuwe promotie, ook in mail een kopie'tje van deze promo verstuurd wordt naar de mailinglijst-gebruikers.

Ik dacht dit eerst zelf te schrijven, met een tabelletje waarin alle gebruikers staan en bij het publiceren van de promotie er een html-mail wordt gestuurd naar alle gebruikers in de mailinglijst. Ik weet echter niet heel goed hoe ik dit nu het beste kan aanpakken.
Zou ik gewoon zorgen voor een batch-job naar de lokale mailserver (sendmail), zodat die deze mails in batch verstuurd? Of zou ik alle "recipies" in BCC zetten (met de kans dat deze door spamcops wordt tegengehouden) :? :?

Wat ik natuurlijk ook kan doen, is een bestaande mailinglist integreren in mijn applicatie. Maar ik weet echt niet in hoeverre dit "gemakkelijk" is. Heeft er daarom iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken en welke bestaande mailinglist ik het best/gemakkelijkst kan integreren?

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!!

Ohja, het gaat over een mailinglist met een redelijk groot aantal gebruikers; +5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pear kan me al een eindje op weg helpen, maar ik vroeg me eigenlijk meer af ofdat er geen standaard library of pakket bestaat die een groot deel van het mailinglist gebeuren op zich neemt?

Of op welke wijze worden mailinglist anders in de custom applicaties geïntegreerd? Want ik neem aan dat niet iedereen hun 'eigen' mailinglist systeem zal moeten schrijven...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Ik snap het probleem niet helemaal.. Maar BCC is iig niet nodig, je kunt vrij makkelijk (ook bij 5000 mensen volgens mij) gebruik maken van een loop icm mail om iederee een eigen mail te sturen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:48:
[...]
Want ik neem aan dat niet iedereen hun 'eigen' mailinglist systeem zal moeten schrijven...
Hier wel... anders is het een scriptrequest :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

kaandorp schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:32:
Hier wel... anders is het een scriptrequest :>
Wat een onzin! Ooit van software reuse gehoord?

Jij schrijft ook alles zelf van scratch af aan? Ik ben niet zo thuis in het PHP-wereldje, maar ik neem aan dat hiervoor ook libraries ter beschikking zijn die je mag gebruiken voor de softwareontwikkeling te versnellen/optimaliseren.

Als ik hier een vraag zou stellen hoe ik mijn applicatie het best een 'logging systeem' zou moeten opzetten en vraag of er misschien reeds zoiets bestaat zoals Log4J (voor Java), dan is dit een scriptrequest?
Pagina: 1