Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Binnenkort zo goed als gratis smsen bij HI ?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zullen we binnekort voor niks smsen, het begint er wel erg op te lijken.
Ik kreeg een email van Hi met daarin deze link

Op die pagina is te lezen:
Hi start het nieuwe jaar supervoordelig! Vorig jaar hebben we de sms-prijs al verlaagd naar 9 cent op PrePay en kun je nu al vanaf 6 cent sms'en bij een Hi-abonnement. Vanaf 1 januari 2005 worden de sms-prijzen nog voordeliger en krijg jij de laagste sms-prijs ooit bij Hi!

Hou je mailbox in de gaten want op 3 januari sturen we een mail over hoe jij deze laagste sms-prijs kunt krijgen!
Zal het een tijdelijke actie zijn of wil Hi een mega klantenbestand krijgen!?
Op zich raar dat het wordt aangekondigd, ik denk dan ook dat het iets voor bestaande klanten zal zijn, met name om de nieuwe klanten (die zijn overgestapt voor de sms-prijzen) te behouden.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hi wil een mega klanten bestand krijgen. Ze gaan het gevecht denk ik winnen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een klantenbestand met alleen maar jongeren zeker? Pas vanaf 't moment dat ze andere functies van een telefoon gaan gebruiken dan SMS gaan ze beltarieven vergelijken. Leuk verzonnen van KPN natuurlijk, maar bij Orange gaat ook vanalles veranderen binnenkort, als ze slim zijn gaan ze mee.

• robert-630
  • Niet online
Morgen is de dag, jongens ..!
voor nu alvast een kikje :)

Mij benieuwd of ze ook iets op hi.nl gaan zetten ofdat echt alleen bestaande abbonees een aanbod krijgen via n mailing!? Het zal wel op de site verschijnen ze willen de laatste tijd nogal erg graag hun klantenbestand uitbreiden!

Verwijderd

Op de website van GSMEasy.nl staat bij de nieuwe netwerkacties dat een Hi postpaid klant de tekst "Hi" moet sms'en naar 501 om tot en met 30 juni 2005 tussen 17:00 en 19:00 uur met 50% korting te sms'en.

Wel aardig dus maar niet echt spectaculair.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:59 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Alleen al vanwege die irritante kutreclames zou ik, uit principe, geen Hi nemen. Het idee alleen al dat je die reclames ermee betaald.. never nooit niet.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 11:06

HeepH

Dope Rapper

Tom schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:06:
Alleen al vanwege die irritante kutreclames zou ik, uit principe, geen Hi nemen. Het idee alleen al dat je die reclames ermee betaald.. never nooit niet.
En dat voor iemand met zo'n sig :o

Ik hoop dat de andere maatschappijen meegaan, ik voel me toch wel een beetje opgelicht, al die tijd een kwartje per sms'je betaald terwijl het in andere landen al tijden bijna gratis is.

http://specs.tweak.to/16495

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

sms-en is gratis voor de providers.... dus ze winnen er dan nog steeds alleen maar geld op!

There is no place like ::1

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik vind € 0.06 nog best veel voor het versturen van 160 bytes, bovendien non-realtime. Dat is equivalent met ongeveer 0.1 s spraak (halfduplex).
/me Zolang de providers sms als melkkoe blijven gebruiken gebruikt Henk007 het niet

edit: Swampy heeft gelijk, sms zou gratis als service moeten worden geleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 02-01-2005 21:23 ]

Verwijderd

swampy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:12:
sms-en is gratis voor de providers.... dus ze winnen er dan nog steeds alleen maar geld op!
Het neerzetten, onderhouden en uitbreiden van een smscentrale is natuurlijk niet gratis. Net zoals de interconnect kosten voor het afleveren van een sms bij de concurrent; als je bijvoorbeeld van KPN naar Orange sms't moet KPN een paar cent aan Orange betalen.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Henk007 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:13:
Ik vind € 0.06 nog best veel voor het versturen van 144 bytes, bovendien non-realtime. Dat is equivalent met ongeveer 0.1 s spraak.
/me Zolang de providers sms als melkkoe blijven gebruiken gebruikt Henk007 het niet
Als je kijkt hoe andere landen zo makkelijk mensen laten gratis SMSen en soms zelfs bellen, vind ik het nog steeds belachelijk dat wij ervoor betalen. In de VS bijvoorbeeld bej je en SMS je gratis naar mensen die op hetzelfde netwerk zitten. Ik vind daar zeker wel logica in zitten.

Ik vraag me af wat een SMSje echt "kost" voor KPN, en al die andere providers.

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Sms-en was in het begin ook gratis!

Toch?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tom schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:06:
ik vind die reklames juist stoer en juist reden om ervoor te kiezen :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 22:04

Nik

Ik snap nog steeds niet waarom sms niet gratis is... Je stuurt je sms toch naar een bepaalde centrale toe zeg maar? Nou, zorg er voor dat er automagisch een relacme tekst aan een sms wordt toegevoegd (sms mag dan 100 tekens zijn ofzo), en voilà, je smst gratis via je telefoon! Zeg maar net zoals je op internet gratis kan smsen :)

Verwijderd

DeX schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:16:
Als je kijkt hoe andere landen zo makkelijk mensen laten gratis SMSen en soms zelfs bellen, vind ik het nog steeds belachelijk dat wij ervoor betalen. In de VS bijvoorbeeld bej je en SMS je gratis naar mensen die op hetzelfde netwerk zitten. Ik vind daar zeker wel logica in zitten.
En in de USA betaal je altijd om gebeld te worden op je mobiel... Dan betaal ik liever wat voor me sms'jes.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:33:
[...]

En in de USA betaal je altijd om gebeld te worden op je mobiel... Dan betaal ik liever wat voor me sms'jes.
En als je gebeld wordt in buitenland?

Juist...alleen door wat afspraken IN nederland is dat IN nederland zo!

Verwijderd

swampy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:07:
En als je gebeld wordt in buitenland?

Juist...alleen door wat afspraken IN nederland is dat IN nederland zo!
Hoe bedoel je? Dat alleen NL'ers betalen als ze gebeld worden? Dat geldt overal.

In de USA betalen ze dus ook voor gebeld worden in het binnenland.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:28:
[...]

Hoe bedoel je? Dat alleen NL'ers betalen als ze gebeld worden? Dat geldt overal.

In de USA betalen ze dus ook voor gebeld worden in het binnenland.
FOUT!

Stel je voor jij bent in belgie bij een lekker mokkel, of je bent een lekker mokkel in belgie bij een "vriend". En je vriendin/vriend in nederland belt je op... dan kost dat jou geld!!!!

Terwijl als je in nederland zit bij een nederlandse "vriend" of "vriendin" en je vriend/vriendin belt je op kost het alleen je vriending maar wat.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

thanx voor de tip, ik heb me dus net ff aangemeld bij dat 501 nummer :D

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

swampy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:35:
FOUT!

Stel je voor jij bent in belgie bij een lekker mokkel, of je bent een lekker mokkel in belgie bij een "vriend". En je vriendin/vriend in nederland belt je op... dan kost dat jou geld!!!!

Terwijl als je in nederland zit bij een nederlandse "vriend" of "vriendin" en je vriend/vriendin belt je op kost het alleen je vriending maar wat.
Dat zeg ik toch ook? In Nederland is gesprekken ontvangen met je Nederlandse telefoon altijd gratis. Als inwoner van de USA betaal je een bedrag voor iedere minuut die je wordt gebeld op je mobiele telefoon terwijl je gewoon in de USA bent. Zowel in- als uitgaande gesprekken kosten daar dus geld. Dat heeft niets met het buitenland te maken. Als dat hier ook zo zou zijn kunnen ze ongetwijfeld sms ook gratis aanbieden omdat ze bergen verdienen aan inkomende gesprekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:49 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:36
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:58:
Op de website van GSMEasy.nl staat bij de nieuwe netwerkacties dat een Hi postpaid klant de tekst "Hi" moet sms'en naar 501 om tot en met 30 juni 2005 tussen 17:00 en 19:00 uur met 50% korting te sms'en.

Wel aardig dus maar niet echt spectaculair.
Bedankt, ik heb het ook maar gedaan, altijd leuk ;) Je krijgt een SMS terug met als bevestiging: "Je bent aangemeld voor Hi Happy Hour! Tussen 17 en 19 uur stuur je nu SMS'jes voor de halve prijs. De actie eindigt op 30 juni 2005. Veel SMS-plezier! Hi."

Nu maar wachten op die mail van 3 januari, ik ben benieuwd naar de actie. Hopelijk niet tijdelijk.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
swampy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:12:
Dus? Dat is toch de doelstelling, geld verdienen?

Ik vind het trouwens allemaal een beetje krom gedacht, dat de telecommarkt haar eigen inkomsten gaat halveren (ofzo) ik bedoel als ze nou allemaal lekker elkaar gaan doodconcurreren gaan een deel van de providers vanzelf over de kop. :|

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:48:
[...]

Dat zeg ik toch ook? In Nederland is gesprekken ontvangen met je Nederlandse telefoon altijd gratis. Als inwoner van de USA betaal je een bedrag voor iedere minuut die je wordt gebeld op je mobiele telefoon terwijl je gewoon in de USA bent. Zowel in- als uitgaande gesprekken kosten daar dus geld. Dat heeft niets met het buitenland te maken. Als dat hier ook zo zou zijn kunnen ze ongetwijfeld sms ook gratis aanbieden omdat ze bergen verdienen aan inkomende gesprekken.
Dat is zeker waar....

In nederland zijn gewoon deze keuzes gemaakt ...maar ja..eerst kon je alleen maar bellen... met een Accu in den hand en een plasticen hoorn aan het aangezicht!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 19:18
Is er inmiddels al wat meer bekend over deze actie? Ben wel benieuwd eigenlijk, (bijna) gratis sms'en lijkt me wel wat....

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
da's nog eens wat anders dan de 22 cent voor een sms bij orange :P

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Tije
Ow volgens mij is de geweldige actie inderdaad het happy hour.... Beetje matig vind ik dat hoor :/ :/
Ik had echt iets spectaculairs verwacht, en wat krijgen we... DIT
ELKE DAG TUSSEN 17:00 en 19:00 sms´en voor de helft van de prijs!
Nou te gek! 2 uur per dag voor de helft van de prijs sms´en, het is misschien iets maar ik had meer verwacht van Hi.
Nou ja ik gebruik mijn bundel toch nooit helemaal iedere maand dus erg veel kan het me ook niet schelen....

Wat ik zelfs meer op prijs had gesteld was dat je eindelijk je resterende belminuten eens kan opvragen....

[ Voor 11% gewijzigd door Tije op 03-01-2005 15:51 ]

Verwijderd

Mouki_9 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:29:
da's nog eens wat anders dan de 22 cent voor een sms bij orange :P
Is bij orange ook al weer veranderd, gelukkig...

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
ja, niet voor degene die weinig smssen...... je kan wel zo'n mooie sms bundel aanschaffen, maar dan zit je wel opgescheept met 60smsjes per maand, kan je lekker onbeperkt meenemen, maar wat heb je eraan?
als je zoals ik iets van 20 smsjes per maand verstuur, dan zit je met de gebakken peren.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Verwijderd

Nou ik vind die actie van Hi best leuk, is toch mooi meegenomen. De smstarieven zijn bij hun al laag, dus moeten we niet gaan zeuren dat de actie niet goed is. Een gegeven paard...

• Tije
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:23:
Nou ik vind die actie van Hi best leuk, is toch mooi meegenomen. De smstarieven zijn bij hun al laag, dus moeten we niet gaan zeuren dat de actie niet goed is. Een gegeven paard...
Dat doe ik ook zeker niet, maar als je naar de webpagina kijkt vermeldt in de startpost hebben ze het er bij Hi over dat de prijs van 6 cent nu nog lager gaat worden dus dan mag je er toch van uit gaan dat ze iets anders bedoelen dan 2 uur per dag voor 3 cent kunnen sms´en....

Verwijderd

Das waar, maarja ze willen ze natuurlijk enthousiast maken! Dat KPN de tarieven voor de HI klanten zo laag heeft gemaakt, vind ik echt een wonder. Maarja ze willen misschien wel de andere operators beetje stangen haha.

Verwijderd

Mouki_9 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:23:
ja, niet voor degene die weinig smssen...... je kan wel zo'n mooie sms bundel aanschaffen, maar dan zit je wel opgescheept met 60smsjes per maand, kan je lekker onbeperkt meenemen, maar wat heb je eraan?
als je zoals ik iets van 20 smsjes per maand verstuur, dan zit je met de gebakken peren.
Als je meer dan 28 smsjes per maand verstuurt, ben je al voordeliger uit met een bundel. Dus 1 per dag moet lukken toch? ( dan scheelt t weinig, I know) Ik vond de verhoudingen ook een beetje raar, maarja als je het zo ziet, valt t wel mee toch.

• robert-630
  • Niet online
Het is idd niet echt heel spectaculair. Ze konden beter weer gaan stunten, als ze toch iets goeds van plan waren...

Hopelijk gaan de andere providers (dan praat ik over vodafone) ook is goed stunten... hoewel ik het gevoel heb dat ze liever een teruglopend marktaandeel hebben dan goedkopere sms-tarieven voor de klanten.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:36
Ik heb geen mail gehad trouwens :?
Als dit de grootse actie is dan valt het me inderdaad tegen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

blogbuster schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:25:
Hi wil een mega klanten bestand krijgen. Ze gaan het gevecht denk ik winnen.
Denk het niet want de rest zal direct volgen. Bovendien lees ik dat de klant er ook nog wat voor moet doen "turen we een mail over hoe jij deze laagste sms-prijs kunt krijgen!".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hmmm

nou, zolang het nog niet het niveau als in Finland heeft, vind ik dat "prijsvechten" in nederland maar onzin (en ik wil ook geen belbundels! grr)

Abo van 2.95 per maand.... sms'n tussen mensen van dezelfde provider vanaf 2ct/sms of bellen vanaf 2ct/min.... en naar overige nummers vanaf 9ct/min of 9ct/sms (zitten vast nog wat extra haken en ogen aan.... maar dit is een van de goedkoopste abo's op een behoorlijk goed netwerk wat ik voorbij heb zien komen.... provider? DNA ...)

Maar goed, HI is wel goed bezig zo op deze manier. Dat de anderen direct zullen volgen, ach, ik zit bij Orange... die volgen niet zo snel. Het wordt eerder duurder lijkt het >_<

Zit er over te denken m'n Free 20 om te zetten naar orange pre-paid ofzo en dan over te stappen naar HI... of het zo makkelijk zal gaan betwijfel ik.. maar goed.

Verwijderd

Krijg je in Finland ook zoveel korting op een toestel icm een abbo, daar moet je ook naar kijken!
Pagina: 1