ik heb 2 problemen met smarty:
1: hij geeft de waarde niet goed weer
2: hij laat alleen de laatste waarde van de array zien
mijn code:
ik parse het in een forloop en niet meteen via fetchall, omdat ik straks in die loop nog een query moet gaan uitvoeren en daar ook nog variabelen moet parsen, maar dat voor later
als ik in de for loop dit doe:
print_r($vragen[$a]); dan krijg ik netjes 6 arrays te zien:
1 van de 6 ziet er zo uit:
Array ( [v_id] => 433 [vraagid] => 7.1.0.a5 [tekst_in_presentatie] => Om hoeveel HBO-V studenten ging het hierbij in het verslagjaar. )
mijn template ziet er zo uit:
{foreach from=$vragen item=a}
<tr>
<td>{$a.vraagid}</td>
</tr>
{/foreach}
en wat krijg ik dan te zien:
4
7
O
dus zie de array... alleen de 1e letter/cijfer van alles, en maar 1 array ipv 6
ik heb op smarty.php.net naar foreach gezocht enz, maar ben nog niet zo ervaren ermee en kom er echt niet uit
1: hij geeft de waarde niet goed weer
2: hij laat alleen de laatste waarde van de array zien
mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $sql_vragen = "SELECT rv.v_id, v.vraagid, v.tekst_in_presentatie ". "FROM vragen v, referentie_vragen rv ". "WHERE rv.v_id=v.id AND rv.z_id = '".$_SESSION['user_id']."'"; $vragen = $db->FetchAll($sql_vragen); for($a=0;$a<count($vragen);$a++){ $smarty->assign("vragen", $vragen[$a]); } |
ik parse het in een forloop en niet meteen via fetchall, omdat ik straks in die loop nog een query moet gaan uitvoeren en daar ook nog variabelen moet parsen, maar dat voor later
als ik in de for loop dit doe:
print_r($vragen[$a]); dan krijg ik netjes 6 arrays te zien:
1 van de 6 ziet er zo uit:
Array ( [v_id] => 433 [vraagid] => 7.1.0.a5 [tekst_in_presentatie] => Om hoeveel HBO-V studenten ging het hierbij in het verslagjaar. )
mijn template ziet er zo uit:
{foreach from=$vragen item=a}
<tr>
<td>{$a.vraagid}</td>
</tr>
{/foreach}
en wat krijg ik dan te zien:
4
7
O
dus zie de array... alleen de 1e letter/cijfer van alles, en maar 1 array ipv 6
ik heb op smarty.php.net naar foreach gezocht enz, maar ben nog niet zo ervaren ermee en kom er echt niet uit