Toon posts:

Verschillende Mac adressen bij sweex router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb eigenlijk nooit problemen tot vandaag:
Kon vandaag ineens niet meer internetten(@home) met mijn pc en laptop via mijn Sweex-router maar wel als ik de internetverbinding rechtstreeks aansloot.

Dus nieuwe firmware erop gezet en de router daarna opnieuw geconfigureerd. In de handleiding stond dat ik bij het invullen van het Mac-adres dit adres kon vinden via ipconfig/all en dan achter "fysiek adres". Toen ik dit adres via de routerinstellingen wilde intypen stond er al een ander Mac-adres ingetypt.Heb dit verwijdert en het Mac-adres ingetypt.pc uit opnieuw opgestart en ..internet was er weer maar retetraag :'( . Toen heb ik weer het adres ingetypt wat er eerst stond en daarna was internet weer zoals vanouds B) Maar ik heb dus nu 2 verschillende Mac-adressen? Het Mac-adres is toch van de netwerkkaart in de pc die ik als host gebruik dus die zou toch hetzelfde moeten zijn als bij de router-configuratie? :?

Verwijderd

Dat hangt er vanaf hoe @Home het geregeld heeft. Bij sommige ISP's is het nodig om je PC een vaste hostname of MAC-adres te geven, zodat de apparatuur aan de kant van de ISP weet tegen wie hij loopt te praten ;)

In dit geval maakt het dus niet zo veel uit en kiest je router automatisch een MAC-adres... dus nee, het moet niet hetzelfde zijn (je geeft zelf immers al aan dat het trager is als je hetzelde MAC-adres invult als op de PC)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:54 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:09
Bij mijn weten is het bij @home vooral van belang dat het eerste apparaat dat aan je internetverbinding hangt de juiste hostnaam heeft.
Dat je internet trager gaat als je voor de WAN-kant van je router het zelfde MAC-adres als die van je PC instelt zou te maken kunnen hebben met dat je router in de war raakt welke pakketten waar naar toe gestuurd moeten worden, omdat je meerdere de zelfde MAC-adressen hebt.
Dit laatste lijkt mij eigenlijk stug.