Toon posts:

Kan ik een Radeon 9800 XT in mijn pc zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,
Ik heb een vraagje: Ik heb een MSI Mega 651 barebone pc gekocht, ik wil daar graag een goede 3D videokaart inzetten, een Radeon 9800XT (deze moet ik nog kopen), maar nou hoorde ik van verschillende mensen dat deze een zware voeding nodig hebben. Nou wil ik om jullie mening vragen of ik deze kaart erin kan zetten zonder dat ik problemen krijg, of niet.

Mijn specs:
- Intel® Pentium® 4
- Socket 478
- FSB 533/400MHz
- Intel Pentium 4 2,66GHZ
- AGP 4x poort
- Maxtor 120GB 8mb cache
- DVD +/- brander

Chipset
- SiS® 651
- SiS® 962

Voeding:
200W (PFC) (van de MSI site)

Gr Steven

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 14:50 ]

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:23
gewoon proberen, als het niet lukt een andere voeding halen, zo wel: have fun!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, ten eerste omdat je in een barebone nu eenmaal niet veel extra dingen kunt hangen en ten tweede omdat barebone voedings veelal heel krachtig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, TNX m8, dan ga ik er morgen 1 ophalen

Greetz

Verwijderd

Ga je een nieuwe 9800xt halen? Koop dan beter een geforce 6800 LE voor maar 200 euro.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Of een 9800pro, ook 200 euro, maar dan zou ik idd voor de 6800le of de 6600gt gaan.

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Hoe zit dat met die AGP 4x poort van hem een 9800xt gebruikt AGP 8X poort gaat dit niet problemen op leveren kwa performance voor het beeld

Oja op ati site geven ze als advies minimaal 300watt

[ Voor 18% gewijzigd door IceClub op 28-12-2004 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in de benchmarks van tomshardware dat een Radeon 9800XT goed kan meekomen en altijd in de sub-top stond, dus deze kaart leek me wel interresant voor mij. Helaas staan er geen benchmarks in van een Geforce 6800LE

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

IceClub schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:56:
Hoe zit dat met die AGP 4x poort van hem een 9800xt gebruikt AGP 8X poort gaat dit niet problemen op leveren kwa performance voor het beeld
Dit maakt eigenlijk niks uit. Dat verschil zal je bijna niet merken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff wat benchmarks van een 6600GT bekeken, en ik denk dat ik toch voor deze kaart ga, is (in de meeste gevallen) sneller van de 9800 en is ook nog goedkoper :*)

Verwijderd

Maar ga cht voor een LE serieus. Die scoort even goed of beter dan een 9800xt in origniele mode. Unlock de pipelines (volkomen veilig) en je gaat er helemaal overheen. Kijk anders even het grote LE topic.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik blader wel even door wat topics

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20

UTM

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:02:
Ik heb ff wat benchmarks van een 6600GT bekeken, en ik denk dat ik toch voor deze kaart ga, is (in de meeste gevallen) sneller van de 9800 en is ook nog goedkoper :*)
Is die 6600 niet PCI-Express :? ipv van AGP

Verwijderd

beide

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, heb inmiddels een Leadtek Geforce 6600GT besteld bij alternate. Deze is over het algemeen sneller dan een ongemodde 6800LE en het is altijd maar weer gokken bij de aanschaf van die kaart of alle pipelines wel open kunnen. Anywayz, bedankt!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Goede keus, De 6600GT is ook absoluut de kaart die ik zou kiezen in die prijsklasse.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

post je specs hier eens en dan heb je het antwoord! ik zou me meer zorgen maken of het er wel in past in zo een barbone!

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart gaat wel passen, er is behoorlijk wat ruimte vrij bij- en om de AGP poort.

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:06:
Die kaart gaat wel passen, er is behoorlijk wat ruimte vrij bij- en om de AGP poort.
dat scheelt maar ik zie hier boven dat je een agp4 dinges hebt maar is dat niet minder omdat de kaart agp 8 keer kan hebben en je dus niet alles eruit kan halen wat je wilt hebben?! ik zou trouwens een sap 9800pro kopen en die flashen naar xt scheelt geld!!

Verwijderd

Topicstarter
AGP 4x of 8x zit niet zoveel performance verschil tussen, paar procent meen ik. Verder wil ik een kaart waar ik verder niet zoveel aan hoef te doen (zoals dingen flashen e.d), maar toch alles moderne spellen draait. Dus met andere woorden, ik steek hem erin en spelen maar B)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
DaannO schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:08:
dat scheelt maar ik zie hier boven dat je een agp4 dinges hebt maar is dat niet minder omdat de kaart agp 8 keer kan hebben en je dus niet alles eruit kan halen wat je wilt hebben?! ik zou trouwens een sap 9800pro kopen en die flashen naar xt scheelt geld!!
agp 4x of 8x maakt met de huidige kaarten niks uit (of iig verwaarloosbaar) zie THG voor dergelijke tests...

bij de huidige 9800's moet je ook erg opletten dat je geen 128bits geval krijgt!
maja TS heeft al een 6600GT :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:17:
AGP 4x of 8x zit niet zoveel performance verschil tussen, paar procent meen ik. Verder wil ik een kaart waar ik verder niet zoveel aan hoef te doen (zoals dingen flashen e.d), maar toch alles moderne spellen draait. Dus met andere woorden, ik steek hem erin en spelen maar B)
edit!
offtopic:
ik zie dat er al een ander kaart besteld is :+

[ Voor 25% gewijzigd door DaannO op 28-12-2004 18:26 ]

Pagina: 1