Mandrake linux cd 4

Pagina: 1
Acties:

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik Mandrake linux 10.0 gedownload. Deze download bestond uit 3 cd's.
Deze 3 cd's heb ik vervolgens gebrand en heb daarna succesvol mandrake linux geïnstalleerd. :)

Nu wil ik softwarepakketten installeren. Daarbij volgt het probleem, soms vraagt hij om Cd4! Echter heb ik deze nergens op internet kunnen vinden!

Nu de vraag, weten jullie waar ik cd4 kan downloaden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Dennis

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisderoo op 28-12-2004 14:40 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

hmm foute post van me, maar goed, dit is toch wel via goole te vinden? welke versie van 10.0? de betaalde?

edit2: hmmm als je die dus moet kopen, dan haal ik de link maar weg.

iig had ik CD4 in 2 min met google zoeken al gevonden...

[ Voor 254% gewijzigd door DeMoN op 28-12-2004 14:45 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:45
Dennisderoo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:39:
Nu de vraag, weten jullie waar ik cd4 kan downloaden?
Kan je niet downloaden, die moet je kopen, maar dat staat uitgebreid op de website van mandrake beschreven. Daarnaast als hij om cd4 vraagt kan je gewoon op cancel drukken, dan gaat hij gewoon verder, alleen zullen bepaalde programma's niet installeren

• Dennisderoo
cardinal808 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:41:
[...]

Kan je niet downloaden, die moet je kopen, maar dat staat uitgebreid op de website van mandrake beschreven. Daarnaast als hij om cd4 vraagt kan je gewoon op cancel drukken, dan gaat hij gewoon verder, alleen zullen bepaalde programma's niet installeren
Ja dat wel. Maar dat is nu juist het probleem. Ik ben nu bezig om MySQL en FTP te installeren. En met die softwarepakketten is het dan zo gepiept. Nu moet ik dus handmatig installeren en daar ben ik niet zo goed in :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:45
Dennisderoo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:44:
[...]

Ja dat wel. Maar dat is nu juist het probleem. Ik ben nu bezig om MySQL en FTP te installeren. En met die softwarepakketten is het dan zo gepiept. Nu moet ik dus handmatig installeren en daar ben ik niet zo goed in :)
De meeste pakketen hebben op de website een duidelijke read-me wat er allemaal moet gebeuren, vaak zitten deze beschrijvingen ook in de download zelf, dus het zou voor de hand moeten liggen

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Haal cd4 even uit de update-media config zooi vandaan

iRacing Profiel

• Dennisderoo
MrBarBarian schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:14:
Haal cd4 even uit de update-media config zooi vandaan
hoe???

Verwijderd

CD 4 is de standard clubleden iso.
Deze bevat wat extra zut, maar de mysql server en dergelijke staan gewoon op de 1e 3 cd's volgens mij?!

Anders zou ik eens proberen om inderdaad de bovenstaande urpmi (want zo heet dat update progsel) actie uit te voeren, dit kan gewoon in het Mandrake Configuratie Centrum (icoontje met baco) in KDE->Systeem->Configuratie->Uw computer configureren.
Kijk daar bij softwarebeheer, je kan daarmee pakketten installeren, updaten maar ook de bronnen (cd's of ftp locaties) beheren.

Voor een handig tooltje met een hoop sites zoek even met google naar easyurpmi , daarmee kun je zeer eenvoudig via de een root shell die bronnen instellen voor jou versie.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mandrake Control Center -> Software Management -> Media Manager. Vandaar zal je het hopelijk zelf wel vinden zeker?

Ik kan je ook http://www.urpmi.org aanraden als je het een en het ander wilt weten over package management in Mandrakelinux.
Pagina: 1