Toon posts:

[XP] Netwerk werkt, gamen op LAN niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de titel maar zo even geplaatst om zo duidelijk mogelijk te zijn terwijl het nog wel allemaal past....

Probleem is als volgt:

We hebben een LAN waar we lekker op gameden.

Nu ineens, en alleen bij mijn PC, ben ik bij spellen ineens niet meer te zien door andere computers (en ik kan hun, of aangemaakte potjes binnen het spel niet meer zien)!?!?
Dit bij iig de spellen GTA2, C&CTiberianSun, Battlefield vietnam en 1942 en FIF!2005, maar waarschhijnlijk bij alle....

Ik kan nog wel gewoon internetten, en op hun computers rondkijken !!! (in windows uiteraard)

Ik heb zowel ipx als tcp/ip protocollen geinstalleerd staan op de grbuikte netwerkkaart + heb ipadres veranderd + mijn kabel in een andere plaats in de HUB gestopt; niets mocht baten...
Dus: ALLEEN in de spellen kan ik niemand zien (en zij mij niet) in wndows gaat alles perfect...

Weet iemand die oplossing ?? Wij met zn 7en komen er niet uit, en ik wil natuurlijk graag weer gamen!! :)

Wie O Wie ? :? _/-\o_ :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Firewall aanstaan misschien?

Verwijderd

Topicstarter
nope ... helaas niet ;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je IPX niet nodig hebt voor andere zaken kan je deze netzo goed uitschakelen. Voor bestanden delen /gamen en internetten heb je het i.i.g. niet nodig en het kan alleen maar verstoren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Reptile209
  • Laatst online: 22:52

Reptile209

- gers -

Welke windows(en) hebben we in dit verhaal?Lezen, * Reptile209, lezen :+ En indien winXP: ook niet stiekum de windows firewall aan staan?
Anders zou ik toch eens proberen om je netwerkkaart opnieuw te installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 28-12-2004 14:14 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Commander Koen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06-2025
Zit je wel op hetzelfde subnet? Bestanden delen enzo wil nog wel eens werken als je niet op het zelfde subnet zit. Voor lan games moet je echter wel op het zelfde subnet zitten.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Wat is er veranderd nu je 'Ineens' niet meer ziet en gezien wordt..

Geld dit voor zowel internet als lan. Of alleen lan?
Toch niet stiekum een firewall ergens die je verkeer van je spelletjes blokt?

Wel vaag dat je wel in verkenner de andere pc's ziet, maar niet ingame..

/spuit11 :+

[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 28-12-2004 14:17 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Ik pas even de titel aan zodat er in ieder geval spatie's in staat, en het iets duidelijker is. Zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken? :)

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:17:
Wat is er veranderd nu je 'Ineens' niet meer ziet en gezien wordt..

Geld dit voor zowel internet als lan. Of alleen lan?
Toch niet stiekum een firewall ergens die je verkeer van je spelletjes blokt?

Wel vaag dat je wel in verkenner de andere pc's ziet, maar niet ingame..

/spuit11 :+
Allereerst, bedankt voor al jullie hulp!

Er is echt geen enkele firewall actief, dat heb ik goed gechecked.
Ik zit ook op hetzelfde subnet als de rest.

De problemen zijn volgens mij begonnen toen ik het IPX protocol installeerde.
Netwerkkaart opnieuw installeren hebben we ook al geprobeerd, maar mocht niet baten.
Wat helemaal vreemd is is dat 'ie 2 kaarten aangeeft; een Realtek en een Via ....

In veilige modus heb ik die VIA verwijderd (in normale modus lukte dat niet... :S), maar toen verwijderde die de realtek ook gelijk mee.
In normale modus installeer ik dan de realtek en installeert ' ie de VIA ook gelijk weer mee :S

Iig ik heb ipx verqwijderd, en nou loopt de pc in ieder geval niet meer vast (dat deed 'ie wel toen ipx nog geinstalleerd stond en ik iets wilde veranderen aan de netwerkinstellingen... :S
Alleen de spellen doen het dus nog steeds niet....

Ook heb ik al een andere netwerkkaart geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Dit wil ik ook eigenlijk niet doen, omdat er volgens mij niks hardwarematig mis mee is (ik kan internetten en alles) , maar er softwarematig iets moet zijn...

Wie het weet mag het zeggen! (heel graag!!!)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Misschien zijn je 'Bindingen' in de war geraakt door die IPX aktie.

Probeer het volgende eens:

Configuratiescherm -> Netwerkinstellingen

In het menu kies je voor 'Geavanceerd' en vervolgens 'Geavanceerde Instellingen'

Controleer of bij je LAN verbinding wel de bindingen aanwezig zijn voor TCP/IP en dat deze op de eerste plaats staan.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Reptile209
  • Laatst online: 22:52

Reptile209

- gers -

ehhh... Cobra_Lup... volgens mij is dat een Win98 stappenplan :) WinXP zorgt zelf voor de bindingen.
Voor de TS: heb je het IPX-protocol al weer weggehaald? Zo nee: doen... Worst case: probeer eens een systeemherstel naar de laatste dag waarop alles wel werkte (dus voordat je ging prutsen :+). En heb je die realtek met de drivers van de fabrikant geinstalleerd, of met die van XP? Probeer het eens andersom.
Tot slot: weten je spelletjes al dat je een "nieuwe" nic hebt? Probeer er anders eens eentje opnieuw te installeren en kijk dan eens of hij het netwerk weer pakt.
Moet je weer een uurtje mee vooruit kunnen :)

Zo scherp als een voetbal!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Lijkt me duidelijk check even of je IPX/SPX protocol nog wel aanwezig is.

Verwijderd

Misschien gedacht aan 2 netwerkkaarten en voor je adsl/kabel en de andere voor je LAN.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:14:
Misschien gedacht aan 2 netwerkkaarten en voor je adsl/kabel en de andere voor je LAN.
Zou dat uitmaken denk je?

ik zal even het eind van dit verhaal vertellen:

Heb bijna alles geprobeerd wat iedereen hierboven geadvideerd heeft, helaas mocht niks baten.

Op een gegeven moment deed zelfs internet en het interne netwerk het ook niet meer. Dus: netwerkkaart eruit, andere netwerkkaart erin. Had geen effect. Netwerkkaart in nader slot stoppen dan? Mocht ook niet baten. Weer een andere netwerkkaart erbij, en andere eruit. Hielp ook niks; spelletjes, internet en interne netwerk deden het nog steeds niet. Systeemherstel voerde de comp ook niet uit, want er was de computer niets veranderd :S. M<isschien zou een systeemherstel van langer dan 3 weken het wel doen, maar dit heb ik niet geprobeerd; sommige partities waren darvoor teveel veranderd.
Dus XP maar opnieuw installeren, en wat blijkt; hij bleef hangen bij 'netwerk installeren'!! :S
NOg een keer installeren, maar met andere netwerkkaarten, andere sloten etc., bleef hij weer bij 'netwerk installeren' hangen !!

Alle netwerkkaarten eruit dus, alle niet nodige randapparatuur ook, en weer opnieuw installeren: Blijft weer op hetzelfde punt hangen ... (we hebben uiteraard ook andere xphome installatiecd's gebruikt :))

Nouja, terug gebracht naar de computerwinkel op vermoeden dat het moederbord ineens kapot is (een deel ervan iig), gelukkig valt het moederbord onder de garantie...

(tenminste, ik denk dat ik na het bovenstaande kan concluderen dat het moederbord deels kapot is, niet dan !?)
Pagina: 1