Toon posts:

[XP] Services.msc loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het uitvoeren van de phonelinker van Palm kreeg ik de melding:

Kan rpc niet uitvoeren

Ik denk, kijk ik even in de services of de RPC wel aanstaat, kom ik helemaal niet meer in services.msc.

In detail:

Start>uitvoeren>services.msc
Venster van services gaat open maar is verder leeg. zandlopertje blijft in beeld maar verder gebeurt er niets meer.
Met afsluiten van services de melding: dit programma reageert niet, afsluiten ja/nee

Databank op GoT geeft geen uitsluitsel evenals google.

Systeem: Pentium 2.4, asus p4p800 768 MB, XP pro SP2

Kaspersky vindt geen virussen evenals Hitman Pro die geen zware infecties detecteerd (een paar tracking coockies daargelaten)

Heeft iemand suggesties?

edit: service handmatig gestart volgens je tip en met nest start gekeken en de service RPC is gestart.
Ik ga nu opnieuw de Phonelinker starten en post hier het resultaat

Het setup programma van Phonelinker loopt door tot het einde maar sluit niet af. Handmatig afgesloten (kruisje) maar zodra het setupvenster weg is staat er weer: Kan rpc niet uitvoeren

aarrggh

Nee er staat idd RPC (remote procedure call)
Ik ben geen expert op windows maar ben zeker geen NooB (opgegroeid met DOS :) )
Ik kan het gewoon niet hebben dat ik niet achter de reden en oplossing kom van dit probleem.
Mss OT mijn verkenner (XP) weigert de zoekfunctie uit te voeren. Zoeken op: resulteert nu in het afsluiten van de verkenner. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft, maar ik meld het toch maar even
:?

Oude herstelpunten terugzetten gaf geen verbetering.
Ostarten in safe modes gaf geen verbetering
Herstelconsol kon het niet oplossen

Aangezien ik meer problemen heb met XP en het inmiddels weer een dik jaar geleden is dat ik XP opnieuw geinstalleerd had, heb ik maar de weg van de minste weerstand gekozen.
XP er dus opnieuw opgezet.
;)

Problemen zijn nu in ieder geval weg, echter de oorzaak en/of de oplossing is niet gevonden.

Bedankt iig voor de tips en de R :)

Edit 30-12 @ 10:50
Wederom weer dezelfde foutmelding gekregen (kan RPC niet uitvoeren) tijdens installatie/werking van het PhoneLinkUpdate programma van Palm.
Nu kan ik echter een aantal mogelijke oorzaken uitsluiten:

Windows brak? Niet aannemelijk (staat er net pas op en werkt verder prima),

Services.msc? Werkt weer naar behoren,

Zoekfunctie in verkenner? Werkt weer naar behoren

Virussen ed? Kaspersky vindt niets evenals hitman pro,

HD ed? Norton vindt geen byzonderheden,

Corrupt programma PhoneLinkUpdater? dat is nog mogelijk.

PhoneLinkUpdater geinstalleerd op een andere computer en jawel....kan RPC niet uitvoeren.
Mogelijke boosdoener het programma? Heel goed mogelijk. Nieuw programma gedownload en dat werkt goed, geen foutmeldingen.

Ik hou nog even een slag om mijn arm want ik heb eerder al het programa gedownload wat dezelfde foutmelding genereerde, dus laat ik voor nu maar even denken dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt maar ik ben niet ontevreden met het huidige resultaat.
:)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 11:05 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 18:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Start - Uitvoeren - CMD
en dan de volgende opdrachtregel copieren:

net start "remote procedure call (RPC)"

Dan wordt geprobeerd om de RPC service te starten, als deze nog niet draait.

Met enkel "net start" kun je zien welke services draaien.

Edit:
Weet je zeker dat er RPC staat en niet PRC?

[ Voor 15% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-12-2004 13:54 ]

This footer is intentionally left blank

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke fout code geeft die? Of geeft ie die niet? Misschien dat je er wat mee kan op!
http://support.microsoft.com

Ik ben ook geen MSCE gecertificeerd persoon, maar volgens mij doet heel je windows XP ut gewoon niet als RPC niet draait! Ben je ingelogt als administrator? Probeer ut te doen in veilig modus!

Speedtouch freak

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd in veilige modus op te starten, of wellicht een syusteemherstelpunt terug te zetten? Ikeb nog even een r in de titel toegevoegd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters