AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
/edit
Ow, ik zie dat het je gaat om Ctrl-V. Die zal al in gebruik zijn door Windows natuurlijk. Met een global keyboard hook lukt het misschien wel. Je zal dan zelf moeten onthouden welke toetsen er langs zijn geweest om toetsencombinaties te detecteren.
[ Voor 38% gewijzigd door LordLarry op 28-12-2004 13:43 ]
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Normaal gaan KeyPress, KeyDown en KeyUp events eerst naar het control dat focus heeft, en als die er niks mee doet naar z'n parent (een panel bijvoorbeeld), enz., enz. Totdat 'ie op desktop/explorer niveau komt, en daar kun je pas een keyhook gebruiken.
Waarom wil je trouwens ^V (standaard plak/paste combi) systemwide afvangen? Een hoop gebruikers zullen daar niet blij mee zijn...
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Er zijn meerdere mogelijkheden om dat te doen, in nagenoeg ELK OS. Ga hiervoor niet flamerige opmerkingen maken over Windows please.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:41:
Als Windows een beetje safe in elkaar zit (en daar gaat 't steeds meer op lijken), dan zou je zo'n combinatie helemaal niet als eerste af mogen vangen.
Een systemwide hook is in dit geval the way to go. Als je administrator rechten hebt is dat geen enkel probleem.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
RegisterHotKey fails if the keystrokes specified for the hot key have
already been registered by another hot key.
Gaat dus niet werken want de ctrl+v hotkey is al geregistreed.
[ Voor 5% gewijzigd door Bware81 op 28-12-2004 14:35 ]
Ik heb het zelf werkend in mijn applicatieBware81 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:34:
@ Jozydapozy:
RegisterHotKey fails if the keystrokes specified for the hot key have
already been registered by another hot key.
Gaat dus niet werken want de ctrl+v hotkey is al geregistreed.
Ik kan gewoon CTRL+V afvangen, deze is namelijk niet geregistreerd als hotkey, maar op een andere manier in Windows.
Het lukt mij iig gewoon.
De method die je dan gebruikt heet Delayed rendering. Je geeft initieel een NULL pointer an het clipboard, en je krijgt dan een WM_RENDERFORMAT.
Dit was overigens in
te vinden op MSDN.0.093 seconds
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Evt. zou je ook nog een WM_PASTE kunnen hooken ipv die toetscombinatie
Maar verder sluit ik me aan bij MSalters, ik heb het idee dat je een probleem op de verkeerde manier aanpakt.
[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 29-12-2004 17:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
(En verder bedoelde ik die WM_PASTE niet als een goed alternatief, eerder gewoon als een alternatief voor de ctrl-v aanpak die ie bedoelde)
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2004 00:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.