Toon posts:

[IE] piepend geluid en vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computertje heeft sinds een week of 3 een probleempje :P

Als ik op een willekeurig tijdstip naar een willekeurige webpage ga en daar op een willekeurige link klik, komt er soms een raar piepend geluid uit de boxen en een paar seconden later freezed het hele systeem (moet dus hard resetten). Dit duid eigenlijk op een hardware probleem, maar het komt alleen voor in internet explorer. Gelukkig hoor ik het piepend geluid eerst en kan dan, als ik snel genoeg ben, IE afsluiten, dan draait alles gewoon door. 't komt gemiddeld 1x per dag voor en ik denk dat het niet site-afhankelijk is (heb het op GoT, t.net frontpage, bankier toestand, andere nieuwssites noem maar op).

Ik zou echt niet weten waar het aan ligt. Hij is overgeklokt, maar heb m welles terug gezet en toen had ik het ook. Welke ali-geniaalie weet de oplossing? _/-\o_

Draait windows xp sp2 met de daarbij behoorende IE versie.
Voor specs zie mn sig

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 13:26 ]

Verwijderd

Begin eens met het draaien van de diverse spy,- en adware removers en een virusscanner. Wellicht dat een brakke combi van spyware de boel in de soep laat draaien.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk of er driver updates zijn voor bv je geluidskaart, BIOS-update, Windowsupdates.

This footer is intentionally left blank

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:36
Is het zo'n heel hoog bijna onhoorbaar piepje? Had ik ook, bleek mijn atx connector zowat af te fikken van het moederbord. Geluid kwam van de spanningsregulators. Kwam bij mij vaak voor als ik een redelijk grote pagina met plaatjes in IE opende.

[ Voor 35% gewijzigd door Pino op 28-12-2004 13:33 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
het is geen hoog onhoorbaar piepje.

had het zojuist dus weer: nu was het meer een SSHpd SHHHpd SHHpd wat er uit de boxen kwam en anders is het een PIEPXSLS PXSSSSPIEEP

heb al gescand op van alles en nog wat, geen schokkende dingen.

Verwijderd

Topicstarter
zou idd wel kunnen dat het echt met mn geluidskaart te maken heeft, waarschijnlijk gebeurd het op het moment dat je "click" hoort als je bijvoorbeeld op een link klikt.. ff drivers updaten dan maar.

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 15:29

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:08:
het is geen hoog onhoorbaar piepje.

had het zojuist dus weer: nu was het meer een SSHpd SHHHpd SHHpd wat er uit de boxen kwam en anders is het een PIEPXSLS PXSSSSPIEEP

heb al gescand op van alles en nog wat, geen schokkende dingen.
Is je 'klik' wavje misschien corrupt? Dat is C:\Windows\Media\Windows XP Start.wav
Probeer die eens te hernoemen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens geprobeerd het geluid volledig uit te schakelen in Windows door de mute functie te gebruiken? Doet dit probleem zich dan nog steeds voor?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu evne het klik geluid bij navigeren uitgeschakeld, we zullen zien..
Pagina: 1