[Asus CUV4X-EA] Komt niet door POST heen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb hier thuis de PC van mijn schoonouders staan, en nadat hij telken problemen gaf met de harde schijf, heb ik hier een nieuwe in geplaatst.
Ik had toen nog wat problemen en hij is blijven liggen. Nu wil ik er mee verder gaan maar nu kom ik niet door de POST heen.

Na het herkennen van het geheugen en de harde schijven lijkt het zaakje gewoon in een oneindige loop te raken, hij gaat niet verder.

De harde schijven en CD-ROM's heb ik inmiddels losgekoppeld, de geluidskaart heb ik eruit gehaald, het geheugen heb ik vervangen, de BIOS met standaard waarden geladen, dit maakt allemaal niets uit.

Ik heb de batterij van het mobo losgehaald en zelfs de BIOS chip erafgehaald en weer teruggeplaatst.. helpt allemaal niets..

Alleen als er geen floppy drive is, dan geeft ie een foutmelding, maar als ik dan aangeef dat ie moet doorgaan dan lijkt ie alsnog te hangen.

Videokaart (Hercules Kyro 4000TX) heb ik verwisseld met mijn Matrox G400, dit maakt ook geen verschil.

Iemand tips? Ik kom zo geen steek verder :X

Oh ja de CPU is een P3-1 Ghz, maar ook op lagere kloksnelheden komt hij niet door de POST.

[ Voor 20% gewijzigd door CAP-Team op 28-12-2004 14:18 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Waar blijft de bak dan precies hangen? zie je geen errormeldingen op je screen staan?

Kan je totaal niet meer in je bios komen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe is het met de condensatoren op dit moederbord? :)

Hier stond een dode link.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Condensatoren? Ik heb dit probleem op de K8V Deluxe na nog nooit bij Asus borden gezien. In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat elders onder het Moederbord-gedeelte wel een overzichtje van mobo's die hier last van kunnen hebben ;)

Terugkomend op het probleem: probeer eens een andere voeding, je weet maar nooit. Anders lijkt het mobo me goed gaar.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Andere voeding heb ik nog niet geprobeerd, ik weet wel dat er in de loop van dit jaar een andere voeding in is gekomen omdat de voeding die erin zat gaar was.. dus da's een mogelijkheid.

En als 't moederbord gaar is.. tja .. zonde om nog geld te investeren in een P3-1000.. toch? Of ik moet eens kijken of er nog iets tweedehands te koop is..

De bak blijft dus hangen na het moment dat de harddisks herkend zijn en het geheugen geteld is enzo. Hij doet verder helemaal niets meer. Ja er blijft een knipperende cursor in beeld staan maar verder niets, ook geen foutmelding ofzo. Ook geen piepjes.

[ Voor 29% gewijzigd door CAP-Team op 29-12-2004 11:10 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X