Probleem DVI Dell 2001 FP

Pagina: 1
Acties:

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 16:34
Hallo,

Sinds kort heb ik een Dell 2001 FP TFT scherm. Werkt verder meer dan goed alleen als ik het scherm aansluit via DVI zie ik geen opstartinformatie (dus geen meldingen van het bios en geen Winxp opstartscherm). Scherm blijft dan gewoon zwart en het lampje van het scherm is wel groen. Zodra Windows geladen is komt er wel beeld. Als ik het scherm aansluit via een D-Sub aansluiting heb ik wel altijd beeld, dus ook tijdens opstarten. Vind dit met name lastig omdat je nu ook niet het BIOS in kan komen. Het vreemde is wel dat het de eerste dagen wel gewerkt heeft. Wie weet hoe dit komt en heeft wellicht een oplossing voor het probleem?

Dell 2001 FP 1280 * 1024 @ 60hz
Nvidia GeForce FX5900 videokaart

Alvast bedankt,

Jeffrey

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
Ik heb hetzelfde scherm en hetzelfde "probleem" zelf heb ik een Nvidia Geforce FX 5700 en eigenlijk denk ik dat het aan de videokaart ligt en niet aan het scherm..

• bluecupra
Dat is wel vreemd dan. Zelfde reeks videokaart en scherm....

Vind het met name lastig voor het bios en het booten naar dos voor diversen werkzaamheden. Dit moet toch op te lossen zijn lijkt mij? Denk dat dit niet aan de videokaart driver ligt. Is het mogelijk om de firmware van deze kaart te flashen? Zijn hier ook updates voor. Kan ze zo snel niet vinden..

Jeffrey

• bluecupra
Heb overigens een Asus V9950 videokaart. Op het internet kan ik verder ook niets vinden over dit probleem...

Verwijderd

Heb je toevallig een TV-Out kabel aangesloten? Zo ja trek die eens los en kijk of
dat het "probleem" verhelpt.

Het kan namelijk zo zijn dat als je videokaart een TV "ziet" dat hij in eerste instantie
een refreshrate uitstuurt die je lcd niet ondersteund, pas wanneer Windows zich laadt wordt
dit gecorrigeerd.

• bluecupra
Ik zie dat het scherm vraagt om een DVI-D signaal en mijn videokaart (Asus V9950) geeft een DVI signaal. Kan dit een oorzaak zijn dat deze dit probleem heeft?

Heb overigens geen TV-Out aangesloten

Jeffrey

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
helaas is er niet bepaald een oplossing voor :(

http://whitebunny.demon.nl/

Hier staan eventueel nog bios versies voor de nvidia/ati/sis kaarten

[ Voor 61% gewijzigd door Sjoq op 30-12-2004 13:59 . Reden: woei ]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• bluecupra
IS het dan een probleem met het scherm of met de Videokaart? Wil eigenlijk niet de videokaart gaan flashen met alle gevolgen van dien...

Als ik het bekijk is het eigenlijk gewoon onzin! Iedere keer als ik nu in het bios of in DOS wil zijn (voor het terugzetten van een Image) moet ik het scherm analoog aansluiten... schiet dus niet echt op laten we maar zeggen. Is het probleem verholpen met de aanschaf van een andere videokaart? Wordt hier echt gestoord van :(

Jeffrey

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb hetzelfde probleem hier op het werk.. 20 PC's met dual videokaarten (bijna allemaal FX5200's met DVI+d-sub, alleen verschillende merken), varierend van 2 jaar oud tot een maand oud, en op sommige PC's doet die TFT het wel op de DVI, en op sommige niet.. ligt echt aan de videokaart lijkt het wel..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Het is een combinatie van een LCD op de DVI ingang... Ik had het eerst ook met mijn Philips 150P4BK op zowel mijn R9700P, R9800P en 6800GT... Maar als windows aan het laden is moet je je scherm eens uitzetten en dan terug aan. Dan zie je het bootscreen wel ;) En de keren daarna ook normaal gesproken ;)

• bluecupra
Ben net bezig geweest met het flashen van mijn Videokaart. Wat blijkt de versie op de eerder genoemde site is identiek aan het bios wat ik al heb.... hier ga ik dus niets mee opschieten. Is er iets waar je op kunt letten bij de aanschaf van een andere videokaart dat het wel gaat werken via de DVI? Zie het al gebeuren, haal je een nieuwe videokaart en hou je dezelfde problemen...
Aan de andere kant vind ik het ook een beetje bezopen om een nieuwe videokaart te kopen om dit probleem te verhelpen (mankeert tenslotte niets aan mijn huidige Asus V9950...)

Jeffrey
Pagina: 1