iBook scherm uit als extern scherm is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Topicstarter
Ik ben nu ca. 6 maanden in bezit van een iBook waar ik tevreden gebruik van maak. Ik zit echter met een probleempje waar ik nog steeds geen succesvolle oplossing voor heb gevonden.

Als ik thuis zit wil ik graag mijn externe monitor op mijn iBook aansluiten. Dit is uiteraard geen probleem, maar aangezien ik dan toch niet naar mijn iBook scherm kijk, zou ik deze graag willen uitschakelen.

Nu heb ik de screenspanning hack geïnstalleerd waar het opzich wel mee kan (iBook in slaapstand brengen en "wakker schudden" met extern tb/muis waardoor extern scherm wel aangaat, maar het iBook scherm uit blijft), maar helaas is deze hack niet geheel bugvrij en kan mijn externe scherm dan op maximaal 800x600/60hz en resulteert het openen van de beeldschermeigenschappen in een crash.

Als andere oplossing heb ik nog geprobeerd om het helderheid van het iBook scherm op zijn laagst te zetten. Het scherm is dan wel zwart, maar staat nog wel aan.

Iemand die een betere oplossing heeft?

Eat my shorts !

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Nee, de laatste oplossing is de enige die je moet gebruiken. Omdat de iBook voor een deel van zijn koeling vertrouwt op warmte-afgifte via het toetsenbord is het niet verstandig om het scherm dicht te klappen terwijl je de iBook wel gewoon gebruikt. Op termijn kan dit tot grote schade aan je iBook en aan het scherm leiden, en dat is neem ik aan het laatste dat je wilt ;). Het screenspanning-onderdeel van de hack kun je dus rustig gebruiken, het andere onderdeel (de clamshell mode) moet je niet gebruiken - dat is allesbehalve verstandig!

De enige mogelijkheid om te bereiken wat jij graag wil is dus de backlight van het scherm uit te zetten met de F1-toets. Helaas, het is niet anders :).